Nog meer mensen in het laatste stukje van hun zwangerschap?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ijsklontje

Nog meer mensen in het laatste stukje van hun zwangerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 12:32

Naar aanleiding van 2 topics:

[MW] nog vijf dagen en dan gaan ze mijn bevalling inleiden

[MW] Laatste loodjes zwangerschap - down under voelt echt zwaar

Was ik toch wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die bijna uitgerekend zijn?

Ik ben nu 32 +1. Mijn zwangerschap verloopt redelijk. Ik heb vanaf 15 weken al harde buiken
en van van 17 weken al thuis. Ik mocht van de ARBO arts niet meer werken en moet vooral
heel rustig aan doen. Vanaf ongeveer 20 weken heb ik last van bekken instabiliteit. Ik heb veel
pijn. Draaien op de bank en draaien in bed is het grootste probleem. Ik ga sinds enkele weken
naar de fysiotherapeut. Zij massert mijn rug in de hoop dat mijn spieren ontspannen en ik dus
zo minder pijn heb.

Maar goed inmiddels is het kamertje klaar en weten we dat ons kleintje helemaal gezond is. Dat
is het aller belangrijkste.

Ik heb maandag de groeiecho gehad. Ons kleintje is echt een kleintje en moet nu voor de zekerheid
over 2 weken op herhaling. Op dit moment nog niks om ons zorgen over te maken. Vooral veel rust
nemen (niet altijd even makkelijk met een 3,5 jarige thuis). Over 2 weken weer allemaal controles.

kimberley12

Re: Nog meer mensen in het laatste stukje van hun zwangerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:13

Ik ben nu 30 weken en 1 dag zwanger....Zware zwangerschap, en al 3x in het ziekenhuis gelegen. Vanaf week 10 mocht ik al niet meer werken. De baby loopt wat achter qua groei, en morgen krijg ik een groeiecho om te kijken hoe groot hij nu is.

Ik heb ook sinds 3 weken bekkeninstabiliteit, en moet binnenkort naar de fysio toe, hoop dat het zal helpen. De babykamer hebben we gelukkig al helemaal klaar.

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:31

ja hier nog 1. Nu 30 weken en 6 dagen... redelijke zwangerschap alleen erg moe.. gisteren en eergisteren zo fit en vandaag al opgestaan met koppijn.. Wel last in de rug maar geen bekkeninstabiliteit... Ben benieuwd. Onze jongste zoon (nu 22 maanden) bleef ook achter in de groei maar bij deze was de controle gisteren nog goed.. Ben benieuwd want ga met de 36 weken toch over naar de gyneacoloog ivm eerdere keizersnede van ons zoontje

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 13:59

@ Kimberley12: Dat is wel heftig al 3 keer in het ziekenhuis. Wat waren bij jou de problemen?

@ Maylee: Moet de 2e ook per keizersnede of mag je natuurlijk proberen?

Hier is inprincipe ook alles al klaar. Aan de ene kant wel erg fijn, maar aan de andere kant is er dan nu ook weer weinig wat ik nog kan doen |o
Aan het begin vond ik het vreselijk om thuis te zitten. Ik werk normaal 3 dagen per week. Ik ben de maandag nog gaan werken en op dinsdag zei de verloskundige dat het beter was dat ik niet meer te gaan. Mijn baas verlangde dat ik naar mijn huisarts ging om hem te laten bevestigen en daarna moest ik naar de ARBO en daar stond ik binnen 5 min weer buiten met de mededeling dat ik voorlopig niet mocht werken. Ik moest er maar vanuit gaan dat ik niet meer zou werken tot de bevalling. Ik heb toen veel migraine gehad. Nu ben ik er een beetje aan gewend, maar het is nog niet makkelijk, want ik ben niet het type om rustig aan te doen :o 8)7

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:57

@ Ijsklontje, de 1e keer werd ik opgenomen omdat ik 10 weken lang alleen maar moest overgeven, was zwaar uitgedroogd...de 2e keer kreeg ik een zware longembolie, en de 3e keer was het zuurstof in het bloed niet goed...

En bij jouw? Nog veel last van de migraine? Valt soms ook niet mee dan...als je van jezelf niet zo rustig bent.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 16:12

Nadat ik mijn baas 1 keer aan de telefoon gehad heb, is de migraine klaar. Ik heb me er toen bij neer gelegd dat dit beter was voor mij en mijn kindje. Dat is namelijk prio 1.

