Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

phormicola schreef:Als ik scrub maak ik eerst m'n gezicht schoon met facewash, zodat de scrub er echt goed bij kan komen. Daarna eventueel een masker, dat moet altijd op een schoon gezicht en voor de crème. Of je na dat masker daadwerkelijk een crème nodig hebt moet je even aankijken. Als het een agressief masker tegen puistjes is wel crème, na een voedend masker is een crème niet per sé nodig. Wat mij betreft gebruik je alleen tonic na een reinigingsmelk, niet na een facewash, ténzij je echt een hele vette huid hebt, dan is tonic altijd een goed idee.
Reinigingsmelk is alleen voor makeup eraf halen met een watje, niet om onder de douche je gezicht te wassen.
Na het hele riedeltje doe je de crème op je gezicht, bodylotion zit vol parfum en is niet voor de gezichtshuid bedoeld.

) is in het scherm van m'n telefoon kijken hoe erg het die dag weer is. Ja ja..
Er zijn speciale crèmes voor de vette huid, die brengen vocht in zonder je huid extra vet te maken. Sommigen werken ook matterend.
Een nachtcrème is rijker en voedender en 's ochtends kun je dan idd een wat vettere huid hebben. Dit is niet erg, want je wast je gezicht toch in de ochtend 

Poeh, dat zou bij mij echt niet goed gaan...
Van de tea tree lijn van The Body Shop is er een hele fijn die ook littekentjes vervaagt enzo. Niet dat ik daar wat van gemerkt heb, maar dan kun je vinden welke ik bedoel 
Bij mij is 't vooral een kwestie van eraf blijven. 
) wat tonic over mijn gezicht en hals. Dan reinig ik mijn gezicht nog met deze zeep. Tenslotte smeer ik nachtcreme op en ga ik tukken.
en haal ik voor het douchen even een watje met reinigingsmelk over mijn gezicht, na het douchen smeer ik dagcreme op mijn gezicht en dat was het.
) en soms plak ik nog een neusstrip van de Action om de mee-eters te verwijderen
.
MiReRe schreef:Ik maak er niet zo'n punt van. Was mijn smoel als ik onder de douche sta gewoon met de doucegel die ik op dat moment gebruik. En als ik mijn gezicht eens vaker wil wassen, kop onder de kraan met een pompje handzeep. Na het wassen dagcreme er op, ook 's avonds, heb geen apart nachtpotje, klaar.