Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
komt mij heel bekend voor namelijk, heb zelf regelmatig die krengen.

maar is heel kort en dan zijn ze bij mij binnen no time weg. Je hebt ook aftamed, is een gel die heel zacht is met opbrengen maar die werkt een stuk minder helaas. 
Sanne9489 schreef:Het is ondertussen allang bewezen dat aften niet komen door een verminderde weerstand.

vuurneon schreef:Sanne9489 schreef:Het is ondertussen allang bewezen dat aften niet komen door een verminderde weerstand.
Allang? Heb je daar een link van? Want ziekenhuizen geven het nog steeds als een mogelijke oorzaak aan, net als mijn dokter en tandarts
Ik heb het namelijk ook echt alleen bij een vermindere weerstand, als mijn immuunsysteem overactief en daardoor de weerstand omlaag gooit.
maar ik weet ook dat ik de laatste tijd niet veel groente en fruit heb gegeten en dat kan ook wel meespelen. Ook het eten van dingen die je mondslijmvlies uitdagen (bij mij zijn dat bijvoorbeeld teveel pepermuntjes, keihard knackebrod of teveel zoute chipjes) versnellen het proces.
soep met een rietje, aardappelpuree en ander zacht eten. vuurneon schreef:Ik weet ook waar ik het over heb![]()
T blijven allemaal mogelijke oorzaken, helaas.
Sanne9489 schreef:Het is ondertussen allang bewezen dat aften niet komen door een verminderde weerstand.
Je hebt wel spul waarmee je het kunt aanstippen. Vroeger was dit bruin? Durf niet te zeggen of dit nog steeds zo is.. Heb er overigens ook nooit zoveel last van gehad zoals jij beschrijft. Klinkt mij eerder in de oren als een fikse ontsteking maar ik weet er dan ook niets vanaf
), dus wellicht dat de klachten daarom hetzelfde zijn. Het zit gewoon op een rotplek, zo helemaal onderin mijn mond tegen mijn tandvlees aangeklemd, dus misschien kan het ook wel broeien? Ik heb er in elk geval weinig verstand van, dus of dat waar is weet ik niet, maar wie weet.
vuurneon schreef:Hebben ze vast wel!
Ik heb nu een lip waar menig Surinamer nog jaloers op kan zijn

Bizar dat je kamilosan niet kent na al dat gepraat over aften...