thuisfitness: conditie opbouwen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

thuisfitness: conditie opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 09:02

De titel zecht het eigenlijk al een beetje, ik ben op zoek naar een apparaat voor thuis om mijn conditie een beetje op te bouwen. In april heb ik kinkhoest gekregen en daaroverheen een lichte longontsteking en sinus ontsteking. Hierdoor is mijn weerstand echt helemaal inelkaar geklapt en heb de afgelopen maanden constant last gehad van allemaal kwaaltjes. Nu wil ik graag weer mijn conditie een beetje op peil brengen. Sportschool is geen optie naast mijn werk, paarden en gezinsuitbreiding (prachtig nestje met kittens:). Ik heb nogal problemen met mijn knieen waardoor hardlopen of loopbanden geen optie zijn. Heeft een van jullie ideeen/ ervaringen met iets voor thuis? Liefste niet boven de E150,- wat de opties natuurlijk een stuk minder maakt :Y)

Tieneke

Re: thuisfitness: conditie opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:09

Crosstrainer? Ik heb hetzelfde probleem met mijn knieën en ik zocht ook iets voor thuis, sportscholen zijn te ver weg voor mij. Ik heb dan ergens een promotie gevonden en een crosstrainer gekocht, een goede, voor iets van 400 euro. Nu ligt jouw budget een stuk lager, maar ik denk dat je daar ook best wel eentje voor kan vinden, desnoods tweedehands?
Ik parkeer het ding voor de tv en in no-time sta je er een half uur op. Het is wel eentonig, maar ja, je kan niet alles hebben :+

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:15

wii fit? Heb ik ook en kan je goed je conditie mee opbouwen samen met je spieren. Lijkt simpel maar zitten oefeningen bij...
Is momenteel veel in de aanbieding of 2e hands op internet

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:21

Ik ben gister begonnen met de UFC Personal trainer op de Playstation 3, maarja dan moet je wel een Ps3 hebben :P
Je kan losse workouts doen of kiezen om een 30 of 60 dagen programma te volgen. Je kan dan kiezen voor krachttraining, conditietraining of afval training.
Zelf dacht ik dat zo'n "spel" nutteloos zou zijn, maar ik voelde toch wel echt al mijn spieren trillen na een uurtje haha.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:24

Heb je een ipad of iphone of ipod touch? Nike biedt hele goede trainingsprogramma's aan als apps: NTC nike training club, Nike+ training. Echte aanraders! Afwisseling van cardio en krachttraining die je thuis kan doen. Zelf vul ik het aan het hardlopen. De apps Nike+ Running of Runkeeper gebruik ik om de afstand e.d. bij te houden.

Alleen ben je door je knieën wel beperkt. Ik zou me eerst richten op je bovenbenen sterker maken, dat scheelt een hoop belasting van je knieën.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 09:38

Bedankt voor de ideeen! Had inderdaad al bedacht dat ik waarschijnlijk naar iets 2e hands moet zoeken. Crosstrainer is toch gewoon zo'n fiets? Of zo'n apparaat waarbij je op een soort ski's staat :P .

En helpen die computerdingen nou echt? Heb wel eens bij een vriendin ge wii'd maar daar voelde ik vrij weinig van :)

Knieen zijn inderdaad echt een probleem. Banden en spieren zijn eigenlijk al vrij sterk maar door mijn hypermobiliteit en een oude blessure overstrekt mijn kniegewricht bij te veel belasting (het buigt als het ware te ver door naar voren). Als dit gebeurt ben ik qua sport zo weer 2 weken uit de running (letterlijk :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:44

Het tweede, geen fiets! Da's een hometrainer :+

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 09:51

Tieneke schreef:
Het tweede, geen fiets! Da's een hometrainer :+

Haha, dat bedoel ik, heb er gewoon geen sjoege van :o

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:48

Rytir schreef:
En helpen die computerdingen nou echt? Heb wel eens bij een vriendin ge wii'd maar daar voelde ik vrij weinig van :)

ik heb shape voor op de xbox
toen ik het de eerste keer gebruikt had was ik zeiknat van het zweet, afgepeigerd en had ik drie dagen ongelofelijke spierpijn :Y)
Dus ja sommige zijn echt wel goed :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:49

Ik ben bezig met de onlineworkout 30 day shred. Gemakkelijk te vinden via youtube. Maar dat is vooral om strakker te worden. Er staat overigens wel meer online workouts op youtube :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:51

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:00

Wij hebben nog wel een roei trainer staan, mag je voor een prikkie op komen halen (bevlieging van mijn vriend die 'm 3x heeft gebruikt :Y) ). Kun je mooi cardiotraining op doen en belasting is relatief statisch dus wanneer je dit correct doet geen hele grote aanslag op je lijf!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:09

Ik train op de Wii. Heb verschillende spelletjes van zoals de wii fit, wii active, just dance en nog twee cardio spellen. Erg leuk en het werkt voor mij perfect. Kan het aanzetten wanneer het mij uitkomt en hoef er niet extra voor de deur uit. Ben nu bezig met een 30 dagen challange op de wii active en zit inmiddels in week twee. Tussendoor doe ik wat dansen erg leuk! en je voelt echt dat je gesport hebt. Uiteraard heb je wel een beetje dicipline nodig. Je kunt met een beetje zwiepen van de afstandsbediening vals spelen maar dat moet je natuurlijk niet doen als je fanatiek bezig wilt zijn.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 07:42

Remember schreef:
Wij hebben nog wel een roei trainer staan, mag je voor een prikkie op komen halen (bevlieging van mijn vriend die 'm 3x heeft gebruikt :Y) ). Kun je mooi cardiotraining op doen en belasting is relatief statisch dus wanneer je dit correct doet geen hele grote aanslag op je lijf!

bodegraven is wel lekker in de buurt :) Maar train je met zo'n roeigeval niet heel erg schouders en bovenarmen? Die zijn namelijk bij mij al vrij breed en hoeven van mij niet zo nodig breder :o .

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:15

Je drukt je naar achteren met je benen en het laatste stukje doe je met je armen, maar met name je romp heb je nodig voor je stabiliteit (buik- en rugspieren!!). Ik heb er ook een paar keer op gezeten maar laat mij maar lekker buiten sporten :Y) , vond het echter wel een fijne workout! Wel even zorgen dat iemand je kan helpen met de juiste houding/techniek (er zijn ook heel veel filmpjes te vinden), dat is wel belangrijk.