Altijd warm... lage bloeddruk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Altijd warm... lage bloeddruk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 11:02

Iedereen is blij omdat het weer mooi weer wordt en eindelijk een zomers temperatuurtje is buiten.
Maar ik kan wel bijna huilen. Mijn bloeddruk is al laag en door het zweten wordt het nóg lager, ik heb het altijd al warm, maar nu weet ik niet waar ik het zoeken moet en word er echt akelig van.

Ben er al meerdere malen mee naar mijn huisarts geweest en die vond dat ik het maar moest accepteren. Lage bloeddruk was volgens hem juist fijn.
Heb al veel gegoogled, maar kom dan zaken tegen als bloedingen en shock die lage bloeddruk enzo veroorzaken. Maar dat is niet aan de orde. Mijn hele leven heb ik het al warm en wil altijd ramen open. Ook werd ergens hormoonhuishouding genoemd.

Vandaag ben ik vrij, dus kan ik mijn gemak houden, maar ik werk 36 uur en het is op het werk snikheet binnen.

Wie herkent dit? Lage bloeddruk, maar het altijd warm hebben en bijna letterlijk ziek worden bij deze temperaturen? Mijn humeur gaat er overigens ook niet op vooruit.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:09

ik kan ook totaal niet tegen deze warmte en ben dan ook erg blij met mijn dagje werken in de auto.
Gisteren zat ik de hele dag op de motor en het enige wat je kan doen is goed blijven drinken en regelmatig verkoeling zoeken.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:10

Lage bloeddruk herken ik wel. Maar het altijd warm hebben niet. Meestal heb je het juist eerder koud bij een lage bloeddruk. Ik heb dat ook. Vind dit weer dan ook wel prettig ;)

Dirndl

Re: Altijd warm... lage bloeddruk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:21

Ik herken het - vind het vreselijk, de zomer.

Ik heb ook een lage bloeddruk en daarbij wat milde hartproblemen, op m'n 20e, dus ik lig om de zoveel tijd (paar keer per maand) bewusteloos op de grond. En dus vooral in de zomer, want als mijn bloeddruk al laag is en m'n hart dan even niet goed genoeg klopt, dan Boem - grond - au. Ik ben altijd ziekenhuis in en uit, heel vervelend.

Ik wens je veel succes met deze zomer... ik kan alleen aanraden heel veel te drinken; ik moet van de arts ook minimaal 3.5 liter per dag binnen krijgen. En absoluut geen alcohol; verwijdt namelijk de bloedvaten.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:23

Ik lijd ook aan een (te) lage bloeddruk, gelukkig wel met perioden. Heb het dan ook eerder heel erg koud, dan warm. Met dit week zit ik dus vaak binnen met een jas aan :o

En idd, zoals Dirndl zegt drink genoeg (vooral water!) en zorg dat je altijd dropjes ofzo bij je hebt. Zodra je je minder voelt, helpt dat om het zout gehalte op te krikken.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 11:24

@ Polly, lastig he, met dat weer dan nu. Ik ben helaas 9 uur per dag aan het werk:(

@ Aslo: Nee, ik heb het altijd warm, ben stiekem eskimo denk ik. Die lage bloeddruk wordt nog lager als ik het dan zo warm heb en zweet. Het klopt idd ook beter als je een lage bloeddruk hebt en het koud(er) hebt.

@Dirndl: ojee, jij gaat er echt bij liggen :(:) . Lastig hoor! Is er niets aan te doen?
Ik heb geen hartklachten, zover ik weet, gelukkig.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:30

ik herken het , erg vervelend idd .. vooral omdat het met zulke weer ook nog eens enorm zweten is en krijg dan zown rode kop ( net alsof ik een marathon heb gelopen ofzo ) :o terwijl je de meeste mensen gewoon ziet genieten van dit weer ! van mij mag het snel weer wat koeler worden .
ik heb ook last van een lage bloeddruk , en probeer met dit weer wat regelmatiger te eten zodat ik niet van mijn stokje ga . gewoon een beetje meer suikers om overeind te blijven :+ en goed drinken met dit weer !

sterkte met deze hitte :Y)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:32

Ik herken het! Ik word ook echt ziek van dit weer. Ben dan ook onwijs chagrijnig..
Ik heb altijd het gevoel dat ik ga hyperventileren als het te warm word. Zie er nu al tegenop om naar verzorgpaardje te gaan en daarna op het terras te gaan werken....