Pff heftige tijd geweest dus.

Nou voor ons geldt nu het einde is in zicht.

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:18

Hierook bezig met de laatste loodjes. Ik zit nu op 33+2 weken. Tot nu toe een super zwangerschap achter de rug. Weinig klachten gehad tot nu toe. Dus ik hoop dat het zo blijft tot het einde.
Hier is bijna alles klaar voor de kleine. Morgen nog even het ledikantje ophalen bij mijn opa (daat staat het ledikantje waar ik vroeger ook in gelegen heb) en dan is alles helemaal klaar.

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:46

Hier nog iemand ben nu 31,3 week zwanger. Ik heb eerst een goeie zwangerschap gehad weinig klachten alleen geregeld bloedverlies tot aan 13 weken toen met 19 weken nog een keer en ben met 30 weken 3 dagen opgenomen geweest omdat ik weer bloedverlies had. Met 27 weken er achter gekomen dat ik zwangerschapssuiker heb dus nu aan een streng dieet en ben nu in totaal al 8 kilo afgevallen in m'n hele zwangerschap, door deze suiker loop in bij de gynaecoloog ipv de vk moet elke 2 weken heen en heb dan ook een echo om te kijken of de baby(jongentje) niet te snel groeit maar tot nu toe doet hij het prima. Ook heb ik veel klachten gehad van m'n bekken maar door m'n laatste bloedverlies moest ik vervroegd met verlof en moet ik rustig aan doen daardoor minder last van mijn bekken ik herken het moeilijke omdraaien in bed of anders gaan zitten op de bank wel.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 06:37

Hier ook in de laatste stukje van de zwangerschap 33 + 1. Helaas gisteren opgenomen in het ziekenhuis ivm mogelijke vroeggeboorte. Had ontsluitingsweeen. Nu aan de weeenremmers en hopen dat het na 2 dagen stopt met de weeen. Anders mag het kindje komen maar liever nog even niet.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 15:14

balen carola. Ik hoop dat het kind wijs is en nog even blijft waar het hoort.

Sterkte

mystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 15:21

Hallo,

Ik ben 36+1 en hoop nu echt dat het snel geboren wordt ben die dikke buik wel zat.
Buiten de opgezette voeten om verder geen klachten en alles gaat prima.
Deze blijft al langer zitten dan de eerste dus ben al blij.

succes iedereen met de laatste weken.

Cindy

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:06

Ja, ik ben vandaag precies 36 weken, uitgerekend voor 9 september.
Tot 25 weken een heerlijke zwangerschap gehad (relatief, gewoon de normale kwaaltjes zoals iedereen, goed te verdragen) en toen helaas begonnen aan de voorweeen. De vorige is na gebroken vliezen op 31 weken uiteindelijk geboren met 34+5 dus dat was wel even alarmsituatie. Met magnesium en utrogestan, en uiteraard veel rust, hebben we toch al kunnen rekken tot nu dus dat is super. Nog 1 weekje en ik val alweer onder de normale geboortetermijn! Mijn baarmoederhals is nu verweekt, half verstreken en ik heb 1 cm opening, maar aangezien het echt de laatste is, hoop ik toch nog minstens naar de 40 weken te gaan. Mijn vroedvrouw heeft er een hard hoofd in maar die dacht 11 weken geleden al niet dat ik de 35 weken zou halen. Zo zie je maar weer! Het enige waar ik momenteel echt van baal is de warmte, die valt me zwaar en ik zwel echt in een paar uur op als een Michelinvrouwke van het vocht dan. Verder wat klachten van de bekkenbodemspieren maar goed, dat hoort erbij, is alweer de derde en zoals mijn vroedvrouw zo charmant zei: och, bij je eerste is het allemaal keurig strak en stevig en tegen de derde lijkt het over het algemeen meer op een hangmat :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:06

C_arola schreef:
Hier ook in de laatste stukje van de zwangerschap 33 + 1. Helaas gisteren opgenomen in het ziekenhuis ivm mogelijke vroeggeboorte. Had ontsluitingsweeen. Nu aan de weeenremmers en hopen dat het na 2 dagen stopt met de weeen. Anders mag het kindje komen maar liever nog even niet.

oei, dat is niet best, sterkte!!!!! Y;(