snee in hak, jodhpurs aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bokkertje21

snee in hak, jodhpurs aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 16:20

hoi bokkers, ik was vandaag bij het veerse meer en dacht wel even zonder waterschoentjes het water in te kunnen lopen. Dat was niet echt een slim plan want ik stond in iets scheprs en nu heb ik een best grote snee in mijn hak. Er zit een gaasje met een verbandje omheen omdat het maar niet stopte met bloeden :+ . Het doet nu niet echt erg pijn maar wel als ik er op sta. Nu heb ik vanavond paardrijles en ik heb jodhpurs die nogal strak om mijn enkels zitten (vind ik fijner zitten) en krijg meestal me hak er net doorheen. Ik weet ik niet of t slim is op mijn voet er toch gewoon in te persen want dan ben ik bang dat het weer open gaat enzo. En even voor de duidelijkheid, ik ben meestal niet zo'n aansteller maar als ik nu op mijn voet leun doet het echt veel pijn. Iemand tips over hoe ik misschien mijn jodhpurs makkelijker aan krijg, of wat jullie zouden doen nu? Er is ook onweer voorspeld voor vanavond en dat maakt het ook wat minder aanlokkelijk om te gaan aangezien ik nogal een angsthaas ben. :o

Annabel

Re: snee in hak, jodhpurs aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:05

Een gaasje erop en eromheen een dun verbandje?

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:17

Heb je nog iets anders waar je mee zou kunnen rijden? Anders denk ik dat je niet veel keus hebt, maar mijn ervaring is dat strakke stevige schoenen juist wel helpen.

En ik geef je wel de tip om iets op het wondje te smeren zodat het korstje niet aan het gaasje gaat kleven. Ik had dit op mijn hiel en haalde het iedere dag weer open door het gaasje eraf te halen. Later heb ik er (een redelijk dikke laag) zalf voor schaafwondjes e.d op gesmeerd om te voorkomen dat ik het weer open zou trekken samen met het gaasje, en dit hielp wel waardoor het genezen opeens heel snel ging.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:52

Ik zou vanavond lekker niet gaan rijden. :D
Onweer en een snee in je voet, twee tekenen dat vandaag geen topdag is om te gaan rijden. :))

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 19:14

Ik heb ook afgebeld net, jammer want zo heel vaak kan ik niet rijden maar ik kan niet eens normaal lopen dus paardrijden leek me niet handig. Ik heb niet echt iets anders, laarzen zijn te klein en verder niks stevigs. Hopelijk kan ik nu vrijdag wel rijden :j . Ik ga er wel van uit. Ik heb trouwens ook niet gekeken hoe diep het precies is, ben er maar van af gebleven. :=

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:36

Rij je op een manege?
Dan heb je toch altijd van die inhaalmomenten?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:38

Je had ook een zakje kunnen doen :j
Werkt bij mij altijd wel, ik glij (niet doordenken :+ ) er altijd zo in bij me laars.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:47

Maar wacht wacht. Je was in het Veerse Meer maar je woont omgeving Eindhoven :o?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:52

Je had misschien een les zonder zadel gekund en dan lekker op blote voetjes :D Doe ik ook in de zomer als het heel erg warm is. Hoop voor je dat je vrijdag wel kunt rijden. Je wond is dan ook vast een stuk minder pijnlijk.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:56

Maar tot dan zou ik lekker met de pootjes omhoog en je ouders/broer/zus in de bediening zetten :Y)

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 23:11

BaileyMix schreef:
Maar wacht wacht. Je was in het Veerse Meer maar je woont omgeving Eindhoven :o?

Mijn vader woont in Vlissingen, mijn moeder in Eindhoven. En ik ben nu bij mijn vader, vandaar.

@glossi Ik denk niet dat dat echt een succes was geweest. Denk niet dat het van de manege mag om opp blote voeten te rijden. En ik heb toch liever iets stevigs aan mijn voeten als ik ga opzadelen / poetsen
:)
Die truc van het plastic zakje ga ik onthouden bedankt.

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 23:24

@moelly eigelijk wel, maar ik rij niet elke week. Omdat het nu vakantie is rij ik een paar keer per week maar normaal rij ik om het weekend. Ik betaal dus gewoon voor losse lessen.
Ik heb er een hekel aan om anderen om hulppp te vragen als ik iets zelf kan (tenzij ik in een luie bui ben) dus ik hinkel vrolijk het huis rond :j