5 weken vakantie en geen idee wat te doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dieselpaard

5 weken vakantie en geen idee wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 12:47

Pfff....ik had me er zo op verheugd....6 weken vakantie... Eigenlijk 5, want de laatste week moet ik weer aan het werk. Ik werk in het onderwijs, vandaar dat ik zoveel weken vrij ben.
Maar nu komt het...ik zou gewoon niet weten wat ik moet gaan doen de komende 5 weken. Ik verveel me nu al te pletter!!
We kunnen helaas niet op vakantie, omdat mijn vriend met zijn bedrijf zit. Hij is van alles aan het regelen en opstarten, dus dat gaat echt niet. Wel kunnen we een paar dagen weg en op andere dagen leuke dingen doen.
Mijn paard is het probleem niet...daar heb ik een verzorgster voor die het met plezier doet. Hij kan niet mee op vakantie, omdat hij nog niet zo goed gewend is aan de trailer.

Wie heeft er leuke ideeen? (ik woon trouwens in Noord-Holland...misschien wel handig om te weten ;))

Werecat

Re: 5 weken vakantie en geen idee wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:51

Misschien kan je ergens leuke workshops/cursussen volgen? Kleine dagjes uit, alleen of met je vrienden. Etc, etc.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:53

Ooooooo, ik ben jaloers! Ik heb maar twee en een halve week vakantie en zoveel te doen! Ik kan me echt niet voorstellen dat je tegen vakantie opziet..
Lekker met paard rommelen
Achterstallige klusjes in huis
Iets leuks met de kinderen doen
Nieuwe telefoon uitzoeken
Op bokt allerlei topics bezoeken die je normaal nooit zou bekijken ;)
Winkelen
Naar het strand (de zon schijnt eindelijk)
Wandelen
Sporten

Nou, zo kan ik nog wel even doorgaan... Al inspiratie?

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 12:59

Inspiratie wel, maar van wassen, opruimen, schoonmaken en tuig poetsen word ik niet echt vrolijk ;)
De zon schijnt idd hier, maar de wind waait ook en die is ronduit koud! (ja...daar ben ik echt een zeur in)
Paardje staat lekker op het land....ik denk altijd dat ie liever met z'n vriendjes speelt dan met mij gaat rommelen. En dat is niet omdat we geen band hebben, maar omdat ie eindelijk in een groep staat met jonge paarden en lekker kan spelen en klieren.
Nieuwe telefoon zou idd nog kunnen. Ik mag volgende maand een nieuwe.
Er ligt een plan voor de Ikea, maar verder nog niets...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 15:20

Een trektocht met je paard? Ben je al een paar dagen onder de pannen om het goed voor te bereiden en daarna ben je bezig met de trektocht.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:48

Ik lees even mee. Ik heb preciés hetzelfde probleem.
Ik verheug me daarom ook nooit op de vakanties, maar op de weken dat ik weer naar school moet :')
Maar gelukkig kan ik vanaf morgen beginnen met werken, dus dan heb ik iig iéts te doen.

Hier wat ideeën:
Workshops
Winkelen
Dagje waddeneilanden
Dagje jezelf verwennen(manicure, pedicure, etc..)
Geen idee of je dicht bij het bos woont, anders eens met je paard een beste buitenrit maken?
Mooi boek lezen

EDIT: Als ik me verveel, ga ik altijd klusjes in en om het huis doen, dus als je handig bent is dat ook nog een optie?
1 probleem: Het huis is nu brandschoon van binnen en er valt verder niks meer te doen om het huis...

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:50

moelly schreef:
Ik lees even mee. Ik heb preciés hetzelfde probleem.
Ik verheug me daarom ook nooit op de vakanties, maar op de weken dat ik weer naar school moet :')
Maar gelukkig kan ik vanaf morgen beginnen met werken, dus dan heb ik iig iéts te doen.

Hier wat ideeën:
Workshops
Winkelen
Dagje waddeneilanden
Dagje jezelf verwennen(manicure, pedicure, etc..)
Geen idee of je dicht bij het bos woont, anders eens met je paard een beste buitenrit maken?
Mooi boek lezen

EDIT: Als ik me verveel, ga ik altijd klusjes in en om het huis doen, dus als je handig bent is dat ook nog een optie?
1 probleem: Het huis is nu brandschoon van binnen en er valt verder niks meer te doen om het huis...

