Sinds een tijdje heb ik erg veel last van buikpijn. Ik krijg dan net onder mijn borstkas pijn (maag?). Het is een erg pijnlijk gevoel en bewegen gaat dan nog amper. Het gaat enkel over als ik plat ga liggen. Ik word misselijk, kan me amper nog bewegen en ik trek bleek weg. Als ik rechtop zit wordt het alleen maar erger.
Kennen jullie dit probleem? Wat kan het zijn en hoe kom ik er vanaf?
Hmm wat zit daar? Maag, galblaas? Blindedarm hoort rechtsonderin te zitten. Ik zou even de dokter bellen of langsgaan, klinkt niet als symptomen waarmee je rond moet blijven lopen.
Het kan denk ik niet mijn blindedarm zijn, ik heb echt pijn bovenin mijn buik. Ik heb niet de hele dag deze pijn, maar 2 keer in de week krijg ik last van deze klachten. Het wordt niet erger na het eten eigenlijk.. Mijn buik is vaak dan ook erg opgeblazen, maar het uit zich bovenin. Ik eindig eigenlijk altijd in bed omdat het anders echt niet over gaat en uit te houden is.
Nee je blindedarm is niet mogelijk,die zit rechts onderin. Het klinkt ook wel als lucht in je darmen,kan ook zo veel pijn doen.
Bentleyyy
Geplaatst: 11-08-12 09:09
Ik heb een maagzweer gehad en lijkt heel erg op wat jij beschrijft, bij mij werd het erger wanneer mijn maag leeg was en inderdaad ook supermisselijk. Ik denk dat je toch best even naar de dokter gaat hoor.
Maandag heb ik een afspraak, maar helaas is mijn dokter erg gemakzuchtig en zegt vaak :'het gaat vanzelf over'. Uiteindelijk lag ik een keer bijna in het ziekenhuis met een longontsteking omdat hij had gezegd :'het gaat vanzelf over.' Dit keer laat ik me er niet mee weg komen (vandaar dat ik graag wat informatie wilde inwinnen).
ellepel
Geplaatst: 11-08-12 09:20
klinkt mij als een wat prikkelbare darm
kan zijn dat je last hebt van je maag,maar die zit meer boven je navel
je darmen zou kunnen,eet je de laatste tijd misschien meer fruit? van sommige fruitsoorten kun je flinke kramp krijgen,dus kijk er naar of dat het kan zijn. beweeg je mischien juist meer of minder of drink je meer of minder? allemaal zaken waar je goed naar moet kijken,kan best zijn dat je iets veranderd hebt in je eet/drink patroon waar je darmen op reageren. de huisarts zalk kijken of het misschien je maag is en kan je dan eventueel een maagzuurremmer voorschrijven. teveel maagzuur verorzaakt namelijk krampen en wta jij verteld lijkt er wle op. die medicatie helpt wel.
wat je voor jezelf nu kunt doen is ene pakje rennies kopen, eventueel rennie deflatine als je echt een opgeblazen gevoel hebt. dat helpt vaak wel goed. en kijk dus goed naar je eten ,eet je gevarieerd?
Bedankt voor al het meedenken. Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en ik heb een maagbeschadiging. Ik heb medicijnen gekregen die ik een maand lang moet slikken. Ik heb sinds de medicijnen geen buikpijn meer gehad..
Kirsten_S
Geplaatst: 21-08-12 22:08
Ooh echt! Ik heb dit echt al jarennn!! Ineens komt het en dan is indd de buik opgezet en dan moet ik liggen totdat het over gaat. Als ik ga staan en lopen word het langzaam erger en erger. En het komt en het gaat weer. Geen peil op te trekken eigenlijk!
Maar hoe frequent is het bij jou? Ik heb het echt al 4 jaar ofzo en het komt en het gaat, heel vaag. Ben je ook naar de dokter gegaan toen je de klachtn had of heb je het alleen beschreven?