tandvleesontsteking?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMarloes

tandvleesontsteking?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 17:59

Hallo allemaal,
Ik typ dit via mijn telefoon dus alvast sorry als er foutjes in zitten.

2,5 week geleden had ik ineens heel erg last van man kies, tand, elke aanraking deed pijn. Ik google en het leek wel op ontstokentandvlees. Nou ik moest dus gewooon poetsen en het schoonhouden las ik. Zo gezegd zo gedaan, dacht ik. Maar bij mij bloedde het niet en mijn tandvlees zit enorm hoog als ik het vergelijk met de andere kant. 1 tand, net voor een kies die zo raar en pijnlijk is.
Achja wat is pijn dacht ik...maar toen toch na 3 dagen de tandarts gebelt. Die kon niet veel beteken ik kon corsodyl kopen om mijn mond te spoelen, en als het niet over zou gaan kon ik wel langs komen. Nou dat spul gekocht en 2x per dag gaan spoelen en weer goed poetsen en flosse .
Nu zijn we 2.5 week verder, het is wel verminderd maar nogsteeds bloed het alleen als ik flink poets en mijn tandvlees ligy zo hoog dat die tanden daar erg groot lijken, maar ok komt er zo juist allemaal viezigheid in als ik maar iets eet en dat voel ik dan.
Ook ben ik al begonnen aan de 2e fles corsodyl.
Ik ben nu op vakantie maar ik twijfel nogal wat ik nou moet doen.
Hoelang duurt zo'n ontsteking meestal?

Verder weet ik ook niet of het nou goed is als ik mijn tandvlees laat bloeden, omdat ik het dan echt open moet poetsen, en is het normaal dat je tandvlees zo hoog gaat zitten?

Alvast bedankt :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:06

Ik denk dat je het beste even langs de mondhygiënist kan gaan, een aanhoudende ontsteking met terrugtrekkend tandvlees kun je niet oplossen met een fles corsodyl.
Een 'gewone' tandvleesontsteking kan lang duren maar met 2 weken had je toch zeker wel resultaat moeten zien.

xMarloes

Re: tandvleesontsteking?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 18:14

Het rare is alleen dat er wel verbetering in zit, het doet niet echt meer zoveel pijn.
En ja de tandarts zij dat ik er anders naar moest laten kijken, maar ja ik wil me oook niet aanstelle dat als ik daar kom dat ze denken zo komt die hiervoor. Ik zou zo best gwn zo door kunnen gaan, alleen dat mn tandvlrrs zo hoog en opgetrokke zit is erg vervelend vind ik.

Ik ben nu op vakantie dus moet het sowiezo nog een week aankijken....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:09

Te hard poetsen is niet goed, je poetst zogezegd je tandvlees "weg" oftewel het trekt zich terug
Daardoor komen je tandhalsen bloot te liggen en worden je tanden gevoeliger

Als je er niks aan doet kan het bot zich ook gaan terug trekken en dat is niet meer te genezen
Misschien heb je wel tandsteen en dan blijft het ontsteken
Het klopt dat je minder pijn gaat voelen want daar "wen" je aan op den duur

Ik ben door schade en schande wijzer geworden en heb gered wat er nog te redden viel
Ik raad je aan om zo snel mogelijk je tandarts te bezoeken

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 19:24

Dan moet ik indd denk maar volgendeweeek naar de tandarts gaan.

Wel tegenstrijdig dat op internet staat goed poetsen en dat bloedde goed is....(spoelen de bacterien eruit )
Zal nu wel wat voorzichtiger daar poetsen