Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

miss_nadine schreef:Het is vragen om gezondheidsproblemen.
Je lichaam heeft vocht nodig en met één glas water op een dag kom je er niet.
Ik zou als ik jou was een schema maken met tijden waarop je moet drinken.
Zorg voor een flesje wat je altijd bij je hebt en dwing jezelf om die regelmatig leeg te drinken.
Krijg je wel op een andere manier vocht binnen. Door soep of yoghurt bijvoorbeeld?

roxiie schreef:1,5 liter per dag haal ik ook niet.
Met 0,5 is het meestal wel gedaan, ook ik heb weinig tot geen dorst.
Probeer me er wel toe te zetten, door een glas of flesje mee tenemen; maar vaak vergeet ik het gewoon.
Nickas schreef:Waarom naar de dokter?
Gewoon jezelf 'dwingen' af en toe een groot glas water te drinken. Direct bij het opstaan/ontbijt, waterflesje mee als je op stap gaat en zorgen dat die leegkomt... Tussendoor als je er aan denkt een glas water nemen...
Je lichaam heeft vocht nodig. Dat jij het niet drinkt, daar kan een dokter niets mee...
Thats_Me schreef:Nickas schreef:Waarom naar de dokter?
Gewoon jezelf 'dwingen' af en toe een groot glas water te drinken. Direct bij het opstaan/ontbijt, waterflesje mee als je op stap gaat en zorgen dat die leegkomt... Tussendoor als je er aan denkt een glas water nemen...
Je lichaam heeft vocht nodig. Dat jij het niet drinkt, daar kan een dokter niets mee...
Waarom naar de dokter? Omdat ze zo te lezen al lange tijd veel te weinig drinkt per dag. Het kan heel goed zijn dat er lichamelijk al schade is waar je zelf nog geen weet van hebt. Daarbij kan er een oorzaak zijn waarom het lichaam niet aangeeft dat het dorst heeft. Trouwens als je dorst hebt ben je al aan het uitdrogen en ben je te laat met iets te drinken.
annebe schreef:Herkenbaar!
Tot vorig jaar herkende mijn lichaam ook geen dorst en ben behoorlijk geschrokken toen ik er na 2 dagen achter kwam dat ik in die 2 dagen helemaal niks gedronken had.
Je lichaam kan dorst ook aanzien als honger, waardoor je gaat eten in plaats van drinken.
Zet iedere dag min. 2 flesje water vlakbij, zodat je er aan herinnerd word om te drinken.