Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vjestagirl schreef:Rust houden, lekker rustig op de bank zitten of op bed hangen. Verder zorgen dat je niet heel erg warm wordt (dus uit de zon blijven) en veel drinken.

Sterkte! 

Century schreef:Gewoon rustig aan doen. Ik kan er ook slecht tegen, mag zelfs nu een jaar niet meer doneren omdat het mis ging de vorige keer. De ene keer ging bij mij ook veel beter dan de andere keer; soms kan je lichaam het gewoon beter aan dan de andere keer. Lekker rustig aan doen, goed slapen, genoeg eten en drinken (ik zou niet al te veel bijzondere dingen gaan eten/drinken, heel veel suiker is ook niet goed) en dan voel je je snel weer beter, lijkt meSterkte!
Taartje schreef:Ik heb hetzelfde gehad.
Heb 0 negatief dus ben ook zeer gewild.
Ik ben zelfs een aantal uur na de donatie flauw gevallen en had bloedarmoede.
Daardoor ben ik nu ook gestopt, ik was eigenlijk te snel opgeroepen achter elkaar.
T kan geen kwaad om je hb even na te laten kijken. Misschien dat je ijzergehalte wat te laag is.
. Rood vlees, eitje, volkoren boterham, broccoli en dan daarbij iets met vitamine C, glas sinaasappelsap, want vitamine C bevordert de opname van ijzer.Annick75 schreef:Nadeel van ijzer in spinazie is dan weer dat het slecht door je lichaam wordt opgenomen. Rood vlees, eitje, volkoren boterham, broccoli en dan daarbij iets met vitamine C, glas sinaasappelsap, want vitamine C bevordert de opname van ijzer.
Ijzer uit vlees wordt eigenlijk nog het beste opgenomen. Thee bemoeilijkt trouwens kennelijk weer de opname van ijzer, aldus het voedingscentrum.
Annick75 schreef:Ik weet het van een stukje voedsel en warenkennis tijdens mijn horeca-opleiding. Wel fijn dat slapen de sleutel tot succes was en je je nu weer beter voelt. Goed drinken kan met dit weer sowieso geen kwaad.