Al 3 weken pijn in vinger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Al 3 weken pijn in vinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 14:52

Bijna 3 weken geleden kreeg ik met volleybal een bal verkeerd op m'n rechtermiddelvinger. Iets overstrekt, maar verder niet heel pijnlijk. In de dagen erna zichtbare zwelling, en wat moeite en pijn met buigen, maar niks ernstigs. Ik ging uit van een lichte kneuzing, met een weekje wel weer over.

Alleen ben ik nu 3 weken verder en is het nauwelijks verbeterd. De ergste zwelling is eruit, maar hij blijft iets dikker, met name rond het middengewricht. Buigen blijft licht pijnlijk. Verder geen pijn bij drukken of trekken in lengterichting, maar wél pijn als ik druk uitoefen op het gewricht vanaf de zijkanten, met name aan de rechterkant. Bij druk op de boven- en onderkant doet het geen pijn. De pijn is niet heel heftig, maar toch wel behoorlijk vervelend.

Qua blessure klinkt het niet zo ernstig, maar het duurt nu dus al 3 weken, en dat is mijn twijfelpunt. Ik wil niet naar de huisarts rennen voor zoiets kleins, maar zou het niet al wat meer verbeterd moeten zijn als het echt zo klein is? Of past deze pijn gewoon bij een overstrekking (waarvan ik weet dat dat bij mij langzaam geneest)?

(ben bekend met kneuzingen, overstrekkingen, scheurtjes, dus kan normaal goed inschatten of een huisarts iets kan doen..alleen de langzame genezing en de drukpijn op het gewricht doen me nu twijfelen)

vuurneon

Re: Al 3 weken pijn in vinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:54

Kneuzing kan rustig 6 week duren en dan pas beter worden, incl. Pijn.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:56

Kun je je vinger wel gewoon op eigen kracht buigen?
Klinkt een beetje alsof je je kapsel overrekt hebt, dat kan al gauw een paar weken
duren hoor. Ik zou het nog even aanzien. Wel rustig blijven bewegen, als je dat niet doet
wordt ie stijf en ben je nog langer bezig.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 15:05

Alleen is het geen kneuzing. Geen directe klap op gekregen, geen bloeduitstorting. Ander soort pijn, ook, en ik heb eerder gekneusde vingers gehad.

Ik kan hem wel op eigen kracht buigen, ja. :j Overrekking van het kapsel klinkt logischer, past ook beter bij mijn klachten voor zover ik online kan zien.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:07

Als je hem op eigen kracht kan buigen is je pees iig intact. Je kapsel heeft een klap gehad en dat kan flink veel pijn geven. Ook wil een kapsel nog wel eens langdurig wat dikker zijn. Geef het zijn rust en tijd en blijf rustig in beweging, dan komt het wel goed :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:12

Als er iets licht gescheurd is, kapsel of pees, kan het best lang duren. Ik heb het begin april met een paard gehad, pijn is grotendeels weg maar nog steeds dik. Trouwring kan ik denk ik voortaan wel vergeten haha. Maar behalve geduld kan je er niet veel aan doen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 15:14

Oké, dan ga ik het inderdaad nog even afwachten. :) En ondertussen even ontstekingsremmers, heb nu al 2 chronische ontstekingen in m'n lijf dus wil daar nu extra voorzichtig mee zijn.