Ik ben benieuwd voor de bokkers onder ons, wie er flesvoeding geeft aan hun kindje, welk merk, en waarom juist dat merk. Zijn zoveel verschillende soorten merken, was wel even benieuwd naar jullie ervaringen.
Pfff, das lang geleden. De eerste een aantal weken borstvoeding, beviel helemaal niet. Andere 3 meteen op de fles. Nutricia. Met 4 maanden rijstebloem erbij door. Met ca. 6 a 7 maanden flessenpap en vast voedsel erbij (wel gepureerd). Met nog geen jaar aten ze bij ons met de pot mee.
Eerst borstvoeding. Toen friso tegen krampjes, en nu geef ik alles door elkaar. Kruidvat, ah merk of etos! Fay is 10 maanden. Inprincipe is alles hetzelfde maar je betaald voor het merk
Nu de volgende opkomst is haal ik 1 pak hypoallergeen en mocht ik maar iets merken van koemelkallergie dan stappen we weer over op nutrimegen. Ik wil nu een leuke kraamtijd en leuke opvolgende maanden.
Consultatiebureau hier gaf vorige week nog aan mijn vriendin aan dat kruidvat goede voeding heeft voor een redelijke prijs. Kwaliteit is gewoon prima.
Ik mag ivm medicatie geen borstvoeding geven. Dat ging allemaal nogal plotseling en iemand anders moest toen een pak flesvoeding voor me halen. Dat was friso hypoallergeen, dus dat ben ik blijven geven
hypoallergeen omdat er veel koemelkallergie, exceem en allergie in de familie voorkomt
Wendy31
Geplaatst: 24-07-12 19:36
Eerste weekjes bv en daarna kruidvat eigen merk, ging prima en was goedkoper dan Nutrilon. Komt trouwens uit dezelfde fabriek, alleen de naam is anders
Oudste tot 11 maanden borstvoeding en daarna over op gewone melk. Tweede moest helaas na ik geloof 5 a 6 maanden van het ziekenhuis verplicht over op fles en heb ik op Hipp gezet, is biologisch. Nadat bleek dat ze een koemelkallergie heeft, opnieuw overgestapt, zij drinkt nu Bambix Soja Groeimelk. Bij nummer 3 gaan we nog eens borstvoeding proberen.
Friso, mengeling normaal en comfort omdat zoonlief een erge spuger was en deze combi ervoor zorgde dat hij het makkelijker binnenhield. Wel lastig om de goede combi te ontdekken trouwens, wij kwamen uiteindelijk uit op 3/4normaal en 1/4 comfort.
Heb eerst 2 maanden borstvoeding gegeven. Dat beviel mijn zoon heel goed. Mij iets minder omdat mijn borsten voor 10 kinderen produceerden.
Daarna Nutrilon. Hier werd mijn zoontje ziek van. Daarna Nutrilon Omneo, met rijstebloem. Na een half jaar ben ik weer over gestapt naar Nutrilon(de gewone). Tussen door een keer van het jumbo merk geprobeerd(werd niet gewaardeerd). Toen hij 11 maanden werd ben ik overgestapt naar gewone melk.
Eerst Nutrilon, diverse soorten, toen op verdenking van koemelkeiwitallergie een tijd op nutramigen en later op eigen merk van de jumbo Nu is hij 13 mnd maar vindt gewone melk maar vies daarom maar nr 3 opvolgmelk
Manda
Geplaatst: 28-07-12 11:54
Ik heb 7 maanden borstvoeding gegeven aan beide, daarna biobimlac 2 en na een jaar biobimlac 3 (opvolgmelk). Is van een biologisch winkeltje en kan je ook via internet bestellen. Mijn zoontje is nu 1,5 jaar en krijgt nog steeds biobimlac 3.