Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Suzanne F. schreef:Eigenlijk moet je proberen of je wat kan sturen. Je geeft aan dat je weet dat je droomt. Dan kan je als je een beetje oefent jezelf ook dwingen om wakker te worden. Ik had dit vroeger toen ik jong was veel. Dan had ik een nachtmerrie en ik wist dat ik droomde. Dan ging ik op de grond zitten in mijn droom met mijn handen over mijn hoofd en dan zei ik: Wakker worden, wakker worden, wakker worden. En dan kwam ik los en kwam ik uit die diepte en werd wakker.

Corelli schreef:Bovenstaand vind ik een hele goede tip![]()
Je zegt dat dit in periodes voorkomt, waar ik uit opmaak dat er ook periodes zijn waarin je wel gewoon rustig slaapt en droomt? Probeer te achterhalen waarin die periodes van elkaar verschillen.
Het zou bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat dit ritme zich voordoet als jij het druk hebt, of veel stress hebt, terwijl je als je beter in je vel zit, bijvoorbeeld wel goed slaapt.
Met andere woorden: kijk of je kunt achterhalen waar deze slaapproblemen hun oorzaak hebben of waar ze door getriggerd worden. Op deze manier kun je proberen om het probleem bij de bron aan te pakken.
Succes!
)