wortelkanaal behandeling!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

wortelkanaal behandeling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 09:42

ik ben wel benieuwd wie dit allemaal al eens heeft meegemaakt :D

ik dus gisteren voor het eerst en dat was niet leuk! -O-
ik had afgelopen donderdag overdag al last van een kies,of nou eigenlijk meer het tandvlees en in de loop van de dag werd dat erger.
vrijdagmorgen de tandarts gebelt en ik kon s'middags al terecht.
ze hebben gekeken,foto gemaakt en het slechte nieuws was dus dat de boel flink ontstoken was

gelukkig konden ze het gelijk behandelen. :j

maar wat is dat een gedoe zeg!
pff,ik heb dus echt een uur in die stoel gelegen,eerst verdoving er in.
toen uitboren,nog meer boren en dan gaan ze met van die vijltjes de boel schoonmaken,ondertussen nog meer pijn dus nog meer verdoving er in.
dan konden ze een kanaaltje niet vinden,dus duurde het nog langer arghhhh!!! |o

nou ja uiteindelijk was het dus klaar,maar dit hoop ik niet nog eens te hebben.
napijn valt me tot nu toe mee,het zeurt een beetje en ik heb net alweer een pijnstiller gehad en nu gaat het goed :)
over een aantal weken moet ik terugkomen en kijken ze hoe het is.
maar van mij mag dit wel een eenmalige actie zijn!

hoe ging het bij jullie?
en met eventuele napijn?

Rijlaarsdam

Re: wortelkanaal behandeling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:45

nou, ondanks de pijn klinkt het evengoed fijn in de oren.
Ik ben wel geteld 4 keer terug geweest omdat ze het niet af konden maken.
Elke keer weer dieper boren en alle keren werkte de verdoving niet 100% met de laatste keer als hoogtepunt toen was ik in staat die vent een knal te geven omdat de tranen in mijn ogen sprongen en ik het echt niet maar hielt.
Nu nog steeds last van die kies, ik ben voorlopig ff klaar met de tandarts.

dit verhaal is natuurlijk een van de weinige, mensen niet bang worden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 09:48

ohw my god, nou ik hoop echt dat het bij mij niet zo gaat worden.
schijnt dat ze eigenlijk wel alle kanaaltjes schoon moeten maken en die ene konden ze bij mij niet vinden
ik zal wel weer aparte kiezen hebben ofzo :+

maar jee,echt vervelend die pijn die er bij komt,maar ga je nu helemaal niet meer teug dan?
ben je niet bang dat je straks een ontsteking in je kaak hebt?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:51

Had ik ook, dat ze niet alles konden vinden. Hij heeft toen geprobeerd om via een ander kanaal toch bij die wortel te komen (groeiden naar elkaar toe) geloof ik. Uiteindelijk bleef ik een ontsteking houden en heb ik een apexresectie gehad (wortelpuntbehandeling). Helaas ook niet afdoende en toen hebben ze hem er alsnog helemaal uit mogen halen ^)

Bij mijn andere kies is het gelukkig wel na een keer goed gegaan :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:05

Ik heb het er dit jaar 1 gehad en mij viel het 100% mee! Ik had me voorbereid op het ergste en na de eerste behandeling dacht ik echt van 'Huh? Was dit het?' Ook na de behandeling nergens last van gehad.. Week later 2e ronde ook nergens last van gehad :n

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:09

Ik heb er 1 gehad en het moest in twee behandelingen. Omdat ik altijd panisch werd van de tandarts, krijg ik altijd lachgas onder de behandeling.

Maar de tandarts heeft alles verkeerd gedaan waardoor ik een ontsteking heb en de tand moet er dus uit. Alleen durf ik dat niet dus stel ik het steeds uit.

Nu heb ik een andere tandarts, omdat de vorige mijn hele mond heeft verkloot.. Nooit gaatjes gehad, en ineens had ik allemaal gaatjes en een groot gat (daarvoor die wortelkanaalbehandeling) terwijl ik nooit ergens last van heb gehad... Nu bij mijn andere tandarts weer geen gaatjes meer.

Tandarts heeft dit bij meerdere mensen geflikt en had geld nodig, bedankt tandarts!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:13

Ik heb er een aantal gehad drie geloof ik en nooit napijn gehad eigenlijk. De behandeling zelf vind ik vreselijk ik voel toch altijd pijn als ze in die zenuwen gaan wroeten.
Alle keren was het ook in 1x opgelost, nooit hoeven terug komen na een wk behandeling.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:02

Mijn tandarts heeft de verdoving in de zenuw gezet. Deed even godsgruwelijk zeer, maar daarna geen pijn meer gehad. Ik voel ook altijd nog pijn tijdens de behandeling, ook met ondiepe gaatjes. Dus mijn tandarts neemt geen risico met mij :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 11:57

bij mij verdoofden ze eerst op de gewone manier,via het tandvlees?
en de 2x keer ging de verdoving ook rechtstreeks de zenuw in en later nog een keer.
maar soms is het allemaal zodanig ontstoken en gezwollen dat de verdoving niet goed er bij kan komen en dan werkt het natuurlijk wel minder.
dat geluk had ik dus,maar het was op zich wel te doen,dus hebben ze gewoon zo door gewerkt.

ik had best al veel enge verhalen gehoord over behandelingen die niet goed waren en mensen die er nar nog veel last hadden.
ik hoop echt dat het bij mij gewoon in 1x goed gaat :))
ik kan in elk geval nu wel gewoon eten/kauwen aan de behandelde kant,dus dat valt al mee!