Chronische bijholte/voorhoofdholte-ontsteking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PortRoyal

Chronische bijholte/voorhoofdholte-ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 17:00

Zijn er ook bokkers met chronische bijholte/voorhoofdholte-ontsteking? Ik heb er al jaren last van,en na meerdere operaties houd ik nog steeds veel klachten. Stomen,Flixonase,spoelen met zoutoplossing,niets lijkt mij verlichting te kunnen geven. Ik word er soms moedeloos van, en wil me graag weer eens fit voelen..Zijn er meer mensen op bokt met deze vervelende kwaal? En in geval van operatie,heeft het bij jullie geholpen?

aslo

Re: Chronische bijholte/voorhoofdholte-ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:17

Ik ben er gevoelig voor. Als ik ook maar denk last te krijgen, haal ik meteen de neusspray en stoomdruppels van Dr. Vogel, de cinuforce. Helpt bij mij prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:20

Ik ben overgevoelig voor rook,mist, temperatuur verschillen, regen, vocht.
En hierdoor krijgt ik voor en bijholte ontsteking. Alleen de zomermaanden vallen mee.

Alleen als de pijn te erg word, haal ik AB en anders is het even tanden bijten en wachten tot dat het over gaat

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 17:24

De neusdruppels van Dr. Vogel ga ik proberen, wie weet....

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:27

Ik ben ook vaste klant van de KNO arts en ben twee keer geopereerd.
Wat bij mij goed werkt is achinaeforce van dr vogel en dan forte.

Dat is voor je algehele weerstand en sinds ik dat slik heb ik veel minder last.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:00

Gebruik je van Flixonase de spray of de nasules? Bij mij werkte de spray namelijk niet voldoende, maar met de nasules gaat het best goed.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 15:41

Ja hier ervaring, maar de laatste jaren gelukkig bijna niet meer, maar als kind liep ik constant te snotteren vanwege chronische bijholtenontstekingen.
Achteraf bleek ik dus allergisch te zijn voor wol (wollen vloerbedekking) en dons (veren kussen).
Aangezien mijn partner daar allergisch voor is, kregen we toen we gingen samenwonen alles synthetisch en gladde vloeren enzo. En wat denk je? Mijn klachten werden gelijk een stuk minder!
Sinds een paar jaar gebruik ik 's winters nog wel Flixonase (Fluticason) om een evt. ontsteking te voorkomen en als ik neusverkouden wordt ga ik gelijk aan de gang met "echte" neusspray om de slijmvliezen gelijk "in te dammen". Van zoutoplossing krijg ik namelijk een verstopte neus.

Dus ik zou zeggen - wellicht ben jij ook ergens allergisch voor?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:26

Misschien dat een operatie je verlichting kan geven?

Ik stond op de lijst om geopereerd te worden, maar heb er vanaf gezien. Vriendin van mij is vorig jaar geopereerd en een maand later was het weer deut. Mijn zus en haar zoon overigens hetzelfde, die zijn ook al meerdere keren geopereerd.

Misschien dat het bij sommigen wel werkt, maar ik ben de uitdaging niet aangegaan.
Ik begin gelijk met neusspray als ik een verkoudheid voel aankomen en als mijn holtes vollopen dan ga ik over op prednisonspray (weet zo even niet hoe het heet). Al met al blijft het gewoon rot.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 20:45

Ik ben al enkele malen geopereerd,waarvan 1 keer behoorlijk ingrijpend. Eerst gaat het wel even goed,maar na verloop van tijd komen de klachten weer terug. Allergietesten heb ik ook gehad, ben in lichte mate allergisch voor huismijt,maar verder niets. Ik heb jaren Flixonase gebruikt,eerst de spray en later de nasules. Dit had weinig effect helaas.
De pest is dat door de operaties verklevingen zijn ontstaan,daar kunnen ze niet zoveel meer mee in het ziekenhuis helaas.
Ik heb ook nu weer het gevoel dat mijn hele hoofd vol zit gepropt met watten,en heb pijn in mijn hoofd,vooral als ik actief ben. En dat ben ik nogal vaak...Er zijn echt dingen die ik door deze kwaal liever niet meer doe omdat het zoveel ongemak geeft.
Ik ben nu aan de neusdruppels van Dr Vogel en aan de weerstand verhogende pillen,ook van Dr Vogel. Stomen is ook prettig(maar met dit weer niet echt) en heel warme dranken drinken ook.(ook dat is nu niet zo lekker met die warmte.)
Ik denk dat ik er ook een beetje mee moet leren leven, er zijn ook veel ergere dingen,het is gewoon irritant.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:27

De verklevingen kunnen ze volgens mij eenmalig wegbranden, maar ja... of dát nou zo effectief is (is bij mijn neefje gedaan, doen ze normaal niet bij kinderen in de groei, maar het heeft hem alsnog niet geholpen).

Ik denk inderdaad erbij neerleggen... heb ik maar gedaan. Antibiotica helpt ook niet.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 07:47

Ja, er is genoeg geklooid,het moet wel raar gaan wil ik me nog laten opereren. Ondertussen neem ik wat vaker paracetamol,daar wordt het wel wat beter van.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:33

Ben je getest op voedselallergie, melk producten kunnen veel klachten geven.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:38

ik ben 7 weken geleden geopereerd en voor mij heeft het al wat verschil gemaakt.
heb geen astma-aanvallen meer gehad dus dat is al iets.
wel gebruik ik voor de zekerheid nog symbicort tropinazal ( alleen in duitsland te verkrijgen )