Al jaren lang sport ik dagelijks bijna 6 uur (voor mijn werk) en heb ik nooit ergens last van. Nu heb ik een paar dagen vrij en heb ineens erg veel last van mijn schouder (trapezius spier).
Nooit eerder last gehad, de hele dag nergens last van gehad en tijdens het eten ineens ontzettend veel pijn. Het voelt niet als spierpijn maar een vervelende pijn.
Hoesten of diep inademen voelt vreselijk, ik kan mijn arm niet meer omhoog doen en mijn nek / bovenlichaam niet meer opzij draaien.
Heeft iemand hier ervaring mee of een idee hoe ik de pijn kan verlichten? De huisarts is hier in het weekend niet open en hiervoor ga ik niet naar het ziekenhuis. Een warm bad mocht niet baten.
Faline
Geplaatst: 12-08-12 01:25
Het klinkt een beetje als slijmbeursontsteking. Heeft mijn moeder meerdere keren gehad, geeft ongeveer dezelfde klachten. Meestal is de oorzaak overbelasting.
Rebel_Jits
Geplaatst: 12-08-12 01:36
Een warmtepack misschien? Dan zit je toch comfortabeler voor je nek en schouder gezien, dus kan je makkelijker ontspannen. Of even iemand vragen de boel los te masseren.
Ojee, dat is vervelend. Ga goed aan de paracetamol voor het weekend. Zorg dat je dosis goed op pijl gehouden wordt zodat je pijn niet maximaal gaat zijn. Verder warm houden en proberen een beetje te bewegen.
Het lijkt op een overbelasting. Of het direct een slijmbeursontsteking is denk ik niet. Zeker als je tot rust komt kunnen je spieren juist aangeven dat je te veel hebt gedaan en dan helemaal vast schieten. Langzaam bewegen, paracetamol, warmte en wat masseren moet dan al snel voor verlichting zorgen. Sterkte ermee.
Het is natuurlijk moeilijk te beoordelen op afstand, maar ik denk niet meteen aan een slijmbeursontsteking, daarvoor klinkt het wel erg accuut. Het lijkt eerder alsof er in je rib-wervel overgang of in de wervels zelf iets verkeerd geschoten is (je spieren kunnen daarop zeer heftig reageren). Ik zou proberen een manueel therapeut op te zoeken en tot die tijd zoveel mogelijk in beweging te blijven binnen de pijngrens en regelmatig toch een warme douche of een warmtepack erop leggen.
Ik heb last van dezelfde verschijnselen, heb gisteren advies ingewonnen bij de apotheek en zij zeiden ibuprofen slikken en voltairegel smeren om het warm te houden. Bij mij komt het door het lopen met krukken, dus hoop dat het snel minder wordt..
Ik heb even rond gebelt op fitness en de fysio soms bij ons werkt heeft een plekje voor me vandaag. Super lief, dus ik hoop dat het zometeen een stuk minder is.
De fysio heeft me flink gemasseerd en ik heb spier en gewrichts-gel gehaalt, eerst een warm bad daarna de gel erop en lekker op de bank.
Dinsdag nog een afspraak bij de fysio en dan zou het weer goed moeten zijn. Voelt nog niet helemaal goed, maar ik kan nu dit weekend zonder pijn op vakantie.