Teen gebroken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

Teen gebroken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 12:20

Ik heb net mijn teen heel hard gestoten tegen de poot van de stoel.. :')
Maar nu doet 1 van mijn tenen echt héél erg veel pijn.. Heb meteen gekoeld dus hij is niet gezwollen, maar blijft warm.
Naar boven buigen doet echt heel veel pijn, naar onder valt het mee.

Naar de dokter gaan voor een teen vind ik ook zo raar, want mijn moeder zegt dat een teen toch niet in het gips kan en alleen een verbandje erom de beste oplossing is, maar ze neemt me niet al te serieus.

Heeft iemand nog een tip? Kan ik het beste even intapen of verbandje erom?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:21

Bij de dokter kunnen ze er inderdaad niet veel meer aan doen dan intapen/verbandje erom heen.
Ja je zou er verband er om heen kunnen doen voor de zekerheid :j
Laatst bijgewerkt door Sjors op 02-08-12 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MachoPablo

Re: Teen gebroken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:22

ik heb me grote teen gebroeken die zat dus mooi wel in Gips hoor..

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:22

Heb je krak gehoord?

Vanaf een scherm kan niemand jouw teen oordelen, maar ik zou het even in de gaten houden.
Je kan hem wellicht even vasttapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:24

Als je hem nog kunt bewegen (ook al doet het pijn) zal hij waarschijnlijk niet gebroken zijn.
Scheurtje in het bot kan natuurlijk wel, maar een flinke kneuzing lijkt mij waarschijnlijjker ;)

Je kan hem intapen, maar het beste is om er niks omheen te doen en hem omhoog te houden.

Hou het even in de gaten en als het niet beter wordt toch even bij de HA langs.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:24

Ik heb mijn een-na grootste teen gebroken gehad, daar doen ze niets mee. Alleen met grote tenen doen ze wat, omdat die nodig is voor je evenwicht. Ik heb niets om die teen gehad, alleen goede stevige schoenen aan gehad. Je kan de zere teen tegen de naastgelegen teen vast tapen, als je dat prettig vindt.

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:25

ik zou er wel naar toe gaan mn vader heeft een jaar terug zn teen gebroken en dacht het zelfde niet heen gaan :P
en toen moest een hij een half jaar geleden geopeerd worden omdat ie verkeerd aangroeide ofzo :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:26

Anc schreef:
Als je hem nog kunt bewegen (ook al doet het pijn) zal hij waarschijnlijk niet gebroken zijn.
Scheurtje in het bot kan natuurlijk wel, maar een flinke kneuzing lijkt mij waarschijnlijjker ;)

Je kan hem intapen, maar het beste is om er niks omheen te doen en hem omhoog te houden.

Ik kon mijn arm ook nog gewoon bewegen (wel pijn uiteraard) terwijl hij gebroken was.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:28

daarom bij Twijfel na de dokter gaan en dan weet je met Zekerheid..!! ik kon ook gewoon lopen op me Grote teen gebroken had heb ik ook gewoon door gelopen! en in ziekenhuis Tjaa gebroken

Xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:29

Ik ben geen expert hoor trouwens, maar dearts die mijn teen onderzocht zei dat het met tenen vaak zo was dat bewegen kneuzing of een scheurtje is omdat je bij een breuk niet meer kon bewegen.

Aangezien hij er voor gestudeerd heeft, ga ik er maar van uit dat hij gelijk heeft, maar je weet het nooit :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-08-12 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:32

love_western schreef:
Anc schreef:

Ik kon mijn arm ook nog gewoon bewegen (wel pijn uiteraard) terwijl hij gebroken was.

Ik kon mijn gebroken enkel ook nog draaien en en naar boven en naar beneden doen. Deed wel zeer, maar ik kon het bewegen. Ik kon er alleen niet meer oplopen.

Mijn enkel was alleen even goed na een icepack ontzettend gezwollen en bont en blauw.

Beste optie is toch de dokter laten kijken

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:50

Ik zou het even aankijken en als de pijn niet weggaat naar de dokter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:59

Mijn moeder heeft regelmatig haar kleine tenen gebroken op de meest domme manieren maar die werden altijd echt meteen helemaal blauw/paars. :=

Jockje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:15

het kan ook zo zijn dat je teen helemaal scheef gaat staan als hij gebroken is, maar het kan geen kwaad om even langs de huisarts te gaan of iets even een foto laten maken. Het kan geen kwaad en wie weet bespaar je daarmee een hoop (onnodig) gedoe later. (dat kan gebeuren als je teen echt gebroken is en dat je hem daardoor niet meer goed kunt buigen later als hij verkeerd geneest).. Bokt is geen ziekenhuis maar advies geven kan wel :) ik hoop dat je hier iets aan hebt..

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 19:17

Bedankt voor de tips! :) Heb 'm vanmiddag aan de teen daarnaast vast getapet en de rest vd dag met bergschoenen gelopen ( :+ ) en de pijn is stukke minder nu, dus denk dat hij gewoon gekneusd is! :j Als de pijn er komende dagen nog is zal ik even langs de dokter gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:18

ik heb eens tijdens een woedeaanval tegen een ander zijn knieschijf geschopt , nu 6 jaar later nog steeds last van die teen. nooit mee heengegaan , dus dat raad ik je sterk aan...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:48