Krulset voor lang, steil haar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Krulset voor lang, steil haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:22

Mijn haar is van nature heel erg steil en het is nu ook nog eens lang (zeg, makkelijk tot halverwege mijn rug). Is er dan nog een mogelijkheid dat ik met een krulset het onderste gedeelte van mijn haar gekruld krijg, of gaat dat echt niet werken?

Graag jullie ervaringen met merken, krulsets, e.d.! :D

K_im

Re: Krulset voor lang, steil haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:12

Heb je een voorbeeld foto van het resultaat dat je wil? Wil je echt krullen-krullen, of meer 'die nonchalante krul/slag' ? Volgens mij is dat laatste namelijk met een krultang gedaan? Of misschien hele grote rollers, maar aan ervaringen kan ik je daarin niet helpen. Succes ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:20

Oh ja, misschien wel zo handig! Meer grovere krullen, geen pijpenkrullen in ieder geval.. Welk effect ik dus wel heb bij krultangen (en bovendien kost het heel veel tijd). Bedankt in ieder geval!

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:41

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:22

Nienke89 schreef:

superfijne tip!
Ik ga dit morgen eens proberen, want ergens diep weggestopt in de kast heb ik een stijltang!
Waarom.. geen idee.. want mijn haar is zo ontzettend stijll dan mensen vaak vragen hoe ik het zo mooi stijl krijg.. uh krijgen?
Het van zichzelf zo glad en plat als een pannenkoek, en kan er niet heel erg veel mee.

Maar TS, als jij net zo stijl haar hebt als mij dan denk ik dat dit max 1,5 uur blijft zitten en het dan een grote uitgezakte massa is.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 01:29

Met stijltang krullen gaat goed! Ik heb van nature krullen, maar heb het eens 'voor de grap' met een stijltang gedaan om grote grove krullen te krijgen. Het bleef zo'n 4 uur echt netjes zitten, mits je een goed serum gebruikt tegen vochtigheid.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:02

was je haar, zorg dat het nog nat is. doe er een stevige mouse in (wella nr 4). pak een paar sportsokken. wikkel je haar om de sok heen ter hoogte van de enkel in de sok. doordraaien naar boven tot hoever jij dat wil en dan met de uiteindes een knoop maken.

slapen/drogen

voorzichtig uithalen, niet trekken!! beetje wax in je hand en daarmee je krullen uitwerken... :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:18

Wow Hunter, die ga ik ook eens proberen :D :D Met de steiltang krijg ik het niet voor elkaar en met een krultang zijn ze met een uur weg.

Ik doe meestal van die sponsachtige krullers (Kruidvat, 10 stuks) voor het slapen in mijn haar als het nog íets vochtig is. Die trek ik eruit als 'pijpekrul', die krul deel ik in 3 a 4 slierten, dan knijp ik er schuim in en spuit er haarlak in; hele dag krullen!

Afbeelding
Wel een beetje donkere foto zie ik.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:35

Quellian: is het gelukt met de sokken?