Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Voor geneesmiddelen die vallen onder de Opiumwet (bijv. diazepam, oxazepam, methadon, morfine, methylfenidaat en fentanyl) geldt:
Neemt u deze geneesmiddelen mee op reis naar één van de Schengenlanden,dan heeft u een Schengenverklaring nodig.
Neemt u deze geneesmiddelen mee op reis naar een land buiten het Schengengebied dan moet u daarvoor toestemming vragen bij de ambassade of het consulaat van het land waar u heen gaat. Informeer bij uw Service Apotheek.

Askim schreef:StillAngel schreef:Wauw meteen lekker veel reacties, helemaal super!!Ik heb het net opgehaald en de apotheker zei dat als je het in de orginele verpakking houdt, het geen probleem moet zijn.. Is dat dan zo?
Dat klopt.
denk dat je er ook maar een paar heb of niet?
en het valt niet onder de opiumwet.
newt schreef:Oxazepam is een benzodiazepinen en valt niet onder de Opioïden(morfine).
Je hebt er geen verklaring voor nodig.
Vervoeren in het meegegeven doosje is voldoende.
Word amper naar gekeken.
10mg is een gewone dosis. Is het voor vliegangst?
.
Ik vind het vliegveld niet gewoon eng, ik krijg klachten waar je u tegen zegt en waar ik een soort entertainment ben omdat ik zo kan janken en het gevoel heb dat ik stik.. Ik krijg overigens als het goed is binnenkort weer therapie van de GGZ dus daar wordt aan gedacht :p
overigens snap ik jouw arts ook niet, tenminste... niet als je ook om deze reden de medicatie van hem hebt gekregen, want hij zou toch ook moeten weten dat je het niet zomaar mee kunt nemen naar het buitenland