Morgen heb ik een heel erg belangrijk tentamen, en omdat ik toch altijd heel erg zenuwachtig ben voor tentamens heb ik eergister en gister wat valeriaan tabletjes genomen. Niet belachelijk veel, twee over de dag verdeeld, en dan nog 1tje 's avonds voor het slapengaan. Voor tentamens slaap ik altijd gruwelijk slecht, dus dit is eigenlijk redelijk standaard. Heb in het verleden (door slaap problemen) ook gedurende langere perioden (weken) valeriaan genomen voor het slapen gaan en en nog nooit ergens last van gehad! Ook toen ik afgelopen kerstvakantie met het vliegtuig op vakantie ging, heb ik overdag valeriaan genomen (en dat waren 3-4 tabletten omdat het niet zo goed werkte als ik gehoopt had), zodat ik minder gestresst raak.
Gister is het blijkbaar mis gegaan. 's Avonds werd ik opeens heel erg misselijk, koortsig. De hele dag had ik al last van mijn buik en gister avond kwam daar ook overgeven bij. Uiteindelijk maar naar bed gegaan in de hoop dat ik de nacht goed door kwam. Vannacht werd ik wakker door ontzettende jeuk, ben toen opgestaan en heb er een zalfje opgedaan (creme die ik van de huisarts gekregen heb tegen mijn droge huid. Normaal gebruik ik die na het douchen, maar nu al een tijdje niet meer omdat ik in de zomer altijd minder last heb... Maar omdat het opeens zo jeukte, was dat het eerste waar ik aan dacht) en terug naar bed. Slapen kon ik niet meer, maar in ieder geval was het misselijk gevoel en de buikpijn weg. Tussendoor steeds eventjes in slaap gevallen en vanochtend toen ik wakker werd en in de spiegel keek, schrok ik wel even. Overal uitslag, mijn benen zijn helemaal rood en dik.
In eerste instantie dacht ik aan een voedsel allergie (omdat ik ook een gevoelige maag heb), maaar ik heb echt niks raars gegeten/gedronken de laatste dagen. Ik ben ook niet uiteten geweest oid. In het verleden heb ik al hele rare allergieën gehad, dus ik heb even heel goed nagedacht over wat ik gister anders heb gedaan dan andere dagen en het enige dat ik me kon bednken was dus de valeriaan. Na even gegooled te hebben, lijkt het er dus op dat ik allergisch reageer op die stomme tabletjes
Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik snap niet hoe ik het jaren heb kunnen gebruiken zonder problemen te hebben en opeens zo heftig erop reageer. Momenteel lig ik nog in bed (slaapkamer is naast de badkamer haha), heb mijn lichaam helemaal ingesmeerd met venistil (een koelend zalfje dat helpt tegen insectenbeten, maar ook tegen allergische reacties). De jeuk valt wel mee nu, maar ik ben helemaal rood en dik aangelopen aan mijn benen.
Help
Hoe lang kan dit maximaal duren? Morgen meot ik dus me de auto naar Maastricht omdat ik daar tentamen heb, maar momenteel durf ik niet eens naar m'n paard te gaan omdat ik niet weet hoe lang ik mijn kopje thee binnen kan houden.