Ervaring/tips gezocht (al 3 dagen/nachten zonder slaap)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Ervaring/tips gezocht (al 3 dagen/nachten zonder slaap)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 00:25

Ik word helemaal gek, echt helemaal gek.
Dit is al de derde dag/nacht (ja ik heb het nog niet ingehaald..) dat ik totaal níet kan slapen. Ik ben al sinds woensdag/donderdag niet lekker en vrijdag werd dit erger. Ik viel vrijdagnacht rond 3 uur 'snachts in slaap en was rond 8 uur 'sochtends al wakker, maar toen had ik in ieder geval wát en nog vrij vast geslapen. Dat was ook de laatste keer.
De hele zaterdag op bed gelegen, wel een a twee keer heel licht weggedoezelt maar hooguit voor 10 minuten want dan kreeg ik weer een hoestaanval. Zaterdagnacht de hele nacht wakker, zondag de hele dag wakker, zondagnacht de hele nacht wakker, vandaag de hele dag wakker en vanacht ziet er ook weer zo naar uit. ;(

Elke keer als ik plat ga liggen krijg ik giga-hoestbuien en ook mijn niesbuien gaan gewoon door, maar gewoon recht zitten helpt óók niet. Geen kussen, 1 kussen, 2 kussens, 3 kussens, 4 kussens.. en rechtzitten.. het helpt niet! Ik heb werkelijkwaar álles geprobeerd.
Vanochtend naar de huisarts geweest en ik heb dus een virus te pakken. Heb medicatie gekregen met o.a. een codeine-pil, die zou suf moeten maken.. nou ik word er niet suf van. De max. dosering hiervan heb ik op. Van de voorgeschreven Ibuprofen Actavis heb ik ook al de max. dosering op. Paracetamol heb ik ook op en max. dosering van hoesdrank ook al. Alcohol (dus slaapmutsje) kan niet ivm die pillen (tenminste leveren weer klachten op).. dus ik ben nu écht radeloos.
Ik wil slapen en beter worden, meer doen dan hopend op bed liggen dat ik éindelijk in slaap kan vallen.

Misschien kan ik morgen wat 'actiefs' doen, maar ben erg benauwd door al dat hoesten en de verkoudheid. Weet ook niet of het verstandig is, aangezien ik van de HA rustig aan moest doen en uit moet rusten..

;(
Ben echt ten einde raad, heb dit nog nooit meegemaakt (normaal ben ik 2 dagen ziek waarvan dan 1 nachtje hoogtepunt en dan slik ik 1 paracetamol en is het daarna alweer aan't afbouwen en klaar)..

anneliesdj

Re: Ervaring/tips gezocht (al 3 dagen/nachten zonder slaap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:36

Tjah, is toch echt een kwestie van uitzieken en daarna bijslapen.
Kun je je HA niet vragen om pillen om de hoest te onderdrukken? Die heb ik ook gehad toen ik enorme hoestbuien had, werkte bij mij niet geweldig maar wie weet bij jou beter.

Anders alle medicijnen laten liggen en flink aantal glaasjes sterke drank achterover.
Volgens mij is dat nog steeds de beste remedie tegen griep en verkoudheid :P

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 00:41

anneliesdj schreef:
Tjah, is toch echt een kwestie van uitzieken en daarna bijslapen.
Kun je je HA niet vragen om pillen om de hoest te onderdrukken? Die heb ik ook gehad toen ik enorme hoestbuien had, werkte bij mij niet geweldig maar wie weet bij jou beter.

Anders alle medicijnen laten liggen en flink aantal glaasjes sterke drank achterover.
Volgens mij is dat nog steeds de beste remedie tegen griep en verkoudheid :P

Dat heb ik dus aangegeven, en zij gaf mij dus deze pillen mee. Merk er totaal, maar dan ook totaal niks van helaas.
Had al van een bokker een tip gekregen van een of ander homeopatisch middel, dus dat ga ik morgen dan maar halen.
Hoe kan ik goed uitzieken zonder slaap? Want juist ook dat heb je hard nodig voor je herstel natuurlijk. Daarom frustreerd het me zo.

Alcohol zal mijn laatste ding worden, als ik dat wegkrijg. Maar daar zorg ik dan wel voor. :\

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:45

Wat heb je nu eigenlijk precies dan? Gewoon griep? ( is tenslotte ook een virusinfectie)
En ik lees dat je wel veel pijnstillers/koortsremmers neemt, maar heb je pijn/koorts? Zo niet: misschien deze middelen ook niet nemen. Ga gewoon voor de tv zitten, zap, lees een boek, drink hete thee met honing, sabbel op een dropje.......wees zielig en weet dat dit overgaat.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 00:49

riagr schreef:
Wat heb je nu eigenlijk precies dan? Gewoon griep? ( is tenslotte ook een virusinfectie)
En ik lees dat je wel veel pijnstillers/koortsremmers neemt, maar heb je pijn/koorts? Zo niet: misschien deze middelen ook niet nemen. Ga gewoon voor de tv zitten, zap, lees een boek, drink hete thee met honing, sabbel op een dropje.......wees zielig en weet dat dit overgaat.

