[Centraal] Tattoo's

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:34

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-23 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:37

Haha toch 'grappig' om te zien dat nadat haar reactie hier op ''onze'' negatieve reacties iedereen nu vrij vlot antwoord krijgt. :j

Vervelend dat er wederom de discussie oplaait over wel of niet mooi vinden van tattoos en of je dat mag zeggen. Je houdt het toch niet tegen :')

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:40

Ik denk dat als je hier een foto plaatst, je er rekening mee moet houden dat mensen hun mening geven en dat die soms ook negatief kan zijn.

Net als in real life. ''Voordeel'' van real life is dat mensen zich eerder bezwaard voelen hun commentaar heel rottig te formuleren. En die drempel is er op internet niet.

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:42

Lisette03 schreef:
Mijns inziens is er gewoon een wereld van verschil tussen tattoo-artiesten en tatoeëerders.

De laatste groep pakt een plaatje (vaak uit de boeken, standaardplaatjes, maar zet soms ook wat lijnen uit de hand), plakt dat op je lijf en trekt het over. Het uiteindelijke resultaat is een heel basic plaatje, waarvan de lijnen dan wel mooi strak kunnen zijn, maar het blijft een heel simpel plaatje.

Bijvoorbeeld de bloemen met paardenhoofd-tattoo. Heeft voor de eigenaresse een hele mooie betekenis en ze is er super tevreden mee, mooi dus. Was deze zelfde tattoo echter gezet door een echte tattoo-artiest, dan had hij er waarschijnlijk heel anders uitgezien.

Een tattoo-artiest is voor mij iemand die heel goed kan tekenen en heel creatief is op dat vlak. Om een mooie tattoo te kunnen zetten, moet je ook schilderijen kunnen maken als het ware. Een tattoo die ontstaan is uit het hart en de hand van een artiest zal ook altijd uniek zijn.


Je vergeet dat degene op wie het gezet word een klant is en de klant krijgt wat de klant wil. Als zij dus precies datgene wil, dan kan hij nog zo goed zijn, maar dan krijgt zij dat. Heeft vrij weinig te maken met de creativiteit van de tattoo-artiest.
Iedere tatoeëerder zal alleen de super mooie plaatjes laten zien, maar niet de standaard dingen die hij ook moet zetten om zijn geld te verdienen. Waardoor het lijkt alsof hij alleen maar super mooie dingen maakt.

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:47

Annett1990 schreef:
Wat vinden jullie van mijn tattoos dan? <<)


Ik vind die onder je sleutelbeen leuk, wat staat er?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:49

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-23 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:27

Ik vind het logisch dat er negatieve en positieve reacties worden gegeven. Het is toch ieder zijn mening? Uiteraard moet het wel met respect.
Sommige vonden de mijne ook niet mooi, nou so be it. Ik ben er blij mee, daar gaat het om :)
En respecteer ook de ander zijn mening..

Als alles altijd maar leuk is, kunnen we net zo goed dit topic sluiten, want dan weten we het antwoord toch al :D

Marjo

Berichten: 37304
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 03:02

Ik heb 4 weken geleden mijn eerste tattoo laten zetten. Een Infinity sign op de binnenkant van mijn middelvinger. Ben er echt heel blij mee! Hij staat "gewoon" voor oneindigheid. Herinneringen die ik altijd bij me zal dragen enzo. Niet echt een duidelijke uitleg voor eigenlijk :)
Helaas was hij wat vervaagd, maar dat heeft de tattooshop kosteloos bijgewerkt afgelopen zaterdag!

Afbeelding

Voor mijn 21e verjaardag volgend jaar ga ik met mijn zus een tattoo laten zetten. Zeer waarschijnlijk een dromenvanger :)

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 08:31

Wel een vette plek voor een tattoo Marjoow!

Ik ben er ook uit, ik ga een portret van mijn opa op mijn onderarm laten zetten, op de plek waar Megan Fox Marilyn Monroe had staan.

Afbeelding

Nu nog op zoek naar iemand die zeker waanzinnige zwart/wit portretten kan laten zetten. :D

_Dressage

Berichten: 721
Geregistreerd: 13-01-08

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:07

Dat is Mircea van fearless, of martin bij Makkies tattoo.
weet niet waar je woont?
Ik vind het trouwens een waanzinnige foto van je opa, net of het een legende is.

