Ontstoken SI gewricht en bot probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TiffanyJoy

Ontstoken SI gewricht en bot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 16:58

Graag wilde ik ervaringen horen van mensen die ook met een ontstoken SI gewricht te maken hebben/ hebben gehad.
Bij mij is dit net uit de MRI gekomen, geen hernia gelukkig, wel een zenuw beknelling op zijn retour. En dus problemen met mij Si gewricht rechts en een bot probleem. Heb nu 6 weken al veel pijn in onderrug en gehele been tot onder aan de voet toe.
Neuroloog zei manueel therapeut zoeken of naar de pijn poli.
Iemand die advies kan geven?

Olikea

Re: Ontstoken SI gewricht en bot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:36

Ik heb ook gekampt met een ontsteking van mijn SI gewricht, links.
Dit is eerst behandeld met cortisonen inspuitingen, maar dat deed niet veel, is meer symptoombestrijding.
Uiteindelijk met fysio en osteopaat er weer bovenop gekomen.

Bij mij is het vanwege een afwijking in het SI gewricht. Dus ik blijf elk half jaar naar de osteo gaan, en
dan is het redelijk onder controle te houden.
Waar ik vooral mee op moet letten, zijn a-symetrische bewegingen, zoals fietsen, schakelen in de auto en traplopen.
Paardrijden is er dan weer erg goed voor volgens de osteo.

Hopelijk heb je hier wat aan.. Heel veel sterkte, weet hoeveel last je er van kunt hebben.

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 08:07

Dank je Olikea.

Bij jou is het dus ook niet niks zeg.
Had jij ook last van uitval van je been?
Ik heb echt weinig kracht in mijn rechterbeen en zak daar soms gewoon doorheen.

Ik ga eens kijken voor Orthomanuele Therapie, hoorde daar goede verhalen over.
Maar de Osteo kan hier dus ook wel wat mee?

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:23

Ik heb ook flink uitvalsverschijnselen gehad in mijn linker been.. zo erg dat ik zelfs even met krukken heb gelopen.. Moet zeggen dat ik daar flink bang van werd..
Mijn fysio raadde me aan om eens bij de osteo langs te gaan.
Je kunt het altijd navragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:46

Door twee ongelukken in 1 week is mijn SIgewricht beschadigt geweest en gaan irriteren. Ik ben destijds naar een therapeut geweest die zowel fysiotherpie als manuele therapie gaf. Dit heeft mij echt onwijs goed geholpen, het heeft wel een hoop tijd en behandelingen geduurd maar ben nu zo goed als van de pijn af, krachtverlies in mijn benen heb ik sindsdien ook niet meer gehad en kan weer prima bewegen.

Was dus welliswaar geen ontsteking (tenminste niet gediagnosticeerd) maar wel een beschadiging en irritatie van mijn SIgewricht.

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 18:38

Olikea schreef:
Ik heb ook flink uitvalsverschijnselen gehad in mijn linker been.. zo erg dat ik zelfs even met krukken heb gelopen.. Moet zeggen dat ik daar flink bang van werd..
Mijn fysio raadde me aan om eens bij de osteo langs te gaan.
Je kunt het altijd navragen.

Loop nu ook nog regelmatig met krukken, zeker als ik langere afstanden wil lopen.
Hoe lang heeft de uitval bij jou ongeveer geduurd?

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 18:39

Judith_ schreef:
Door twee ongelukken in 1 week is mijn SIgewricht beschadigt geweest en gaan irriteren. Ik ben destijds naar een therapeut geweest die zowel fysiotherpie als manuele therapie gaf. Dit heeft mij echt onwijs goed geholpen, het heeft wel een hoop tijd en behandelingen geduurd maar ben nu zo goed als van de pijn af, krachtverlies in mijn benen heb ik sindsdien ook niet meer gehad en kan weer prima bewegen.

Was dus welliswaar geen ontsteking (tenminste niet gediagnosticeerd) maar wel een beschadiging en irritatie van mijn SIgewricht.

dat geeft me weer hoop, maar het heeft dus wel een tijd geduurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 19:56

In mijn ogen duurde het lang: ongeveer 2 maanden. Maar dat is in verhouding met de pijn misschien ook weer prima dragelijk. Ik ben uit eindelijk ook onder zijn begeleiding weer na 2 maanden gaan paardrijden.

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 18:26

Judith_ schreef:
In mijn ogen duurde het lang: ongeveer 2 maanden. Maar dat is in verhouding met de pijn misschien ook weer prima dragelijk. Ik ben uit eindelijk ook onder zijn begeleiding weer na 2 maanden gaan paardrijden.

Bij mij duurt het nu ook al bijna 2 maanden maar merk nog niet echt veel vooruitgang ;(
Hopelijk gaat het niet lang meer duren..