Maagklachten na vakantie Bulgarije

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sarcasm

Maagklachten na vakantie Bulgarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 14:52

Hoi allemaal,
(Dit berichtje is via mijn telefoon dus sorry van eventuele fouten.)

Vorige week Dinsdag ben ik op vakantie geweest naar Bulgarije, ik zou twee weken gaan maar ben naar 8 dagen al terug gekomen. Na twee dagen daar kreeg ik ontzetten veel last van diarree en alles wat ik at moest eruit, ook moest ik over geven en had ik koorts. Ik heb daar toen een dokter gebeld maar die wou een ambulance sturen en toen zei ik laat maar zitten.. Nu ik inmiddels thuis ben heb ik nog steeds last hiervan. Nu inmiddels 14 dagen.

Ik ben drie dagen geleden naar de dokter geweest en heb toen mijn ontlasting in een potje moeten doen en deze gaan ze onderzoeken, alleen duurt de uitslag een week.

Maar, nu heb ik sinds twee dagen ook bloed bij de ontlasting en erge kramp in me maag als ik wat eet. De koorts is wel over. Net zag ik dat mijn ontlasting ook bijna zwart is? Hier maak ik me toch wel een beetje zorgen over. Weet iemand misschien wat dit is?

Ik heb geen rare dingen gegeten en ook geen kraan water gedronken.

Mvg Emily

Grapjasjes12

Re: Maagklachten na vakantie Bulgarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 14:55

Zwarte ontlasting klinkt niet goed, dat betekend meestal een bloeding in de darmen. Ik zou het even aangeven bij je HA en kijken dat die er van zegt :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 15:49

Zwarte ontlasting kan ik een bloeding in het maag/darm kanaal betekenen (slokdarm, maag, dunne/dikke darm) Bezoekje aan de huisartsenpost is wel raadzaam.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:01

Niet helemaal waar wat jullie zeggen..

Zwart is oud bloed dus maagbloeding/slokdarm
Bloeding in de dunne/dikke darm word echt gekenmerkt door roodbloed..

Dus die pijn in je maag kan een teken zijn dat je een kleine/grote maagbloeding hebt gehad..

edit: Wel degelijk een reden om even de HAP te bellen :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:18

Mischien kun je naar de eerste hulp gaan? dit klinkt echt niet goed..mischien heb je een ernstige maaginfectie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 17:13

Even de huisartsenpost bellen. Zwarte ontlasting kan inderdaad duiden op oud bloed, dus van uit het bovenste deel van het spijsverteringskanaal. Maagkrampen en pijn daarbij is geen positieve combinatie.

Beter even bellen dus (kunnen ze je ook beter/sneller helpen dan wanneer je zelfstandig naar de SEH gaat) internet kan ook teveel horrorverhalen opleveren, is ook niet fijn. :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:04

Ben benieuwd hoe het is afgelopen? Klinkt niet goed in ieder geval, dus hoop dat je bij een dokter bent geweest!