Als echte zonaanbidder heb ik toch een klein probleempje, of eigenlijk wel wat meer dan klein. Ik heb een hele gevoelige huid, snel uitslag, irritatie etc. nog nooit kunnen ontdekken waardoor het komt, kan elke keer weer wat anders zijn. Zodra de zon schijnt en ik er tijd voor heb lig ik het liefst in m'n bikini te bakken, sterker nog het liefst zou ik emigreren naar het buitenland voor meer zon
. Nu krijg ik snel een soort "pigmentvlekjes", dit zit meestal over m'n hele lichaam en verschilt altijd van grootte en de plek waar het zit. Het zijn een soort witte plekjes alsof er een stukje huid is "weg gegumd", als ik in het buitenland op vakantie ben is het vaak 100 x zo erg als in NL, vorig jaar zat het zelfs op m'n hele hoofd ik was doodbang dat het blijvend zou zijn. Gelukkig is dat het (tot nu toe) nog niet, maar er komen er altijd wel een paar terug op dezelfde plek en het duurt vaak heel lang voordat het weer weg gaat. Ik wil graag een keer naar de dermatoloog om dit door te spreken en te kijken wat het kan zijn (ik heb ook een soort moedervlekjes/sproetjes die zich vermenigvuldigen waar je bij staat, verschrikkelijk
) maar de dokter stuurt me helaas nog steeds niet door omdat hij het niet ernstig genoeg vind.. Is er toevallig iemand die dit bekend voorkomt, weet wat het kan zijn, en vooral wat er tegen gedaan kan worden? Ik hoef niet te horen dat ik nooit meer mag zonnen want dat gaat echt niet op voor mij, smeer me altijd keurig in en verbrand ook eigenlijk nooit. Tevens las ik laatst een heel interessant artikel in de Stentor waarin een onderzoek gedaan was naar dit probleem, daar kwam o.a. uit dat het wel eens te maken zou kunnen hebben met de gewone zonnebrandcrèmes. Er werden een aantal namen genoemd van natuurlijke zonnebrand producten waarvan ik uiteraard de naam kwijt ben, had het artikel uitgeknipt maar die is spoorloos verdwenen. Als daarin nog tips etc. zijn, héél graag!!