salmonella?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

salmonella?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 19:04

:wave:

Zaterdag had ik zelfgemaakte wok gegeten. Bij het koken dacht ik nog bij het bakje sojascheuten "dat heb ik graag, laat ik er van dat maar extra veel in doen :Y) " . Ik at alleen en had-zoals gewoonlijk :+ ) mijn eetvermogen weer schromelijk overschat dus besloten de rest maar 's anderendaags te eten .
Zaterdagnacht ben ik wakker geworden omdat ik me vreselijk misselijk en slecht voelde..gevoel van nét niet te moeten overgeven maar ik was gewoon te moe en zwak om op te staan..dus ben gewoon blijven liggen en 's morgens ging het al beter. Overdag ging het goed maar niet 100% . 's avonds at ik de rest van de wok...en wat later was ik helemaal van de kaart. Enorm misselijk, buikkrampen en een paar keer moeten overgeven(wat ik al helemaal niet vlug doe). Iedere keer nadat ik had over gegeven voelde ik me alweer een stuk opgeluchter. Ik ben uiteindelijk toch mijn bed in gekropen en de volgende morgen voelde ik me alweer wat beter, tegen de avond was ik weer zo goed als de oude.

Maar nu lees ik net dat de winkel waar ik de sojascheuten heb gekocht, deze allemaal heeft teruggeroepen omdat er salmonella in gevonden is :Y) . Ik kan niet controleren of het over dezelfde scheuten gaat want ik heb de verpakking al weggegooid, maar de kans zit er dik in want merk en gewicht klopte.

Zou dit nog verder kwaad kunnen of zou ik het gewoon maar laten, aangezien ik mij nu toch weer beter voel? Of kan zoiets nog terugkomen? :=

Grapjasjes12

Re: salmonella?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 19:17

Gewoon laten, als je je al weer goed voelt dan heeft je lichaam het al overwonnen :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:58

Als je je goed voelt zal het wel weer goed zijn :j
Wees blij dat je je weer goed voelt haha. ik ben dagen doodziek ervan geweest. Wat voelde ik me bagger zeg.. Heb dagen op de wc doorgebracht :')

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:37

Kan natuurlijk ook 'gewoon' een voedselvergiftiging zijn geweest. Echter met salmonella moet je wel oppassen. Nu je, je alweer goed voelt zou ik mij niet zoveel zorgen maken.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 10:32

Als je je nu beter voelt, zou ik me ook niet te veel zorgen maken. Salmonella uit zich meestal heftiger en langduriger. Ik heb dit mogelijks ook eens gehad van kip, heb toen idd ook dagen op de wc gezeten.. :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 10:51

De meeste voedselvergiftigingen komen niet van salmonella maar van campylobacter. In jouw geval is salmonella natuurlijk wel heel waarschijnlijk, gezien het terughalen van de produkten. Je lichaam heeft het al grotendeels afgeslagen dus ik zou het mooi zo laten. Blijkbaar voldoet je immuunsysteem prima, het heeft geen enkele zin om dat met antibiotica te gaan verstoren. Evt. kun je nog wat helpen met een yoghurtdrinkje met probiotica (iets als Yakult of Vifit ofzo)