Vinger ''schiet'' recht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Smoethie

Vinger ''schiet'' recht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 21:33

hee ;)

Het staat al een paar jaar vast dat ik hypermobiel ben. Naja jammer dan opzich valt het allemaal wel mee bij mij. Mijn knieen kunnen overstrekken en mijn polsen en vinger zijn wat leniger dat normaal.

Ik heb dit probleem altijd op de hypermbieliteit (is dat een woord?) van mijn vingers gegooid. Maar toch heb ik het idee dat dat het niet is. Bij mij uit hypermobiel zijn in lenige vingers, knieen en enkels.

Nu heb ik de laatste maanden, al last van mijn middelvinger die opeens recht kan schieten. Vooral rond mijn knokkel kan een verschrikkelijke kramperige pijn ontstaan. Meestal probeer ik me vinger wat de buigen en te bewegen om uit die houding te komen. Als die weer ''goed'' zit. Kan ik eigenlijk een kwartier niks zonder die pijn te voelen of dat die terug schiet. Als ik het negeer. Wordt de krampende pijn echt ondragelijk en is nergeren niet meer mogelijk

Het is niet constant aan wezig. Soms voel ik de pijn rond mijn knokkel op komen maar dat uit zich niet direct in een gestrekte kramperige vinger.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Of herkent iemand dit?

ik hoop het :)

Thats_Me

Re: Vinger ''schiet'' recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:38

Dat klinkt mij erg hypermobiel in de oren. Het is niet alleen lenigheid het gaat ook vaak gepaard met (spier)pijn, uit de kom schieten of bijna uit de kom schieten van gewrichten ((sub)luxatie) en zo zijn er nog heel wat meer klachten die gekopeld kunnen worden aan hypermobiliteit maar die per persoon verschillend zijn.

Als je veel last hebt zou ik eens naar de arts gaan en kijken of je een spalkje kan krijgen.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:44

Het klinkt mij heel bekend maar weet niet of je het zelfde bedoeld als ik had. Bij mij had ik mijn hand bijvoorbeeld in een vuist en als ik mijn vingers of hand dan wilde openen leek het of sommige vingers eerst tegen werden gehouden en dan ineens over iets heen schoot en dan pas recht konden, het leek of dat het knakt. Is dit het zelfde?

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 21:47

Ja dat heb ik altijd gedacht, knokkel schiet uit de kom. Knak en het is over. Maar op het moment dat mijn vinger recht schiet. Ziet ik mijn knokkel alleen scheef trekken. Het is niet dat die er uit is. Bewegen in de knokkel doet de pijn juist minderen

Als ik bezig ben met werken kan het zomaar opkomen, niet bij een bepaalde houding of handeling. Ineens schiet me vinger Scheef en recht.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:07

Bij mij was het ook niet in een bepaalde handeling hoor maar dit was het beste uitleggen. Ik heb hiervoor 2 spuiten in m'n vingers gehad, ik ben ook hypermobiel en dan voornamelijk in m'n rug knieën en vingers.

Lijkt het bij jou niet meer op kramp of is het ook een gevoel dat hij ergens overheen knakt.

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 20:53

gisteren had ik voor het eerst het gevoel dat ik bij het draaien van mijn knokkel eindelijk goed zat. Ik heb altijd het idee dat ik even moeten zoeken naar de juiste plek.