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:37

Ik ben nu zwanger en dat betekent voor mij dat ik nu ook een lage bloeddruk heb. En dan deze warmte die ervoor zorgt dat hij nog wat lager gaat, maakt dat ik heel gevoelig ben voor hoofdpijn. Kan hele dagen rondlopen met hoofdpijn, gék word ik ervan. Veel drinken is goed, maar helpt bij mij voor geen meter. Ik heb begrepen dat het drinken van zoethout thee werkt, helaas vind ik dat echt te smerig. Dropjes eten helpt ook, als er maar wel zoethoutwortel in zit, anders niet. Van extra zout eten is nooit bewezen dat het de bloeddruk hoger maakt, van zoethout wel. Nog even afzien en dan wordt het weer kouder!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:46

Ik heb door mijn MS vooral last van de warmte en slecht functioneren daardoor. Ook is mijn bloeddruk over het algemeen niet hoog. Om de warmte een beetje het hoofd te bieden gebruik ik een koelvest. Nu heb ik een hele dure van het nationaal MS fonds, van een helaas overleden vriendin 'geërfd', maar er zijn ook vestjes, nekbandjes en polsbandjes voor motorrijden van hyperkewl. Die zijn minder duur, leg je even in het water en wring je uit. Doordat het water verdampt, blijft je lichaamstemperatuur min of meer normaal.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ze zijn een stuk goedkoper, dan het koelvest dat ik heb, dus wellicht de moeite van het proberen waard. En waar mogelijk idd je bloeddruk proberen op te peppen met dropjes en desnoods wat ORS om de mineralen die je eruit zweet weer aan te vullen. Is dan wel bedoeld voor bij flinke diarree, maar proberen kan altijd.

Overigens schijnt het ook beter te zijn om met dit warme weer niet steenkoud drinken te pakken, maar juist iets op kamertemperatuur of gewoon een kop thee. Hetzelfde geldt voor douchen, tijdens een koude/koele douche koelt je lijf voor even af, maar als je er onder vandaan komt, klapt de warmte 3 keer zo hard terug. Je kunt beter wat warmer douchen, zodat het na het douchen koeler lijkt.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:48

tja.. drama.. met dit weer kom ik niet van mijn stoel.. val gewoon flauw.
Over een paar daagjes is het weer kouder!

Veel water drinken (meer bloed = hogere bloeddruk) lekker zout en bouljon..
Succes!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:21

Hier nog iemand die zit te wachten tot het afkoelt.... Mn hele leven word ik al ziek als het boven de 20 graden komt. Misselijk, duizelig, migraine, huiduitslag..... Lang leve het 'mooie' weer!
Voordeel is dan wel weer dat ik met -5 nog steeds zonder jas de stal kan uitmesten :-)

Mijn bloeddruk was vroeger erg laag maar met mijn huidige overgewicht zelfs bijna normaal te noemen, maar de ervaring heb ik dus wel. Ook het probleem dat je bij elke arts gewoon wordt weggestuurd met de mededeling dat je er maar mee moet leren leven.

Meer tips kan ik je jammer genoeg ook niet geven want alles is al genoemd: rustig aan doen (alles in slow motion zodat je bloeddruk de kans krijgt op peil te blijven) en goed drinken en eten. Ik moet zelf juist niet teveel water drinken maar dingen met suikers en/of zout. Ik moet echt mn zout aanvullen, anders word ik helemaal beroerd. Chips eten en soepjes drinken werkt dan goed.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:00

Ik heb ook een lage bloeddruk, rustig aan doen en veel drinken helpt altijd goed en ik heb vrijwel altijd dropjes bij me (dubbelzout).

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 15:44

@_MG: o met een jas aan? Wow! Lijkt me trouwens ook niet fijn hoor, het snel koud hebben.

