Hallo bokkers, Ik heb nu slaapdienst op mijn werk. Maar ik ben mijn lenzenvloeistof en lenzendoosje vergeten. Zou het heel erg zijn als ik een nacht met mijn lenzen in slaap? Ik kan ze dan pas morgen om 1 uur uit doen.
Zou ik er dan veel last van hebben?
Groeten Annemieke
Evelijn
Geplaatst: 06-08-12 22:43
Jep... daar heb je last van hebben... het slapen zelf niet... dat gaat prima met lenzen... maar als je dan weer wakker wordt... dan wil je die dingen graag uit. Als je niet zo lang slaapt en veel knippert gaat het beter... maar echt slapen ... niet prettig... en ja ervaring... ben er weleens mee in slaap gevallen.
Ocean_Child
Geplaatst: 06-08-12 22:45
Ben ook wel eens met mijn lenzen in in slaap gevallen. Werd wakker met extreem droge ogen en de lenzen zaten echt vast geplakt. Ik heb ze uitgedaan en mijn bril opgezet, maar de hele dag heb ik wazig gezien. Niet doen hoor!
Als je nu niemand meer je iets van spullen kan brengen (geen collega of client die lenzen heeft?) dan misschien wel morgenochtend vroeg?
nova_zodiax
Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-12 22:47
Thnx voor het antwoord meiden. Tja niet doen? Ik kan moeilijk de nacht wakker blijven. He balen zeg dit!!!
aisie
Geplaatst: 06-08-12 22:48
Zou ze er wel uit doen, doet echt zeer als je wakker wordt als ze er nog in zitten. Heb je niet 2 kleine glaasjes, of eidopjes om ze een nachtje in het water te doen?
Laatst bijgewerkt door aisie op 06-08-12 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Ocean_Child
Geplaatst: 06-08-12 22:48
aisie schreef:
Zou ze er wel uit doen, doet echt zeer als je wakker wordt als ze er nog in zitten. Heb je niet 1 kleine glaasjes, of eidopjes om ze een nachtje in het water te doen?
Hier staat "In geval van nood kan je je lenzen eventueel kort bewaren in gekookt leidingwater."
nova_zodiax
Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-12 22:51
Verder heeft er niemand lenzen! Heb even in de bakjes van mijn collega's gekeken, vond een potje oogbevochtiging. Als ik dat er nou morgen snel op doe en dan rond tien uur mijn bril zou dat iets helpen?
Ik ga ze in een bakje water doen, hopen dat het werkt
Ocean_Child
Geplaatst: 06-08-12 22:54
Ik zou ze in gekookt water bewaren, morgen voor het indoen even "wassen" met de oogbevochtiging (is een soort kunstmatige traanvloeistof denk ik?) en dan weer indoen. Er mee slapen is echt niet oké, je moet ze morgen dan echt van je oog lospeuteren....
ik heb ze ook weleens ingehouden heb er niet echt last van gehad hoor alleen dat ik idd beetje wazig keek
_Eveline
Geplaatst: 06-08-12 23:07
Ik ben ook wel eens met mijn lenzen in in slaap gevallen. De ochtend daarna had ik wel redelijk droge ogen en wazig zicht, maar na een een plens water in mijn gezicht was dat over en konden mijn ogen er de rest van de dag er weer tegenaan.
Nou is het natuurlijk niet bevordelijk voor je ogen om je met je lenzen in te gaan slapen, maar voor één keertje kan het niet heel veel kwaad denk ik. Maargoed, das mijn ervaring. En het ligt er natuurlijk ook aan hoe goed de kwaliteit van je lenzen is. Hoe beter de kwaliteit (hoe meer zuurstofdoorlatend ze zijn), hoe minder je er last van gaat hebben natuurlijk.
Kwanyin
Geplaatst: 06-08-12 23:09
Ik ben een paar keer stomweg met lenzen aan gaan slapen. 's morgens wat last van droge ogen maar niet dat het supervervelend was. Heb ze wel vlug uitgedaan toen want prettig is ook wel weer anders. Ik kreeg ze wel gemakkelijk uit.
En ik ben eens een keer mijn vloeistof vergeten bij mijn vriend. Toen heb ik ze maar in water gedaan. Ik ben met bril naar huis gereden en thuis eerst heel grondig de lenzen met vloeistof gepoetst alvorens ze aan te doen. Totaal geen last van gehad zo.
Het ligt ook aan je lenzen. Ik kan gerust een nacht slapen met mijn lenzen in omdat ze super zuurstofdoorlatend zijn, aldus de opticiën. Ik heb ze ook wel eens een nacht in water bewaard en believe me, dan wil je ze écht 's ochtends niet meer in doen.
Ik vergeet ze soms ook weleens uit te doen geen probleem bij mij als je wakker wordt een paar keer goed knipperen met je ogen en ze kunnen er weer een dag tegenaan. (of het goed voor je ogen is weet ik niet maar volgens de opticien kan het geen kwaad als je het soms vergeet)
Ik zou wel uitkijken met gekookt water. Ik kan er bijvoorbeeld zelf niet tegen alleen water. M'n lenzen voelen dan zo rot. Ik doe t meestal met een snufje zout erdoor.
Mijn ervaring is dat je van het inhouden van zachte lenzen weinig last hoeft te hebben. Ik vergeet ze soms nog wel eens 2 nachten na elkaar..
050206051012
Geplaatst: 07-08-12 08:50
Fijn dat het is opgelost Ik heb 2x geslapen met mijn lenzen in (vergeten uit te doen) en dat vergeet je toch niet snel meer Terwijl mijn vriend probleemloos met zijn lenzen kan slapen.