Ik hoop dat iemand misschien een idee heeft waar ik last van heb of zich in mijn verhaal herkent..
Voor wie de moeite wil nemen om mijn verhaal te lezen; bedankt!

Ik heb nu zo'n drie jaar last van een allergie. We hebben zo'n beetje alles al gehad en ik vind het behoorlijk vervelend worden

Ik heb twee jaar terug een bloedtest laten doen bij de huisarts. Normaliter testen ze niet op veel dingen, dit doen ze alleen bij twijfel. Ik was dus zo'n onbekend geval en mijn bloed is uitgebreid getest. Uitslag: Je bent allergisch voor iets, maar wat dat iets is, weten we niet. Erg fijn natuurlijk
. Wat gebeurt er precies?
Rond de avond krijg ik last van jeukende ogen. Opeens moet ik ontzettend veel niezen. Dit heeft tot gevolg dat ik een loopneus krijg. Mijn ogen zijn erg gevoelig (kan ook slecht tegen bijv. chloor in een zwembad of rook in een discotheek) en worden dan ontzettend dik. Ze gaan tranen en als je daarmee gaat slapen krijg je van die korstjes. Wanneer het niet overgaat, pak ik weleens een nat washandje en leg dit op mijn ogen, zodat ze niet dicht zitten de volgende ochtend.
Naarmate de volgende dag vordert, slanken de ogen weer af en wordt ik minder benauwd.
Het vreemde:
Er is nooit een consequent tijdstip wanneer dit gebeurt. Dan eens drie dagen achter elkaar, dan maaaaaanden niet. Dan midden in de winter (afgelopen februari drie dagen gehad en toen was het -16..). Deze week heb ik er twee dagen achter elkaar last van gehad, maar de laatste 2 dagen was er niets aan de hand. Er is dus nooit een vast tijdstip waarop we kunnen zien wat er bloeit oid, want het is altijd maar een paar dagen achter elkaar, in de loop van de dag verdwijnt het weer en dan laat het soms maanden op zich wachten. Het valt dus niet bepaald als hooikoorts te benoemen (want wat groeit er met -16?)
Ik heb Levocetirizine (voorheen Xyzal) om de symptomen tegen te gaan wanneer ik een aanval voel aankomen. Deze werken 24 uur. De laatste tijd heb ik echter het idee dat ze steeds minder werken.
- Ik draag alleen mascara en eyeliner. Dit haal ik iedere keer zorgvuldig van mijn gezicht voor het slapengaan. Ik heb er last van als het blijft zitten en gebruik net zolang watjes met makeup reiniger tot er niets meer van mijn gezicht af gaat en het schoon is. Bovendien zou ik er dan iedere dag last van moeten hebben, want ik ga niet zonder een laagje mascara de deur uit
.- voorheen had ik vloerbedekking. Daaronder lag een soort foamlaag. Mijnmoeder dacht dat dit de oorzaak was, want deze foamlaag was helemaal verpulverd op de plek waar mijn bed stond. Nu heb ik echter laminaat en staat mijn bed op een ander eplaats en heb ik er nog steeds last van.
Herkent iemand dit? Heeft iemand tips?