@ XxSultanxX: heel herkenbaar die rode kop. Als een tomaat, zelfs bij de kleinste inspanning al. Ik ga idd ook spontaan zout eten als ik het voel.

@Mirjamsel: ja, mijn humeur gaat er niet op vooruit nee. En ben je naar je verzorgpaardje geweest? Succes met werken!

@JackenJill: Ow, dat is vervelend zeg die hoofdpijn! Zouthoutthee heb ik ook begrepen ja, moet je zelfs oppassen dat je niet te snel een hoge van krijgt heb ik me laten wijsmaken. Ik lust het gelukkig wel, dat scheelt.
Ondanks dat het nooit bewezen is van het zout, vraagt mijn lijf er duidelijk om. Ben meer een zoetenkauw, maar nu zoek ik alles af naar chips, bouillon, noodles, worst/kaas....

@Annick75:he jakkie zeg, dat je daardoor nog erger last hebt van je ms, bah! :(:) . Tussendoor polsen koelen doe ik wel en voeten in het water. Je laatste tips ken ik ja, drink met dit weer ook rustig thee, krijg ik het niet warmer van dan dat ik het al heb.

@Diaz: het liefst zou ik ook niet van mijn stoel komen, maar daar gaat mijn werkgever niet mee accoord :+ . Rot zeg dat je gewoon flauw valt. Bij mij nu 1 keer gebeurd deze afgelopen dagen en net bijna. Had het al bloedheet en ging te snel staan, oeps.

@Zwerte: leuk die huisartsen. Snap het ook wel een beetje, ze maken zich drukker om mensen met een hoge bloeddruk omdat dat gevaarlijk kan zijn, maar dat dit ook niet grappig is, dat doet er niet toe. Vervelend zeg dat je er zo onwijs last van hebt, ben je ook niet blij als ze mooi weer voorspellen.

@Zonnebloem18: dropjes en cup-a-soup gaan in de zomer standaard mee :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:33

Hier nog iemand die niet tegen de warmte kan. En dat terwijl ik gemiddeld zo'n 25 uur per week in de volle zon sta, zonder mogelijkheid tot schuilen. Krijg knallende hoofdpijn van de warmte. Heb een lage bloeddruk en ik hou bijna geen energie over om iets anders te doen dan werken.

Ik gebruik een hoofddoek van hyperkwel (koop je oa hier: http://www.koelmat-koelband-honden.nl )
Dat voorkomt in ieder geval de hoofdpijn een beetje. Ik heb ook 2 van die polsbandjes. Die doe ik om me benen, die omdat me voeten echt opzwellen en knel komen te zitten in me schoenen en dat doet zeer.

Verder drink ik water, extran en veel vruchtensap. Als ik water drink, dan eet ik er ook zwart-wit bij of drop.

Meer mensen hier die ook niet tegen airco's kunnen? Hoe heet het ook is, van airco word ik dus echt ziek.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:57

@Nektosha, na 7 jaar diagnose ben ik gelukkig wel wat gewend aan het idee dat mijn lijf warmte niet zo kan waarderen en dat ik dan blubberpootjes krijg en algehele 'ik wil nog maar een ding en dat is slapen'-vermoeidheid. Naar buiten met koelvest, standaard een kan met ongekoeld water evt met een scheut siroop erin voor de smaak en verder maar wat vaker de rolstoel gebruiken. Wil nog wel op zoek naar een alternatief of eigenlijk aanvulling op mijn huidige koelvest, dus iets van hyperkewl ofzo. Is trouwens ook te krijgen op: http://www.staycoolstaywarm.nl/website/index.php (ook voor huisdieren, al denk ik dat mijn katten er niks aan vinden)

@Veulen84, ik heb een mobiele airco, maar ik moet er niet te veel en te lang in de buurt zitten, want geheid dat ik last van mijn holtes krijg. Wat een beetje help is mbv een staande ventilator in de heen-en-weer-draai-stand de koele lucht sneller door de kamer verdelen, mara net zo lief heb ik alleen de ventilator aan staan. Irriteert ook minder aan mijn ogen.

Ik ben allang blij dat het komende week weer koeler wordt, want dan mag ik 3 dagen aan een prednisoloninfuus...over rood koppie gesproken :+