word er nou nooit eens iets gegund aan ons?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

word er nou nooit eens iets gegund aan ons?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 21:37

Ik zit er op dit moment even helemaal doorheen, voel me rot en heb helaas geen vriendje waar ik tegenaan kan praten. Zoals er een aantal topics lopen over de gezondheidstoestand van mijn vader hadden we deze week weer een lichtpuntje in ons leven en die is er vandaag weer afgetrokken en overspoeld met een donderwolk.
Paps is een weekje geleden geopereerd aan zijn luchtpijp waarbij ze een stent hebben geplaatst zodat het benauwde gevoel wat hij had overging en hij weer een beetje normaal kon gaan functioneren. We zagen eindelijk weer licht in de duisternis, want voordat hij de operatie kreeg was hij er veel erger aantoe. Hij is een aantal keren flauwvallen waaronder op mijn verjaardag. Met de stent ging alles beter, hij fietste weer bij de fysio en had weer zin in zijn leven.
Tot vanmorgen aan toe. Hij ging rond een uurtje of 4 naar het toilet en er was praktisch niks aan de hand. Rond 6 uur moest hij weer naar de wc en kon het licht niet meer uitdoen met zijn hand. Op de een of andere manier kon hij de kracht niet zetten. Nadat hij op bed was gegaan heeft ie me moeder wakker gemaakt maar hij kwam ook niet uit zijn woorden. Zijn zijkant was verlamd, hij had moeite met slikken en kon nauwelijks praten. En dan ligt je bloedeigen vader helemaal in paniek. Ik ben me bed uitgerend, naar beneden gegaan en heb het zuurstofapparaat aangezet en ben naar boven gegaan om de zuurstof aan te brengen bij hem. De ambulance kwam eraan en hij had de symptomen van een TIA. Hij werd meegenomen naar het ziekenhuis voor verdere onderzoeken. Uiteindelijk blijkt dus dat mijn vader een herseninfarct gehad heeft, een CVA. Een hele kleine godzijddank, maar wel een CVA. Er werd gevraagd of ie gereanimeerd wilde worden en dat wilde hij. Maar de vraag is confronterend, toen ben ik ook de deur uitgelopen en in tranen uitgebarsten. Hij kan gelukkig weer alles, dus hij mag morgen als alles in orde is naar huis.

En nu is het dus half 11 als ik dit schrijf. De klap komt nu pas aanzetten en ik hoor hem nog in gedachten roepen(voor zijn doen) om hulp. En ik kan het weer niet loslaten. Waarom moet ons dit nu weer overkomen? Eerst zijn longen, dan zijn galblaas, dan die stent en ten slot van rekening een infarct. Waar ligt de grens en hoeveel kan ik samen met mijn moeder nog aan? Ik durf ook morgen niet te gaan slapen(dat weet ik nou al) omdat ik bang ben dat het weer gebeurd.

Ik moest dit verhaal gewoon even kwijt, het zit me gewoon allemaal niet meer mee.... kan er nou niet gewoon eens een keer een goed jaar komen, zonder SEH's, Ambulances en al die ziekenhuisopnames?

Amees

Re: word er nou nooit eens iets gegund aan ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:40

Jeetje wat verschrikkenlijk allemaal!! Heel veel sterkte ik hoop dat het allemaal goedkomt!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:04

heel veel sterkte... :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:05

Heel veel sterkte, wat een poedersuiker. Ik duim voor jullie.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:06

Jeetje wat heftig zeg, vreselijk.. :(:) Heel veel sterkte en ik wens voor jullie dat er betere tijden aan gaan komen.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:07

goed dat je het hier van je af "praat"! Sterkte joh, ik hoop dat het allemaal goed komt!

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:24

heel veel sterkte is niet niks wat jullie doormaken!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:06

Bah, wat vreselijk. Heel veel sterkte!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:10

Heel veel sterkte, hoop dat dit de laatste ellende is die je hoeft mee te maken en dat je vader
snel weer meer opknapt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 10:10

Dank jullie wel allemaal. Ons leven staat nu letterlijk op zijn kop. Paps is inmiddels thuis en we hebben hem gister opgehaald van het ziekenhuis. Het enige wat we kunnen doen is praten en verwerken, dat heeft hij zelf ook gezegd. Het is gelukkig geen blijvende schade geweest, maar we hebben zelf wel een psychische klap gekregen. Gelukkig slapen we allemaal goed, ik was bang dat ik helemaal niet meer kon slapen omdat ik nog steeds bang ben dat het hem weer overkomt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:15

Veel sterkte gewenst, het klinkt hard als ik zeg dat je wel goed voor jezelf moet zorgen, dus goed eten, slapen en je ontspanning zoeken. Als jij en je moeder er onderdoor gaan schiet niemand er iets mee op. Ik weet wat voor indruk een tia maakt op de omgeving, heb er zelf één gehad een paar jaar geleden. Zelf heb je er het meeste last van want je denkt de eerste maanden aan wat er had kunnen gebeuren. Dus onrustig, slecht slapen enz, hopelijk kan je vader het sneller van zich af zetten zodat zijn gezondheid niet verder verslechterd. Probeer dus je bezorgdheid niet te tonen en leef door, heel belangrijk, ook naar je vader toe.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:49

Och meid!
Wat een vreselijke periode zitten jullie nu in!
Nu hopen dat alles goed komt.
Ik wens jou en je familie ontzettend veel sterkte toe.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:08

bigone schreef:
Veel sterkte gewenst, het klinkt hard als ik zeg dat je wel goed voor jezelf moet zorgen, dus goed eten, slapen en je ontspanning zoeken. Als jij en je moeder er onderdoor gaan schiet niemand er iets mee op. Ik weet wat voor indruk een tia maakt op de omgeving, heb er zelf één gehad een paar jaar geleden. Zelf heb je er het meeste last van want je denkt de eerste maanden aan wat er had kunnen gebeuren. Dus onrustig, slecht slapen enz, hopelijk kan je vader het sneller van zich af zetten zodat zijn gezondheid niet verder verslechterd. Probeer dus je bezorgdheid niet te tonen en leef door, heel belangrijk, ook naar je vader toe.

Bigone heeft gelijk, ga af en toe wel wat leuks doen voor jou! Hoe asociaal het misschien ook lijkt of klinkt,
het is het niet, het is overleven.
Met alleen ellende ga je het niet redden, dus hou jezelf heel!
Jij en je vader en moeder hebben er niets aan als jij er ook aan onderdoor gaat.
(p.b.)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:08

Sterkte.... :(:)