Blefaritis. Wat doe je eraan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oamaru

Blefaritis. Wat doe je eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 20:49

Hoe je er aan komt weet ik nu, maar ik moet er ook weer vanaf. Al schijnt dat heel moeilijk te zijn,
maar ik wil er zoveel mogelijk vanaf. Volgens de HA is er behalve antibiotica zalf weinig tegen te doen.
Was m'n ogen nu met babyshampoo om de korsjes eraf te halen, en smeer er verder niks op. Gebruik
oogdruppels tegen de droogheid/branderigheid. Maar het blijft geen charmant gezicht.

Heeft iemand nog een truc om de pijn wat te verlichten? Ben wel benieuwd, ook naar lotgenoten. :')

Hier nog een stukje wat het nou precies is, voor de liefhebber. :+

Ik word elke dag wakker met hele dikke oogleden, in de loop van de dag maakt dit plaats voor branderige ogen (en oogleden)
ook zitten er blaasjes en is het ontzettend rood en schilferig. Niet goed, met een representatief beroep. :+

Citaat:
Wat is het?
Blefaritis (in de oude literatuur: blepharitis) is een ontsteking van de ooglidrand. Er is sprake van een ontsteking van de haarzakjes, talgkliertjes of de huid van de ooglidrand en deze ontsteking heeft de neiging lang aan te houden. Blefaritis kan leiden tot irritatie van de ogen zelf.
Wat zijn de klachten?
Er is meestal sprake van jeuk en irritatie van de oogleden. Door irritate van de ontstoken ooglidranden (bijvoorbeeld door de schilfers die op het oog terechtkomen) kunnen ook branderige of tranende ogen ontstaan.
Talgkliertjes hebben een belangrijke functie bij het in stand houden van de beschermende traanfilm. Wanneer door de ontsteking de talgkliertjes niet goed functioneren is de traanfilm niet optimaal: hierdoor kunnen onder meer een zandkorrel gevoel ontstaan. Ook kunnen vermoeide ogen optreden alsmede lichtschuwheid.
De klachten van jeuk en branderigheid zijn meestal het ergst in de ochtenduren, de droge ogen ontstaan meestal later op de dag.

Jasmijn159

Re: Blefaritis. Wat doe je eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:52

Geen make up, face wash, weet ik wat voor zooi en bende gebruiken.. Gewoon water en vaseline! Als je savonds vaseline smeert dan hoef je sochtends ook geen korstjes te krabben.
Heb je hier chronisch last van of nu voor t eerst?

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 20:54

Make-up allemaal al weggemikt, en was m'n gezicht met hypo allergene meuk en volgens de HA was vaseline juist niet goed. Een soort broedplek voor de infectie. Al lijkt het me wel heel fijn, wat vettigheid op m'n ogen. :')

Heb het al een tijdje, komt met vlagen. Nu was ik het zo zat, toch maar even langs de HA geweest.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:02

Traanbuizen misschien eens laten checken?