Griepvirusje inderdaad. Incl. koorts en erge keelpijn(en daardoor benauwdheid) en door de slapeloosheid erge hoofdpijn (steken in m'n hoofd). Koorts is nu onder controle, hoofdpijn ook, maar keelpijn/benauwdheid/hoesten/niesen/rommelende maag blijft.
TV staat aan met slaapverwekkende programma's, zet ik uit als ik weer ga proberen te slapen. Radio aan probeer ik ook, lukt ook niet. Mams heeft zaterdag boeken en drop gehaald, uitgelezen en dropjes zijn sinds vandaag op. Thee (met honing) vind ik verschrikkelijk smerig, heb het wel gedronken maar het werkt niet :n

Dus nou idd maar zielig wezen en hopen dat het snel overgaat (natuurlijk gaat het wel weer over :D en het is gewoon nu erg frustrerend dus vandaar even mijn gal spuwen hier. En goede tips opdoen)..

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:52

Codeïne is ook al tegen het hoesten.. Maar hoor inderdaad van meer mensen dat dit slecht werkt :=
Misschien aan iemand in huis vragen om een klap met de hamer...

Nee zonder gekheid, is heel vervelend natuurlijk.. Inderdaad als je geen pijn/koorts hebt de oijnstilling en koortsremmers laten liggen, hebben dan geen functie en is alleen maar troep..

Sterkte ermee :(:)

Edit: warme melk met anijs wil ook nog weleens helpen. Moet je wel maar net in huis hebben natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Jorinda op 24-07-12 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:53

Waarom ben je benauwd? Zitten je neus en je holte's dicht?

Als je ook geen eten binnen houd zijn één of twee glaasjes drank al genoeg om flink onderuit te gaan hoor.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:54

He vervelend zeg..
Symptomen komen wel overeen met wat ik heb op het moment (Continu niezen, heel hard hoesten alsof ik een zeehond ben ofzoiets :o) :o. Ik ga pas super laat slapen omdat ik niet moe ben, maar gelukkig lukt me dat nog wel. Alleen overdag totaal geen energie en dan vreselijke last van mijn hoofd.
Maar goed ik hoop dat je gauw lekker in slaapt valt en dat het snel overgaat :(:)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 01:01

anneliesdj schreef:
Waarom ben je benauwd? Zitten je neus en je holte's dicht?

Als je ook geen eten binnen houd zijn één of twee glaasjes drank al genoeg om flink onderuit te gaan hoor.

Neus zit dicht ja, viks eronder en het is aardig open (morgen even neusspray halen dan maar, dan blijft het wel beter/langer open).. maar door het hoesten lijkt mijn keel erg vernauwd. Begin van de avond (voor poging tot slapen) kon ik bij wijze van een halve paracetamol zo door mijn keel laten glijden zonder moeite. Wil ik nu een kwart doen, na al dat gehoest, gaat dat zeer moeizaam.
Dit weet de HA ook.

Mijn eetlust is wel iets minder ('sochtends een broodje en ik zit voor de rest van de dag aardig vol, half bordje avondeten is ook ruim voldoende), maar kan het gewoon binnenhouden.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 01:02

hamsterfan schreef:
He vervelend zeg..
Symptomen komen wel overeen met wat ik heb op het moment (Continu niezen, heel hard hoesten alsof ik een zeehond ben ofzoiets :o) :o. Ik ga pas super laat slapen omdat ik niet moe ben, maar gelukkig lukt me dat nog wel. Alleen overdag totaal geen energie en dan vreselijke last van mijn hoofd.
Maar goed ik hoop dat je gauw lekker in slaapt valt en dat het snel overgaat :(:)

Zo begon het bij mij dus vrijdag.. ik hoop dat het bij jou niet door gaat zetten. Het is echt vervelend.. :+
Maar er zijn ergere dingen in de wereld natuurlijk, wil alleen dolgraag even klagen omdat het me op dit moment aardig dwars zit :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 01:10

Ahh wat irritant! Dat je ziek bent is één, maar dat je gewoon niet in slaap komt.
Ik word er vreselijk depri van haha, ik heb kinkhoest gehad, ik bleef gewoon keihard blaffen de hele nacht door. Voel je dat je moe word maar je blijft maar hoesten.

