Lok bij laten groeien

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Melisding

Lok bij laten groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 10:38

Hallo allemaal,

al van kinds af aan heb ik een pony (waarmee ik niet kan rijden :+ ) en die heb ik al aardig vaak laten variëren van recht naar schuine lok etc.
Maar nu wel ik ervan af en het dus bij laten groeien. Het nadeel is er dat haar bij laten groeien lang duurt en het op een geven moment een lengte krijgt van echt is te lang om het in model te brengen, maar te kort om het bij de rest van m'n haar te stoppen.

Mijn vraag is nu of iemand tips heeft om het sneller bij te laten groeien of om het makkelijk weg te stoppen? En weten jullie misschien een leuk kapsel om het er alvast een beetje bij te kunnen laten betrekken?

Erna_

Re: Lok bij laten groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:02

Ik heb hetzelfde probleem. Sneller laten groeien zal niet lukken vrees ik, maar ik spuit er nu wat gelspray in om het een beetje in model te krijgen en te voorkomen dat het steeds voor mijn ogen bungelt

lloesje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:12

met een haarband of het naar achterzetten met een klipje kom je ook vaak heel erg ver, :j,

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:09

Ga er vrijheidsdressuur mee doen? :+

Inderdaad met een schuifspeldje naar achteren doen.
Anders naar de kapper en je haar in laagjes laten knippen zodat het bij je gezicht iets korter is en dan steeds langer word? Dan kun je het ook los doen zonder een verdwaalde pluk te hebben.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:11

Ik heb hem inderdaad zoals hierboven met een speldje naar achter gehad een tijdje, en daarna laagjes zodat het niet meer op viel. Duurde wel een paar maandjes.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:27

Ik deed het toen in een schuifspelde naar achteren. Maar bracht het haar een stukje terug, zodat je een soort kuif idee kreeg :j

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:28

Ik heb hetzelfde en gebruik nu zo'n klemmetje om het vast te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:29

Mijn lok is nu eindelijk lang genoeg om bij de rest van mijn haar te kunnen. Ben er een jaar mee bezig geweest. Heb het vooral lekker veel los gedragen. :j

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 18:05

Wat voor haarband is het handigste want het lijkt me dat die dunne plastic dingen de losse plukjes alleen maar duidelijker maken. En qua speldjes, echt schuifspelden of meer met zo'n klipje?
Ik las net ergens dat biergistpillen je haren sneller laten groeien. Maar als ik jullie zo hoor is dat onzin

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:02

http://www.google.be/imgres?q=haar+acht ... s:64,i:309
zoiets, maar dan neem je gewoon je pony, borstelt hem recht omhoog, trek het plukje achteruit, (netjes glad), zet je speldje erop, maar voor je het speldje laat toeklippen schuif je een stukje vooruit, dan heb je het effect als op de foto, maar subtieler, en de rest van je haar zit niet in een staart.
echt als je heel makkelijk wil zijn, doe je de rest van je haar in een hoge staart, ogen wat accentueren met make-up, en je hebt een stoere look
zon speldjes:
http://www.google.be/imgres?q=haarknijp ... 8,s:0,i:97

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:21

Melisding schreef:
Wat voor haarband is het handigste want het lijkt me dat die dunne plastic dingen de losse plukjes alleen maar duidelijker maken. En qua speldjes, echt schuifspelden of meer met zo'n klipje?
Ik las net ergens dat biergistpillen je haren sneller laten groeien. Maar als ik jullie zo hoor is dat onzin

Nee, haargroei pillen zijn onzin.
Dan zouden er ook geen kale mannen meer zijn en zouden vrouwen na een meningsverschil met de kapper ook binnen no time weer
lang haar hebben.

Het enige wat je kunt doen is wachten
- Je pony naar achteren doen - ga wat mij betreft het hele internet rond opzoek naar kapsel variaties
- Wachten tot je pony aangegroeit is
- Je haar in laagjes laten knippen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:30

Gewoon leuk met een speldje naar de zijkant of naar achter doen :) Groeit best gauw aan hoor!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:42

Ik heb hem vanuit een schuine pony bij laten groeien, weinig lastige fases gehad.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:08

Ik ben mijn schuine pony aan het laten groeien (maar nu twijfel ik toch weer of hij weer gewoon kort gaat :o) Mijn tip is inderdaad een soort laagjes, dan valt hij vaak al mooier (ik spreek uit ervaring)