Lui oog, ervaringen operatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Lui oog, ervaringen operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 18:36

Ik heb al sinds kinds af aan een lui oog. Hiervoor heb ik een hele tijd pleisters gedragen en ben ik op mijn 5e geopereerd. Hierna heb ik nog jaren een bril gedragen en zodoende trok mijn oog alleen nog weg als ik erg moe was.

Nu werk ik sinds 2 jaar in een callcenter en is mijn oog weer erg scheef getrokken, ook heb ik erg veel last van hoofdpijn en vermoeidheid. Daarnaast kan ik mijn ogen savonds niet meer focussen.

Na aanleiding hiervan ben ik naar het ziekenhuis gegaan, waar is vastgesteld dat mijn slechte oog 12% scheefstaat en dat ze tot 9% kunnen corrigeren zonder dat ik ga dubbel zien.

Om te kijken of mijn klachten niet minder worden met bril heb ik deze wel aangemeten gekregen. Volgende maand volgen hiervoor meer onderzoeken om te kijken of ze gaan opereren.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met opereren op latere leeftijd?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:39

Ik was 12 toen ik m'n laatste oogoperatie kreeg (scheelkijken verminderen). Of valt dat onder de categorie 'jong'? :P

Saartjuh_b

Re: Lui oog, ervaringen operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:44

Ik lees even mee, loop momenteel ook bij het ziekenhuis ervoor.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 21:14

Rebel_Jits schreef:
Ik was 12 toen ik m'n laatste oogoperatie kreeg (scheelkijken verminderen). Of valt dat onder de categorie 'jong'? :P

Heb je veel last gehad van de operatie?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:14

Het viel me erg mee.
Na de operatie ging ze met een lampje in m'n ogen schijnen en dat was echt niet leuk. En de eerste dagen is kijken wat pijnlijk (vanwege de oogbewegingen die je maakt voortdurend). Maar dat was snel weer over. Kan me niet herinneren dat ik last had van dubbel zien.
Ik heb 4x een oogoperatie gehad om m'n ogen goed recht te zetten. De eerste drie keer ging het niet goed (teveel en te weinig), vierde keer wel. Ik merk het verschil in stand alleen als ik bewust ga dubbelzien, anderen zien er niets van.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:33

Ik ben op m'n 4e, 16e en 18e ervoor geopereerd. Op m'n 16e was de correctie net ff te weinig, waardoor het snel weer terug op de oude stand zat. Sinds de operatie op m'n 18e is het minimaal verslechterd, ben blij dat ik het toen nog een keer heb laten doen. Ik ben nu 25 en m'n oog trekt alleen weg als ik erg moe of bezopen ben.

Oud topic, maar er staat wel veel info in en zijn heel wat ervaringen te lezen: [MW] 'lui'oog, hoe en wat?

Myra87

Re: Lui oog, ervaringen operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:46

Ik ben op mijn 2e eraan geopereerd, weet er dus niks meer vanaf
Ik heb wel nog eens dat ik moe ben dat mijn oog gaat loenzen, verder merk je er niks van..