Welcome home geven.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

siepenteun

Welcome home geven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 16:11

Hallo,
Ik heb er al een lange tijd al lopen zitten denken maar wil graag toch jullie mening. De eigenaren van mijn verzorgpony hebben de laatste tijd veel meegemaakt. Ruzies op stal , geheime sms'jes met roddels,iemand die hun relatie probeerde te verbreken op een hele nare manier, de man zijn ex is overleden en toen is zijn zoon permanent bij hun komen wonen (dit is ong 4 jaar geleden geloof ik). (dit is ook een van de redenen aangezien het huis nu eigenlijk veeelste klein is.) En eigenlijk is alles in die tijd de stal, hun huis, de opslag en het lasbedrijf die ze hebben een beetje verwaarloosd. Overal is onkruid, als het regent is alles nat op stal en in het lasbedrijf/de opslag. Ook is alles een beetje verroest,is het onwijs stoffig en hun huis is er ook niet al te best aan toe. Ik weet dat ze het heel graag willen opknappen maar ze weten gewoon niet waar ze moeten beginnen. Ook zitten er wat gaten in de vloer, is de parkeerplaats meer een zandbak met keien en kuilen. Nu wil ik zo graag dat ze al het verdriet kunnen vergeten / de zorg. En de zoon van 18 (die nu op de zolder slaapt waar het plafond denk ik nog geen 60 cm hoog is. ) en de dochter van 9 gewoon lekker kunnen leven in het huis zonder dat het zo krap is. Vinden jullie dit een goede reden om een brief te schrijven? Heel erg bedankt. En ik overdrijf echt niet.

K_im

Re: Welcome home geven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:16

Niet geschoten is altijd mis ;) Succes!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:30

heel lief dat je met je verzorgponyeigenaren meeleeft, maar kan je niet op een andere manier helpen? ik weet zeker dat ze het heel fijn zullen vinden om te weten dat jij met ze meeleeft, maar op de lange termijn schieten ze er niet heel veel mee op (en als onderstaande niit te realiseren is ook zeker die brief schrijven hoor!!!)

bijvoorbeeld met iedereen op stal afspreken dat jullie een tijdje hard aan het werk gaan om de stal weer op te knappen? als je met een hele groep onkruid gaat wieden, parkeerplaats weer gelijk maken (of geheel egaliseren of iig de gaten en keien wegwerken) en met z'n allen meehelpen met grote schoonmaak, eventueel nieuw verfje in de stallen en gewoon met z'n allen het hele bedrijf (en als de eigenaren het willen eventueel ook het huis) opknappen.
vele handen maken licht werk en als je zo een mooi begin kan maken aan het opknappen kunnen zij het makkelijker oppakken en doortrekken. misschien is het zelfs mogelijk om nog een ruimte om te bouwen voor de zoon zodat die ook wat meer ruimte heeft.

lekkage in de stallen is misschien wel heel makkelijk op te lossen met wat kit, zodat het niet meer door de kiertjes heenkomt/lekt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:38

Ik ga mee met bovenstaande,hulp bij schoonmaken en renoveren is beter dan schrijven van een brief maar om schoon te maken, te repareren en dingen te vervangen moet er wel geld zijn. En om nu van een buitenstaander te horen te krijgen dat het een bende is, daar zit niet iedereen op te wachten.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:39

Cassidy schreef:
Ik ga mee met bovenstaande,hulp bij schoonmaken en renoveren is beter dan schrijven van een brief maar om schoon te maken, te repareren en dingen te vervangen moet er wel geld zijn. En om nu van een buitenstaander te horen te krijgen dat het een bende is, daar zit niet iedereen op te wachten.

Plus dat het op een landelijk tv-kanaal wordt uitgezonden. Lijkt mij ook dat niet iedereen daarop zit te wachten. :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:42

Ik kijk heel weinig TV, is Welcome Home een TV programma dan? Dan zou ik dat al helemaal niet doen. Met een clubje kennissen van stal, alla, maar niet op deze manier.

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 16:42

Ja oke, het is in een kas dus met kit gaat het niet.