Ijzeren pin na breuk bovenbeen, na 8 jaar last ervan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Ijzeren pin na breuk bovenbeen, na 8 jaar last ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 07:54

In 2004 heb ik nadat ik achterover ben gegaan met een paard mijn bovenbeen gebroken. 8 jaar lang heb ik geen last gehad van de pin, en dus kon hij gewoon blijven zitten. Nu heb ik de hele tijd als ik bijvoorbeel trap loop, mijn been verkeerd belast of wat dan ook erge pijnscheuten op de plek waar de schroeven zitten. De pijn komt van binnenuit, net alsof er een spier over die schroeven heen raspt. Ik kan dan wel door het dak gaan van de pijn, ze erg is het. Gisteren belande ik zelfs op de eerste hulp omdat ik niet meer kon lopen, ze hebben opnieuw foto's gemaakt maar alles schijnt nog op de goede plek te zitten, het kan inderdaad een spier zijn die irriteert op die schroeven.
Met paardrijden heb ik gelukkig nog geen last, maar ik moet er niet afvallen.

Conclusie, die pin moet er zo snel mogelijk uit, ik ben redelijk onmisbaar op mijn werk dus ik baal hier wel van.
Maandag ga ik de huisarts bellen wanneer die pin er op zijn snelst uit kan.
Hoe is de operatie? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

http://www.fotoserve.nl/~claudia/debreuk.jpg
Dit is de foto die gemaakt is naar de breuk, dan hebben jullie een idee.

http://www.fotoserve.nl/~claudia/mijnbeen.jpg

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:02

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ook pin en schroeven in bovenbeen na open been breuk. Ik vond die operatie waarbij alles eruit ging erg mee vallen. Ze maken kleine opening bij bovenkant heup en zijkant knie, zodat ze alles eruit kunnen halen. Heb meer last van uitwerking narcose gehad dan van operatie zelf. En lopen kon ik ook gelijk weer.

Vreemd dat ze alles zolang hebben laten zitten. Bij mij moest het na 2 jaar eruit, maar kreeg na 1,5 jaar veel pijn en toen werd het er eerder uit gehaald.
Laatst bijgewerkt door KimJenda op 28-07-12 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 08:04

KimJenda schreef:
Ik heb precies hetzelfde gehad. Ook pin en schroeven in bovenbeen na open been breuk. Ik vond die operatie waarbij alles eruit ging erg mee vallen. Ze maken kleine opening bij bovenkant heup en zijkant knie, zodat ze alles eruit kunnen halen. Heb meer last van uitwerking narcose gehad dan van operatie zelf. En lopen kon ik ook gelijk weer.

Dat klinkt erg geruststellend :j en paardrijden/lopen? Kon je dat ook weer snel?

KimJenda

Re: Ijzeren pin na breuk bovenbeen, na 8 jaar last ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:05

Ja gelijk weer. Je hebt alleen hechtingen, op dezelfde plek als je al littekens hebt van erin zetten.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:05

Het was bij mij ook een dagopname, zelfde dag weer naar huis

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 08:06

KimJenda schreef:
Ja gelijk weer. Je hebt alleen hechtingen, op dezelfde plek als je al littekens hebt van erin zetten.

En hoelang moest je wachten voordat je had besloten dat de pin eruit moest? Met de operatie bedoel ik, werd je snel geholpen?

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:07

Dat ging wel snel. Maar ligt er ook aan hoe druk het is bij jouw ziekenhuis.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 10:03

Ik heb geluk! Morgen wordt ik al geopereerd! Bedankt voor de reacties :)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:22

Ik heb het dan wel niet in mijn bovenbeen gehad, maar wel in mijn enkel. Daar heb ik na een jaar ook mijn schroeven uit laten halen i.v.m. last als ik laarzen droeg. Het viel mij ook reuze mee. Kreeg een ruggeprik en kon 2 dagen later geloof ik weer gewoon lopen. Viel me reuze mee! Het voelde een beetje gekneusd en de hechtingen trekken natuurlijk, maar voor de rest niks aan de hand!
Succes morgen!

Samaritan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:49

Ik ben in november van m'n paard gevallen, gamma mail gekregen. Een van de schroeven is doormidden gebroken en mijn spier schaaft ook steeds over die schroef heen. Bij mij moet het er ook weer uit, maar de breuk is slecht genezen, waardoor het nog niet kan!

Ik denk dat het voor jou een opluchting zal zijn als het er uit is. Helaas komen dat soort dingen nooit goed uit. Succes!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 09:41

Nou, ik ben afgelopen Donderdag geopereerd... Wat viel het mij ontzettend tegen! Ik had héél veel pijn gelijk naar de operatie en heb sterkere pijnstillers gekregen als morfine. De anderhalve dag in het ziekenhuis heb ik alleen maar pijn gehad.

Ze moesten flink aan me schorren om die pinnen eruit te krijgen en het zat helemaal vast gegroeid in mijn beenmerg. Aan de bovenzijde bij mijn heup moest die eruit, en daar was ook allemaal bot overheen gegroeid dus dat hebben ze helemaal los moeten beitelen en boren.
Nu thuis nog erg veel pijn, en kan voorzichtig strompelen met de krukken, vooral in de nacht erg veel pijn. Ik heb verschillende pijnstillers, maar de pijn gaat niet weg. Het wordt elke dag wel iets minder.
Mijn been is nog 5x dikker als de ander, ik ben benieuwd wanneer dat wegtrekt.

Maargoed het is eruit, nu kan het alleen nog maar de goede kant opgaan.

Samaritan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:29

Dat heb ik vaker gehoord van mensen waarbij de pin lang in het been heeft gezeten! Wat vervelend zeg!!!