Ik hoop dat je snel weer kan slapen, verheug je er maar op want dat wordt echt heerlijk haha.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 01:28

Ja dat kan ik me voorstellen.. :D.
Ik zat meer te denken aan; Ach zal de warmte wel zijn, het lange slapen (Als ik snachts niet slaap, slaap ik overdag gewoon echt door omdat ik dan kapot ben :o), in combinatie met pollen allergie en in mijn slaapkamer met huisstofmijt allergie (moet hem maar weer eens zuigen :D), en dat mijn lenzen niet meer goed zijn.

Maar ik hoop dat het niet door komt hihi. Niet slapen is echt heel erg vervelend inderdaad.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 01:41

hamsterfan schreef:
Ja dat kan ik me voorstellen.. :D.
Ik zat meer te denken aan; Ach zal de warmte wel zijn, het lange slapen (Als ik snachts niet slaap, slaap ik overdag gewoon echt door omdat ik dan kapot ben :o), in combinatie met pollen allergie en in mijn slaapkamer met huisstofmijt allergie (moet hem maar weer eens zuigen :D), en dat mijn lenzen niet meer goed zijn.

Maar ik hoop dat het niet door komt hihi. Niet slapen is echt heel erg vervelend inderdaad.

Oei, kijk en daar heb ik dan weer geluk mee. Heb verder geen allergieen (voor zover ik weet) en ook geen verdere ziektes (behalve dan nu en dan een griepje, kan gebeuren).. dus qua gezondheid moet ik helemaal niet klagen. Als dit het ergste is geweest.. :n

Let wel echt op met je lenzen aub. Niet goed = echt niet meer gebruiken.
*ervaring mee + mijn paps ook (die ondervind er nu nog klachten van)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 01:48

TS: toch fijn he, dat bokt bestaat!! Heb je iig wat te doen snachts! Hoop dat je je snel beter voelt..
En toch zittend slapen maar weer eens proberen!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 01:52

Jep, zit nu ook al weer met kussens en wilde inderdaad net gaan zeggen dat ik wéér een poging ga wagen. :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 05:05

En, heb je een beetje kunnen slapen?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:09

Als ik zien ben installeer ik mezelf meestal op de bank, dan zit/lig/hang je een beetje rechtop omdat liggen dan ook niet wil, tv zachtjes aan op een dvd bv, lampjes verder uit, glaasje (ijs)koud water naast me met een rietje, kruikje tegen de koorts/buikpijn en dan zak ik vanzelf wel weg. Tv zet ik dan wel weer uit als ik er last van krijg, ga ik de tv snelsnel uitzetten vlak voor ik in slaap val dan slaap ik daarna niet meer op een of andere manier.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:31

Ik heb dit ook ooit gehad en toen bij de apotheek sterke pillen ertegen gehaald,die deden idd de hoest onderdrukken en toen kon ik weer slapen en was ik ook snel weer beter.Dus vraag het eens bij de apotheek zou ik zeggen..en sterkte!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:05

Dreamy schreef:
Oei, kijk en daar heb ik dan weer geluk mee. Heb verder geen allergieen (voor zover ik weet) en ook geen verdere ziektes (behalve dan nu en dan een griepje, kan gebeuren).. dus qua gezondheid moet ik helemaal niet klagen. Als dit het ergste is geweest.. :n

Oh dat is altijd goed dan, ik heb mijn allergieën niet heel extreem, maar het verklaarde wel waarom het voor mij het hele jaar door voelt alsof ik verkouden ben :=. Met mijn lenzen let ik wel op :), ik ondervind er geen last van, behalve als ik ze echt heel lang draag overdag (slechte gewoonte om ze langer te dragen dan me eigenlijk is verteld, maar aan 9uur kom ik echt niet, dat is net een schooldag voor me en dat zou inhouden dat ik ze daarna niet meer kan dragen overdag).

Heb je vannacht al kunnen slapen?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 22:18

hamsterfan schreef:
Dreamy schreef:

Oh dat is altijd goed dan, ik heb mijn allergieën niet heel extreem, maar het verklaarde wel waarom het voor mij het hele jaar door voelt alsof ik verkouden ben :=. Met mijn lenzen let ik wel op :), ik ondervind er geen last van, behalve als ik ze echt heel lang draag overdag (slechte gewoonte om ze langer te dragen dan me eigenlijk is verteld, maar aan 9uur kom ik echt niet, dat is net een schooldag voor me en dat zou inhouden dat ik ze daarna niet meer kan dragen overdag).

Heb je vannacht al kunnen slapen?

[size=7]Da's nog niks.. Ik liet ze serieus de hele maand lang nonstop in (ook met slapen).. :o vandaar dat ik het ook zeg haha, heel slecht :P)
Heb rond de ochtend kunnen slapen, dan wel zittend :D Daarna plat gaan liggen en dat lukte ineens ook! Hopelijk lukt het zometeen ook!