NoiRaM

Berichten: 2101
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: Elim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:16

hier (nog een x ) mijn tattoo :

Afbeelding

hij is vorige week donderdag gezet bij Fine line tattoo in Emmen door Martina Koster , ze is echt geweldig !
Wint heel veel prijzen , ben er heel blij mee !
De vlinder heeft ze voordat ik hem liet zetten zo uit getekend , hij is dus uniek en niemand anders zal precies dezelfde tattoo als mij hebben :o
inmiddels is mn tattoo al voor een gedeelte genezen , gaat echt super snel..

edit door het uploaden is de kwaliteit wel wat achteruit gegaan .. in het echt is hij redelijk shiny !

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:51

Mooi <3

Ik mag dinsdag. Vind het behoorlijk spannend. Ik ben benieuwd wat het onderwerp nu precies word :j

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:34

Wat schattig, zo'n klein infinitysign Marjoow! En een dromenvanger lijkt me ook mooi als tattoo :j

Hopem dat je een goede artiest vindt TessaVB, ben wel heel benieuwd hoe het eruit komt te zien!

Wat lief die vlinder NoiRam!

Ik hoor maandag of er plek is voor begin volgende maand :):)
Laat een kleintje zetten op mijn ribben, iemand tips om me voor te bereiden op de pijn :=

Rudina

Berichten: 2262
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:36

The Rising Bastards in Nijmegen heeft op facebook momenteel een like actie verloten een cadeaubon t.w.v. 200,-
Wanneer je op de pagina bent moet je een beetje naar beneden scrollen, ze hebben het bericht niet boven aan geplaats.
Geloof dat ze maandag een winnaar bekend gaan maken!

NoiRaM

Berichten: 2101
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: Elim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:00

Darah3 schreef:
Wat schattig, zo'n klein infinitysign Marjoow! En een dromenvanger lijkt me ook mooi als tattoo :j

Hopem dat je een goede artiest vindt TessaVB, ben wel heel benieuwd hoe het eruit komt te zien!

Wat lief die vlinder NoiRam!

Ik hoor maandag of er plek is voor begin volgende maand :):)
Laat een kleintje zetten op mijn ribben, iemand tips om me voor te bereiden op de pijn :=



Gewoon rustig blijven .. tattoo dicht op het bot voelt apart maar als je een kleintje neemt zijn ze zo klaar :-D

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:07

@ darah, er van uit gaan dat het verschrikkelijk word. Dan valt het uiteindelijk altijd mee :p

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:08

ik ben er uit dat ik 1 letter/cijfer in het rood wil, en de rest zwart, komt aan de binnenkant van mijn bovenarm.
18 november ben ik aan de beurt, zin in!! :):)

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:17

ik vind die vlinder echt super mooi, dat paardenhoofd iets minder. maar dat vind ik, dus maakt hem niet minder bijzonder.

Marjo

Berichten: 37304
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:07

Ondanks dat vlinders veel voorkomen.als tattoo, blijf ik ze mooi vinden. Zeker met zon betekenis erachter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:02

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-23 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:00

Elise_0o schreef:
Lisette03 schreef:
Mijns inziens is er gewoon een wereld van verschil tussen tattoo-artiesten en tatoeëerders.

De laatste groep pakt een plaatje (vaak uit de boeken, standaardplaatjes, maar zet soms ook wat lijnen uit de hand), plakt dat op je lijf en trekt het over. Het uiteindelijke resultaat is een heel basic plaatje, waarvan de lijnen dan wel mooi strak kunnen zijn, maar het blijft een heel simpel plaatje.

Bijvoorbeeld de bloemen met paardenhoofd-tattoo. Heeft voor de eigenaresse een hele mooie betekenis en ze is er super tevreden mee, mooi dus. Was deze zelfde tattoo echter gezet door een echte tattoo-artiest, dan had hij er waarschijnlijk heel anders uitgezien.

Een tattoo-artiest is voor mij iemand die heel goed kan tekenen en heel creatief is op dat vlak. Om een mooie tattoo te kunnen zetten, moet je ook schilderijen kunnen maken als het ware. Een tattoo die ontstaan is uit het hart en de hand van een artiest zal ook altijd uniek zijn.


