Pootje kaduuk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_moi

Pootje kaduuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 23:42

Vandaag is het ponybeest op mijn voet gesprongen doordat hij schrok tijdens het opzadelen. Ik weet niet of ik krak hoorde of niet, maar wat ik wel weet is dat mijn pootje verrekte pijn deed. Heb hem weer afgezadeld en in de stal gezet waarna ik direct ben gaan koelen. Bij het uitdoen van mijn laars en sok was het meteen al ontzetten blauw en behoorlijk dik.
Water erover heen laten lopen deed al erge pijn, en heb er zo ongeveer bij staan janken. Daarna toch maar een ijs element gepakt zodat ik niet die stroompijn zou hebben. Ik heb ongeveer een uur gekoeld waarna ik mn laars weer heb aangekregen en de pony in de wei heb gezet met hulp van mijn moeder die me al even kwam ophalen.
Nu blijf ik er erge last van houden en het is dikker geworden. De erg blauwe kleur neemt af, maar lopen kan ik niet. Bij het schudden van de voet heb ik ook pijn.

Wat denken jullie zou het gebroken kunnen zijn? Ik kan mn tenen nog wel heel iets bewegen al gaat het niet heel ver, vooral het afrollen van de voet is niet mogelijk.

Bedankt voor het lezen in ieder geval!

knollentuin

Re: Pootje kaduuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:44

euhh even langs de dokterspost?

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:45

zal als ik jou was even naar de dokter toe morgenvroeg

weet uit ervaring dat het echt pijn doet als er een lomperd op je voet gaat staan :)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:47

Dit klinkt net als wat ik heb gehad. Gebroken zal het niet zijn maar misschien dat de botjes in je voet gekneusd zijn. Dat had ik dus botjes gekneusd en ligamenten een klein beetje kaduuk. 4 weken gips daarna gehad.

Ik zou zeker naar het ziekenhuis gaan op platen te laten maken.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 23:54

Ojee laat ik hopen dat ik niet zo ver komt tot aan gips! Ik durf bijna niet naar de dokter te gaan, en ben eigenlijk bang dat ik me misschien aanstel. Het klopt nu echt behoorlijk en trekt door tot in mn enkel, dus morgenvroeg maar even de situatie weer bekijken..

Bedankt!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 00:12

Ann_moi schreef:
Ojee laat ik hopen dat ik niet zo ver komt tot aan gips! Ik durf bijna niet naar de dokter te gaan, en ben eigenlijk bang dat ik me misschien aanstel. Het klopt nu echt behoorlijk en trekt door tot in mn enkel, dus morgenvroeg maar even de situatie weer bekijken..

Bedankt!

Als het klopt is dat echt geen goed teken! Ik zou morgenvroeg zo snel mogelijk naar de spoed gaan als ik jou was. Beter aanstellen en naar het ziekenhuis gaan dan niet aanstellen en dat het minder snel en pijnlijk geneest!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 05:47

iig je voet zoveel mogelijk hoog houden!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 07:23

Ik zou inderdaad even naar de dokter gaan... veel sterkte!!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 08:45

Dankjullie :)

Ik heb om 11.30 een afspraak met de dokter dus mocht ik door moeten naar het ziekenhuis is daar nog tijd voor. Vind het wel spannend, het lijkt iets verbeterd te zijn, maar mn tenen zelf omhoog bewegen op spierkracht wil nog niet. Zelf naar boven drukken gaat wel, en wanneer mijn voet hangt is het pijnlijk tot in mijn enkel. Maargoed even afwachten... brrr

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:19

succes zo! laat je even weten wat de uitslag was?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:16

Ai, dat klinkt pijnlijk! Goed dat je even naar de dokter gaat

Heb zelf een tijdje geleden een pony op de zijkant van mijn voet gehad en daarbij mijn kleine teen gekneusd/gebroken. Dat heeft in totaal 5 weken zeer gedaan, dus ik hoop voor je dat jij sneller weer de oude bent :) Beterschap ermee!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:49

Mijn pootje is nog heel! :D Fiew nu durf ik iig weer mn tenen te bewegen, zonder de angst dat ik iets erger maak, dus lekker rustig aan en dan hopelijk snel weer op het peerd/in de laarzen. :D

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:31

Fijn om te horen!! Hopelijk dan ook snel geen pijn meer...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:42

Kijk! Fijn! Beter t zekere voor t onzekere, weet je tenminste wat je kan idd, beterschap ermeem

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 15:02

Dankjullie!

Langzaam komt er verbetering in gelukkig, de zwelling neemt af, maar mn voet is wel blauwer geworden, ook heb ik wat dove/tintelende plekken, geen idee wat ik ermee moet, als het morgen nog zo tintelt bel ik misschien de ha weer even...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:04

Dat hij tintelt is niet zo gek toch? dat zal de zwelling zijn of wellicht onderhuidse bloeduitstortingen...gewoon even wachten. Pootje hoog houden

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 15:11

Nou dat zijn plekken waar het af en toen gevoelloos is, dus vandaar dat ik het gek vind, alsof de doorbloeding af en toe niet goed loopt, en dan weer wel. :') Maar ik kneus niet zo vaak wat gelukkig, dus ben dan een beetje te overbezorgd misschien. :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:01

Vallen en stoten gel werkt goed voor de pijn.