Ervaringen elleboogluxatie ( "uit de kom")?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Ervaringen elleboogluxatie ( "uit de kom")?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 16:59

Afgelopen weekend ben ik van het paard gevallen en ik kwam nogal ongelukkig op mijn arm terecht waardoor mijn elleboog geluxeerd is. op de eerte hulppost in het ziekenhuis hebben ze mij een roesje gegeven en mijn arm weer goed gezet en in het gips.. Orthopeed gaf voor mijn roesje aan: 1 week gips en daarna fysio. Toen ik bijkwam heb ik de orthopeed niet meer gezien maar is er een afspraak gemaakt op de gipskamer voor aankomende maandag.

Nu heb ik dus weinig idee wat ik kan verwachten en ben benieuwd naar ervaringen.

:)

R00s

Re: Ervaringen elleboogluxatie ( "uit de kom")?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:13

Ik ben vorige jaar ook van mijn paard gevallen elleboog uit de kom en een stukje bot afgebroken. Ik moest 4 weken in het gips door dat stukje bot maar, heb zelf geen fysio gehad. Is ook eigenlijk niet nodig in het begin voelde mijn arm heel wankel en heb ik een tijdje zon blauwe band om gehad maar na een paar dagen moet je daar mee stoppen omdat je de spierkracht weer onder controle moet krijgen (is in het beginbest eng, dacht dat die bij elke beweging uit de kom kon vliegen :P), maar ik denk dat dat bij jou wel meevalt omdat je maar 1 weekje gips hebt gehad. Maar heb na 2 maanden helemaal geen last meer van mijn arm gehad :)