Je vergeet dat degene op wie het gezet word een klant is en de klant krijgt wat de klant wil. Als zij dus precies datgene wil, dan kan hij nog zo goed zijn, maar dan krijgt zij dat. Heeft vrij weinig te maken met de creativiteit van de tattoo-artiest.
Iedere tatoeëerder zal alleen de super mooie plaatjes laten zien, maar niet de standaard dingen die hij ook moet zetten om zijn geld te verdienen. Waardoor het lijkt alsof hij alleen maar super mooie dingen maakt.


Ben het hierin vooral met Elise eens. Natuurlijk krijgt de klant wat hij vraagt maar een goede tattoo artiest zal daar nog altijd zijn mening over geven, een advies geven over waarom iets beter anders kan of voorstellen hoe het mooier kan, zelfs een simpel 'plakplaatje' kan door een goede artiest toch mooier/beter uitkomen dan wanneer hij simpel 'gekopieerd' wordt.
Ik denk niet dat ik bij Adam aan hoef te komen met een simpel 'plakplaatje' uit een boek omdat hij dat gewoon niet zal willen zetten. Een zichzelf respecterende kunstenaar zet geen werk waar hij niet achter kan staan. Zijn naam is verbonden aan de tattoo en als dat 'anti-reclame' is zal hij dat niet doen. Dat soort mannen (en vrouwen) hebben dat plakplaatjes werk ook echt niet meer nodig om aan hun werk/centen te komen, dat zijn gemiddeld genomen ook de artiesten die al voor langere tijd volgeboekt staan.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:28

Annett1990 schreef:
Dit topic is echt te druk xD Ik plaats iets / vraag iets en als ik kijk is er weer pagina bij en heeft 1 iemand gereageerd ofzo :')

Ik leef met de regel 'if you can't say something nice, say nothing at all... '
Maar 'you asked'... Over smaak valt niet te wisten, alle vier zijn ze gewoon 'niet mijn smaak'.
Over de kwaliteit kan ik niet veel zeggen, daar is de kwaliteit van de foto's te slecht voor, afgezien van de dingen die je zelf al aan gaf. Het muzieknootje ziet er uit alsof hij er al 30 jaar op staat maar gezien jouw leeftijd zal dat niet zo zijn, zegt denk ik dus wel iets over de kwaliteit van het zetten en/of gebruikte inkt. De sterren lijken niet strak gezet maar ook gaf je zelf al aan. Wat betreft de arabische letters hoop ik vooral voor je dat het klopt wat er staat. Daar gaat nl. nogal eens wat mis als mensen (zowel klant als tattoeëerder) niet zelf de gebruikte taal spreken en schrijven, met name in talen met totaal ander schrift dan het onze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:37

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-23 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Berichten: 5109
Geregistreerd: 04-02-05

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:41

Tattoo wim bedoel je? Vond ik niet spectaculair hoor! Wel een leuke vent :j

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:11

Annett1990 schreef:
De naam van mn paardje (int arabisch) is wel goed gespeld, iemand die arabisch kan heeft het voor mij geschreven dus :P

maar heeft de tattoeëerder het ook exáct zo over genomen? Want soms kan een klein haaltje aan een teken al een andere letter betekenen, zeker in 't arabisch. De plaatsing van die kleine comma'tjes en streepjes bepalen soms de betekenis van het hele woord en daar gaan dingen vaak mis. Juist als ze letters dikker gaan maken of mooier willen maken zetten ze nog wel es een haaltje of streepje op een verkeerde plek of trekken een steeltje net wat te ver door waardoor het een andere letter wordt.
Dit gaat over hebreeuws, maar dezelfde missers kunnen in het arabisch gemaakt worden: http://www.badhebrew.com/

[edit] en voor 't geval je geen zin hebt om alle foto's langs te scrollen even een voorbeeldje:

Dit zijn twee verschillende letters binnen het hebreeuwse schrift en het maakt dus nogal uit of het de een of de ander is. Je snapt dat zelfs een klein drupje inkt of een minimale 'uitschieter' zomaar ineens de hele betekenis van je tattoo kan veranderen...

Afbeelding

(de dame die deze fout in d'r tattoo heeft wilde het woord voor 'Mercy' of 'Grace' als betekenis maar er staat nu 'ontbreken/afwezigheid'. Tja... jammer... )