Vraag over de menstruatie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sachet

Vraag over de menstruatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 18:37

Ik heb een vraag wat betreft de menstruatie en deels mijn pil gebruik..

Laat ik voorop stellen dat ik mijn pil best correct slik, elke dag netjes rond het zelfde tijd stip.

Alleen heb ik een behoorlijk vervelend probleem bij mijn menstruatie en dat is heel veel pijn, buikpijn rugpijn en soms zelfs flauwvallen. Uiteraard ben ik hier een aantal keer mee naar de huisarts geweest en heb dus verschillende pillen en andere soorten anticonceptie middelen gebruikt. Maar helaas mocht niets baten.

Op raadt van de huisarts moest ik de pil dan maar zo lang mogelijk door slikken, alleen wil ik voor mezelf toch de controle hebben of ik niet zwanger ben en daarom slik ik de pil dus 2 strips door en dan stop ik om te kijken of ik gewoon ongesteld word. Zodra ik zie dat ik ongesteld ben wacht ik een dag en de tweede dag van de menstruatie slik ik gelijk s’avonds weer de pil om niet ziek te worden. Ik menstrueer dan vaak nog 3 dagen door en dan stopt het weer.

Alleen nu is het toch iets anders gegaan, ik stopte donderdag (vorige week) met de pil en werd dinsdag ongesteld, eerst echt oud bloed daarna helder bloed. Omdat ik verging van de pijn ben ik toen gelijk dinsdag weer begonnen met de pil. Maar woensdag ochtend was ik nog ongesteld en s’middags was alles al weer over en tot nu toe niet meer gebloed.

Nu vraag ik mij af hoe het komt dat ik zo kort en zo weinig ongesteld ben geweest, komt dit door dat ik direct op de eerste dag weer ben begonnen met slikken, of is dit bijvoorbeeld een innesteling?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:41

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:42

Omdat je direct weer begint met slikken bij de eerste druppels.

sissie

Re: Vraag over de menstruatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:02

Volgens mij moet je wel echt een hele week stoppen, ik denk dat jij je lichaam in de wat brengt op deze manier. Ik moet zeggen, ik had net hetzelfde probleem als jij en mijn gynae stelde inderdaad ook voor om de pil zo lang mogelijk door te nemen. Deed ik, maar met 3 maanden zat ik wel op het maximum. De pijnen bleef ik houden, en toen heeft hij me voorgesteld om Nuvaring te proberen. Ik wilde dat eerst niet (vond het maar een raar idee), maar hij maakte een deal met me; ik "moest" het proberen, beviel het niet mocht ik na 3 maanden terug komen en moest ik mijn consultatie niet betalen. Je raadt het al: ik ben niet meer terug geweest. Ik ben er heel blij mee, voel me veel beter en heb minder pijn
(er zitten minder hormonen in omdat deze worden afgegeven op de plaats waar ze moeten zijn) en ik vind het veiliger (als je een keer moet braken of diarree hebt, heeft dit geen effect op de werking ervan).

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:35