Scheenbeen gekneusd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Scheenbeen gekneusd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 14:50

Door een stomme actie van mezelf ben ik vorige week donderdag van mijn paard gevallen, op mijn rechter onderbeen.
Bij de EHBO hebben ze foto's gemaakt maar zo ver hun konden zien is het niet gebroken.
Maar ik begin me nu toch wel zorgen te maken want ik ben al een week verder en de pijn verminderd niet, als ik mijn been stil houd dat voelt het alsof er een strakke band om mijn been zit en soms tintelt, jeukt of steekt het.
Als ik aan de zwelling voel dan voelt het gevoelloos en als ik loop dan voel ik een sterke druk, pijn en steken in mijn been.
Zijn dit symptomen van een kneuzing?
Ik vind het zo vreemd dat het na 7 dagen nog zo'n pijn doet, soms kan ik er niet van slapen, maar ik heb dan ook verder nog nooit iets gekneusd dus weet ook niet wat normaal is....
Hier een fotootje van me been:
Afbeelding

fjordjes

Re: Scheenbeen gekneusd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:52

Een kneuzing kan idd behoorlijk pijn doen en vaak ook langdurig. Ze zeggen ook wel eens dat je soms beter iets kan breken als kneuzen. Je kan hiertegen een pijnstiller nemen, dat verlicht de pijn wat.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:07

Ik heb nog nooit mn scheenbeen gekneusd, maar wel een flinke knieblessure gehad. Hierbij had ik last van vochtophoping in mn knie en onderbeen en de pijn aan mn scheenbeen was daarbij echt vreselijk! De grap met je scheenbeen is namelijk dat er zeer weinig ruimte voor vocht is dus als dat gaat ophopen, gaat het al snel andere structuren (zenuwen, bindweefsel, pezen etc) aan de kant drukken.
Volgens mij had ik soortgelijke symptomen als jij omschrijft. Sowieso de gevoelloosheid, gevoel van een strakke band, jeuk, steken.... En ik had dus niet eens iets aan mn scheenbeen maar hetwas puur vocht wat uit mn knie naar onder zakte.

Kneuzing kan gerust een paar weken duren voordat het echt minder gaat worden. Heb je verder nog instructies meegekregen? Ik denk dat het sowieso goed is om dat been zo veel mogelijk omhoog te houden zodat er niet teveel vocht blijft hangen.
Sterkte!

Edit: als je het echt niet vertrouwd kan je natuurlijk altijd je huisarts bellen om het te vragen

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 15:15

Ik heb als tip mee gekregen dat ik er wel op moet blijven lopen, helaas heb ik een zittend beroep en dat voel ik aan het einde van de dag wel...
Bedankt voor jullie ervaringen!
Ik heb nog nooit iets "ernstigs" gehad, alleen een paar blauwe plekken, ik moet er nu dus erg aan wennen dat pijn ook langer dan 7 dagen kan aanhouden ;(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:17

kneuzing kun je erg lang blijven voelen...
ik heb vorig jaar mijn scheenbeen gekneusd, iets met gladde sokken en haast hebben om de bocht om te gaan op een houten vloer, afradertje , trust me := :+

zat ala minuut een dikke bult op mijn scheenbeen en ook echt bont en blauw en geschaafd , maar dat duurde echt een week of drie voor ik iets van verbetering merkte, bewegen is idd goed, niet stug keihard door je grenzen heen, maar stil zitten is niet echt bevorderlijk. misschien tussendoor wat lopen op je werk en zittend ook je been blijven bewegen
tis niet zo dat je niet stil mag zitten, maar gewoon regelmatig even bewegen

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 08:49

Ga ik doen, bedankt voor de tip! +:)+

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:57

Die pijn wil ik nooit meer meemaken.

Ik heb paar jaar geleden een trap gehad tegen me scheenbeen van paard. Ininminie schaafwondje en een mega dik en gekneusd scheenbeen.
Bij mij is het wondje geen ontsteken en zat zogoed als tegen me bot aan. Met heel veel geluk is de ontsteking oppervlakkig gebleven.

Ik heb er drukverband omheen gehad. Dat verlichte bij mij veel pijn zodat je wat steun krijgt. Als ik stil zat hield ik me been omhoog. En liep ik wel maar telkens kleine stukjes omdat het heel veel pijn deed.

Ik wens je veel succes!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 08:57

Bij mij is het ook gaan ontsteken en dat doet inderdaad verschrikkelijk pijn.
Vooral met slapen weet ik me echt geen houding te geven.
Ik heb nu antibiotica maar dat slik ik al vanaf vorige week maandag maar ik zie niet echt verbetering, maar hopen dat het snel geneest want ik word het echt wel zat nu ;(

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:11

Ik ben ongeveer 14 jaar geleden van een zwembadtrap gevallen, ook veel vocht en weet ik wat allemaal op het scheenbeen en het is nog steeds niet weg. Daar waar eht vocht zit, voel ik ook weinig. Ze hebben me keer op keer verteld dat dit gewoon weg moest trekken maar het zit er na al die jaren nog steeds. Ik heb me dus maar verzoend met een hobbelig scheenbeen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:07

Arrabel : is je been ook echt dik als in vocht? beetje algeheel opgezwollen zeg maar?
dan wil de druk van het vocht ook best wat oncomfortabel/pijnlijk zijn.
maar als e echt heel veel last blijft houden misschien toch even terug naar de huisarts? die kan dan ook kijken of een drukverbandje oid nodig zou kunnen zijn ter ondersteuning of om vocht plaatselijk te verminderen

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 08:54

Sonja_vR schreef:
Arrabel : is je been ook echt dik als in vocht? beetje algeheel opgezwollen zeg maar?
dan wil de druk van het vocht ook best wat oncomfortabel/pijnlijk zijn.
maar als e echt heel veel last blijft houden misschien toch even terug naar de huisarts? die kan dan ook kijken of een drukverbandje oid nodig zou kunnen zijn ter ondersteuning of om vocht plaatselijk te verminderen

Er zit inderdaad nog steeds veel vocht in mijn been, ik was vorige week maandag al terug geweest naar de dokter en heb toen een antibiotica kuur gehad, dat vond ik niet echt aanslaan dus ben ik vrijdag weer terug gegaan, de dokter was een beetje geïrriteerd dat ik er weer was want volgens heb zag het er goed uit.
Over een drukverband heeft hij het niet gehad, wel dat ik veel met mijn been omhoog moet zitten.