Wat doen jullie aan voetverzorging?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Wat doen jullie aan voetverzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 18:46

Ja,ja ik ben vandaag ouderwets wezen folderen om iemand uit de brand te helpen. Na de hele dag in de zon intensief te hebben gelopen is een verfrissend voetenbad en verzorgende balsem wel heel erg lekker voor de voetjes :j Omdat ik altijd best wel wat eelt heb gebruik ik ook af en toe puimsteen en voedende creme van Scholl om dat een beetje weg te werken.

Wat doen jullie om je voeten te verzorgen en af en toe te verwennen?
Wie weet kunnen we nog wat tips en trucs uitwisselen om met mooie voetjes de zomer in te gaan!

Pentax

Re: Wat doen jullie aan voetverzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:48

Knippen en wassen. Ohja en een nachtje voetenboter en een sok om je voet doet grootse wonderen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:49

Oh, ik lees mee, want ik heb verschrikkelijke voeten (zonder overdrijven!) en ik heb heeeul snel eelt en ook veel.. Voeten zakken ook al door en ik ben nog maar een jonkie :+ Ik moet af en toe wel wat liever zijn voor mijn lichaam & voeten! :o

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:53

ik doe eigenlijk vrijwel niets aan mn voeten :') ja een lakje en mn nagels zijn droog dus lang worden ze toch niet haha. Ik heb van hema een voeten creme en die smeer ik een weekje voor dat ik denk dat de zomerschoenen weer aan kunnen en daarna moeten ze het er maar mee doen _O-

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:56

Ik heb veel eelt bij mijn hakken dus schaaf ze om de paar maanden (met soort van kaasschaaf). Dat is wel vrij grof (als je niet oppast dan gaat je hele vel eraf) dus werk het naderhand bij met een vijl. Anders krijg ik gele randen bij mijn hak en dat vind ik zo vies..

Verder doe ik niet aan cremepjes. Lijkt me niet zo nuttig, maar dan kan ik zo maar eens in vergissen. Ga in elk geval dit topic volgen, lijkt me knap leerzaam.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:59

Regelmatig na het douchen met een voetvijl de dikste eeltlagen weghalen. Af en toe ook lekker scrubben met een gewone lichaamsscrub. Regelmatig invetten met crème en mijn teennagels lak ik ongeveer wekelijks met een leuk kleurtje!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 20:13

Ik snij het harde puntje uit de bal van m'n voet (geloof dat het likdoorns zijn?) met een scalpel. Dat heb ik van m'n pedicure geleerd, zodat ze niet elke week hoeft langs te komen :') Ook snij ik de rest van het eelt daarmee weg. Ik heb holvoeten, dus ik krijg echt ontzettend veel eelt op bepaalde plekken.
Verder smeer ik afentoe handcrème op m'n voeten, maar lang niet zo vaak als het eigenlijk moet.
Voor de rest knip ik m'n teennagels gewoon netjes recht af als het nodig is.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 20:15

Eens in de zoveel tijd vijl ik het eelt van mijn hak af. Als ik genoeg tijd heb om daarna even met de voetjes omhoog te zitten dan smeer ik ze ook in met een of andere voetenzalf. Nagels lakken en knippen eigenlijk wel wekelijks. Ik vind lange teennagels niet lekker zitten in mijn schoenen!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:38

Pentax schreef:
Knippen en wassen. Ohja en een nachtje voetenboter en een sok om je voet doet grootse wonderen.

