Goed. Wat er gebeurd is is dat ik afgelopen vrijdag in het donker over een veld heen liep. Vervolgens trapte ik ergens op wat verschrikkelijk veel pijn deed. Ik dacht dat het een splinter was ofzo gezien er behoorlijk met pallets was gesjouwd daar. Ik heb direct naar mijn voet gekeken en er iets uit getrokken, maar met de biertjes die ik toen al achter mijn kiezen had ik er niet over nagedacht te kijken wat het nou was. Daarna ben ik weer lekker bij het kampvuur gaan zitten, maar ik merkte eigenlijk direct al dat het toch niet een splinter was. Dus na een minuutje ben ik naar de ehbo gelopen waar ze nog even goed hebben gekeken. Echter was er niks raars aan mijn voet/teen te zien behalve dat deze echt gigantisch aan het opzwollen was. Dus even gekoeld en een zalfje er op waarna ik er niet meer naar gekeken heb. Een half uur later kon ik met geen mogelijkheid meer op mijn voorvoet staan omdat deze zo pijnlijk, gezwollen en aan het kloppen was waarna 's ochtends besloten werd even de huisartsenpost te bellen gezien ik ook misselijk aan het worden was en met 25 graden bij het vuur zat met een trui en een lange broek aan omdat ik het koud had. De huisartspost vertelde me te koelen met een natte doek, been omhoog en een allergiepilletje (en voor mijn gevoel nog net niet de opmerking dat ik me niet moest aanstellen). Die nacht had ik ook al pijnsteken door mijn gehele rechterbeen heen.
24 uur later (zondag dus) was mijn teen/voet nog steeds niet geslonken en had ik steken in mijn tenen en voet. Daarnaast was ik ook bij vlagen misselijk en kon ik er nog steeds niet op staan maar gezien ik het gevoel had dat de huisartsenpost me niet serieus nam hier ook geen contact meer mee op genomen.
'S avonds begon eindelijk mijn tenen iets te slinken (gelukkig wel, want ondertussen begon het tussen mijn tenen in heerlijk te irriteren van de zwelling, warmte en het vocht maar ik kon er met geen mogelijkheid iets tussen doen of mijn tenen uit elkaar drukken omdat ik dan zat te janken van de pijn). Inmiddels is het maandag, De zwelling is in de afgelopen 24 uur (sinds ik weiger verder dan 2 meter te lopen) behoorlijk afgenomen, alleen begint mijn teen te verkleuren. Uiteraard was deze samen met mijn voet al rood maar nu begint hij bruin te worden..
Ik maak me toch een beetje zorgen.. De zwelling is op dit moment zo goed als weg (in vergelijking met hoe het was, hij is van 2 keer zo dik als normaal naar een half keer zo dik) alleen dat bruin worden lijkt me niet helemaal normaal. Daarnaast heb ik steeds hele erge pijnsteken in mijn voet die erger worden als ik even sta. Zo af en toe krijg ik ook steken door mijn hele been heen, maar dat is eigenlijk alleen wanneer ik lig. Op het moment slik ik ook ibuprofen tegen de pijn. Wespen (zowel gewoon als hoorn), dazen en horzels ben ik regelmatig door gestoken, maar heb ik nooit zo'n extreme reactie op gehad. Het is ook gewoon in Nederland gebeurd. Echter wel vlak bij het water.
Is hier iemand die deze symptomen herkent? Als het als ik wakker word weer dikker is en/of nog donkerder gekleurd ga ik alsnog naar de huisarts. Anders denk ik dat het wel goed zal komen met mijn teentje
Maar ik ben toch wel benieuwd wat voor insect in hemelsnaam zo'n reactie kan veroorzaken? Het allergiepilletje had enkel de uitwerking dat ik nog misselijker en beroerder werd. Ik kan het niet uitstaan dat ik niet weet wat het was!
Ik vind het zo frustrerend
Dus als iemand het weet ben je echt een held!
Dan weet ik welke beesten ik voortaan moet vermijden
Als het nu niet snel minder word dan ga ik alsnog morgen