Naar de kapper geweest in Turkije. Brandwonden op hoofd!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Naar de kapper geweest in Turkije. Brandwonden op hoofd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 14:37

Hoi allemaal, ik ben net terug van mijn tien daagse vakantie in Turkije (zit zelfs nog in de auto vanaf schiphol)

Nu heb ik letterlijk een brandende vraag.
Ik ben gister met mijn moeder daar naar de kapper geweest. Ik heb highlights gezet en de puntjes er af.
helaas heb ik een verschrikkelijke fout gemaakt. :(
Ik had mn haar in het folie en het was lekker koud in de salon. ik moest even wachten omdat mijn moeder aan de beurt was en ga vervolgens buiten even roken.
Het was 40 graden buiten en toen ik weer naar binnen liep em ging zitten waren er nog geen 2 minuten voorbij en het leek alsof mijn hoofd in brand stond. Ik heb letterlijk lopen janken als een klein kind! Het folie werd er afgehaald meteen en mn haren werden afgemaakt. Het was nog wat gevoelig maar verder geen last. Toen kwam ik vanacht in mijn hotelkamer en voelde ik harde stukken in mijn haar. Het deed ook ineens erg zeer, mijn moeder heeft even gekeken en ik heb letterlijk brandblaren op mijn hoofd die schijnbaar opengeknapt zijn.
Nu durf ik niet te borstelen of wassen met shampoo, maar dit is geen doen....

Heeft iemand tips voor mij? om de pijn te verzachten en de zooi uit m'n haren te krijgen?

Bedankt!

Edit: voorderest was het een top vakantie ennis mijn haar echt schitterend geworden. :D

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:41

Giolli schreef:
Hoi allemaal, ik ben net terug van mijn tien daagse vakantie in Turkije (zit zelfs nog in de auto vanaf schiphol)

Nu heb ik letterlijk een brandende vraag.
Ik ben gister met mijn moeder daar naar de kapper geweest. Ik heb highlights gezet en de puntjes er af.
helaas heb ik een verschrikkelijke fout gemaakt. :(
Ik had mn haar in het folie en het was lekker koud in de salon. ik moest even wachten omdat mijn moeder aan de beurt was en ga vervolgens buiten even roken.
Het was 40 graden buiten en toen ik weer naar binnen liep em ging zitten waren er nog geen 2 minuten voorbij en het leek alsof mijn hoofd in brand stond. Ik heb letterlijk lopen janken als een klein kind! Het folie werd er afgehaald meteen en mn haren werden afgemaakt. Het was nog wat gevoelig maar verder geen last. Toen kwam ik vanacht in mijn hotelkamer en voelde ik harde stukken in mijn haar. Het deed ook ineens erg zeer, mijn moeder heeft even gekeken en ik heb letterlijk brandblaren op mijn hoofd die schijnbaar opengeknapt zijn.
Nu durf ik niet te borstelen of wassen met shampoo, maar dit is geen doen....

Heeft iemand tips voor mij? om de pijn te verzachten en de zooi uit m'n haren te krijgen?

Bedankt!

Edit: voorderest was het een top vakantie ennis mijn haar echt schitterend geworden. :D

De shampoo van Pantene? Of was het Andrelon..
Het is een witte fles.. Die is verzorgend voor de hoofdhuid.
Wel redelijk prijzig 4.20 per fles..

Maar ik denk eerst, liever water.. En brandwonden creme... Als de open wonden dicht zijn kun je voorzichtig gaan wassen..

meikemarieke

Re: Naar de kapper geweest in Turkije. Brandwonden op hoofd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:42

dat kan dr ook maar 1 overkomen he!
Sorry heb geen tips voor je.....
Sterkte ermee!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:43

Misschien maandag even een enkeltje huisarts, op blaren en zo moet je niet van alles gaan smeren.Shampoo lijkt me ook niet echt goed.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:43

Ik zal toch even langs de hap gaan...

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:44

Uiteraard op Vrijdag middag zodat je niet even makkelijk langs de ha kan :+

Spoelen met lauw water lijkt mij het fijnst.
Zou niet al te veel of zelfs geen zeep gebruiken en proberen om je ha telefonisch advies te vragen of desnoods even de hap bellen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:44

marleen_usar schreef:
Misschien maandag even een enkeltje huisarts, op blaren en zo moet je niet van alles gaan smeren.Shampoo lijkt me ook niet echt goed.

Citaat:
Maar ik denk eerst, liever water.. En brandwonden creme... Als de open wonden dicht zijn kun je voorzichtig gaan wassen..

Wat je wel zou kunnen doen is je hoofdhuid voorzichtig wassen met betadine scrub...
Of het voorleggen aan de drogist.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 14:47

Bedankt allemaal. Maandag even langs de hap als her nog niet verbeterd is. Ga het idd niet met shampoo wassen, die pijn wil ik mezelf besparen. :+ Haha... Ga het met water proberen! Dankjullie wel!

Enneh Meike.... : Ahum... O:)

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:52

Niks erop doen en alleen spoelen met water! En naar de de huisartsenpost bellen voor advies!
Als het echt blaren zijn, zou je er toch even naar moeten laten kijken.
Niks erop doen, mag nooit op brandblaren, alleen spoelen met LAUW water.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:56

Als het echt brandblaren zijn, zou ik niet afwachten tot maandag maar vandaag nog je eigen huisarts bellen of, als je te laat thuis bent (ik weet niet hoe lang je nog in de auto zit) toch de HAP bellen. Brandblaren staan erom bekend dat ze erg snel gaan ontsteken als ze eenmaal open zijn.

Niet wassen, niet smeren, alleen spoelen met lauw (niet koud!) water en een arts raadplegen.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:00

ernst van brandwonden ligt een beetje aan het percentage huid dat is verbrand.
Zijn het een paar kleine blaren, dan zou ik idd spoelen met lauw water, en verder NIKS. Geen zalfjes, geen betadine, geen conditioner in je haar, niks.

Zijn het veel blaren, samen ongeveer oppervlakte van je hand, dan echt even huisarts bellen. Je lijf kan door vochtverlies (al het vocht gaat in de blaren) in shock raken.

Success!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:02

Ik ben het eens met Lalidan. Bellen naar de HAP kan nooit kwaad, laat hen maar beslissen of je wel of niet langs hoeft te komen... Als je HA nu nog bereikbaar is zou je wellicht eerst hem ff kunnen bellen om te vragen wat je moet doen.

Brandwonden staan in elk geval vrij hoog op de prioriteitenlijst bij de HAP...

Sterkte!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:08

Pff, dat lijkt me op z'n zachtst gezegd 'niet zo lekker'... Hoe is het gisteren en vandaag verder gegaan, heb je nog naar de HAP gebeld?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 23:10

Mams heeft even goed gekeken met een lampje en het zijn echt geen open wondjes of blaren meer. het het geneest heel snel, maar doet echt veel zeer. Het is dicht en het vocht is er uit. (dat is wat aan mijn haren plakt) Morgen naar de drogist om te vragen wat het beste is. Misschien iets van Neutral 0% ?

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:12

Aloë Vera, pure gel.
Werkt verkoelend en pijnstillend bij brandwonden.

Zoek een Forever distributeur bij jou in de omgeving. Als je me je woonplaats PB-t, kan ik wel mee zoeken!
Succes ermee