Voetenboter? :=

Ik masseer mijn voet(en) dagelijks :j Maar dat is pas sinds een aantal maanden omdat ik probeer de huid los te krijgen van de littekens die verkleefd zitten := Het helpt wel heel goed, wordt superzacht :j Ik heb nooit zoveel last van eelt, maar voetjes insmeren voor het slapen gaan deed ik vrij regelmatig :j Gebruik altijd Vaseline Intensive Rescue (ook voor mijn lijf) erg fijn spul!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:43

Een keer per week doe ik mijn voetjes bewerken met een eeltvijl op de plaatsen waar het nodig is, scrubben en daarna insmeten met voetenbalsem. Worden ze weer lekker opgefrist en zacht van.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:02

Dat is natuurlijk geen boter van voeten, maar voor voeten. Normaal vet dringt niet diep genoeg in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:04

ik loop op blote voeten buiten,heb eeltknobbels op mijn tenen (bovenkant 2 keer). binnekort wil ik ze een verwendag geven! , ik doe nooit wat met ze...

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:08

Ik knip mijn teennagels. Ik was ze en als ik lotion smeer doe ik mijn voeten ook en dat was het.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:11

Hhm, teennagels knippen, en omdat die er niet uit zien smeer ik er altijd nagellak op.
Daar houd het op, al dat eelt zit er niet voor niks, lekker laten zitten denk ik altijd maar.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:17

eelt op mn voeten geen last van ... Wel een scheve grote teen . Jammer pech gehad .
Doe niks speciaals met mn voeten behalve nagels knippen en nu in de zomer voorzien van nagellak .
Mooi paars ;-)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:19

Pentax schreef:

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jouw middeltje. Om welke creme gaat het als ik vragen mag? :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:50

Ik doe er niks mee eigenlijk. Nou ben ik nog jong natuurlijk. Hoe krijgen jullie trouwens nagellak op je teennagels? :') Mijn teennagels zijn daar afgezien van de grote veel te klein voor! :')

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:07

Ik ga in de zomer ieder 3-4 wk naar de pedicure en de rest van de tijd hou ik het zelf bij met de eeltrasp en allerhande voetcremetjes :) .

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:12

Veel te weinig. Heel sporadisch een voetenbad en creme, vijlen en alles. Maar veel te weinig want momenteel zien ze er niet uit! Ik heb wel het hele jaar door rode nagellak op mn teennagels :) in de winter heb ik snachts nog wel eens een voetmasker op met sokken eromheen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:16

Kijk, dit soort topics zijn altijd handig om te lezen. Ik heb echte "probleemvoeten". Altijd last van likdoorns, eelt, mn grote teen is aan beide voeten scheef gegroeid en ze zijn nog doorgezakt ook. Ik haat die 2 uitsteeksels aan mijn benen dan ook lichterlijk. Ik ga 2 a 3 keer per jaar naar een pedicure, knip mn nagels uiteraard, lak ze ook regelmatig en niet zo heel veel meer. Ik heb geen smeerseltjes e.d. maar lees graag hier mee wat goed zou zijn :)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:23

Ik schaaf en vijl me eelt soms even weg en knip en lak me nagels.
Ik zou echt wel meer kunnen doen, maar een creme, ik heb daar gewoon géén tijd voor om dat in te laten trekken, want dan ga ik lopen, dan loop ik het er toch gelijk af.....

Ik heb welleens gehoord dat een soda badje ook lekker is voor je voeten. alleen nog nooit zelf gedaan :P

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:26

Gisteren in een bak warm water met groeze zeep gezeten,was echt heerlijk alles werd zacht. En kloof doet ook minder zeer.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:50

Ik doe weinig met mijn voeten. Ik zou meer moeten doen maar kom er niet aan toe :o Ik doe wel regelmatig knippen en nagelslakken. Ik heb een hekel aan voeten dus een pedicure doe ik niet aan := Maar ik ga deze topic ook even volgen :D

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:59

Bhriseis schreef:
Pentax schreef:

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jouw middeltje. Om welke creme gaat het als ik vragen mag? :)

Voetenboter van de kruidvat, zit in een groen potje, kost iets van 3 euro.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:54

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jouw middeltje. Om welke creme gaat het als ik vragen mag? :)[/quote]

Voetenboter van de kruidvat, zit in een groen potje, kost iets van 3 euro.[/quote]

Oke bedankt!