*wijst naar slaapkamer* ga je gang :))

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:56

Kan me er niets bij voor stellen! Ik verveel me nooit. Heb je niet nog een plek in huis die je wil veranderen? Er zijn zomers veel markten, openlucht voorstellingen en er zijn vast nog plaatjes die je nog nooit gezien hebt en waar je eens heen wil.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:59

Haha hier nog iemand uit het onderwijs die zich dood verveelde met die pisregen....
Ik heb dit topic toen gestart:
[ENT] Echt goede tv-series :+

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:14

@Enyaa: Je woont enigzins uit de richting,. ik woon in Friesland namelijk :P

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:04

Dat probleem ken ik! :))
Woon hier ook aan de zee in Noord-Holland, misschien ligt het aan de omgeving!

Maar vriendinnen zijn op vakantie, vriendlief werkt 40 uur per week, verder ben ik paardloos, dus dat schiet ook niet veel op.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:12

Veeeeel dingen doen met je vriendinnen! Lekker bijkletsen, samen leuke dingen doen/ergens heen. Wat ik vaak doe is met een vriendin een stuk wandelen langs strand (ik zag dat jij ook vlak bij de zee woont) en dan op de strandtent wat drinken.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:19

een eigen paard en je vervelen?? daar heb ik echt geen last van kan de hele dag incl rijden met ze bezig zijn en geniet daar enorm van...
dagje strand of bos met je paard
op vakantie een weekend of midweek met je paard en een vriendin
dagje divoza/winkelen
dagje pretpark
naar wildpark het aarthuis in apeldoorn

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 07:59

kelliiee1993 schreef:
Dat probleem ken ik! :))
Woon hier ook aan de zee in Noord-Holland, misschien ligt het aan de omgeving!

Maar vriendinnen zijn op vakantie, vriendlief werkt 40 uur per week, verder ben ik paardloos, dus dat schiet ook niet veel op.

Jij hebt net kermis achter de rug!
Ligt idd miss aan de omgeving. Zit met bijna hetzelfde probleem, alleen ben ik niet paardloos :D

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 08:01

Jelleee schreef:
Veeeeel dingen doen met je vriendinnen! Lekker bijkletsen, samen leuke dingen doen/ergens heen. Wat ik vaak doe is met een vriendin een stuk wandelen langs strand (ik zag dat jij ook vlak bij de zee woont) en dan op de strandtent wat drinken.

Dan moeten je vriendinnen niet stiekem 40 uur gaan werken...:( Bovendien wonen ze niet direct om de hoek, dus dat schiet ook niet echt op.
Wandelen langs het strand is inderdaad lekker, maar je hebt zo vaak last van die koude zeewind...das gewoon niet grappig meer.
We hebben wel gisteren op een terrasje gezeten, dat was goed te doen uit de wind.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 08:04

nikkie722 schreef:
een eigen paard en je vervelen?? daar heb ik echt geen last van kan de hele dag incl rijden met ze bezig zijn en geniet daar enorm van...
dagje strand of bos met je paard
op vakantie een weekend of midweek met je paard en een vriendin
dagje divoza/winkelen
dagje pretpark
naar wildpark het aarthuis in apeldoorn

Ja, maar die van mij is net 4 en is net hersteld van een schouderpeesblessure. Ik kan dus niet de hele dag rijden en het strand op gaat al helemaal niet. Bovendien is het echt een ongeloofelijk watje dat in volle galop naar huis wilt als er een konijntje in de duinen beweegt ;)
Mijn vriendin is zojuist gevallen met haar paard. Tis niet heel ernstig, hij struikelde, maar hij heeft wel flinke wonden op z'n knieen. Dus een vakantie met paard zit er niet in.
Winkelen gaat ook zeker nog wel gebeuren. Dagje Ikea, dagje Macro...maar ja...dan ben je 2 dagen verder en een bak geld lichter...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 08:08

Dus als ik het goed begrijp heb je nu 5 weken om je paard op je gemakje trailermak te maken en andere leuke dingen met 'm te doen die bijdragen aan het herstel van zijn schouderpeesblessure?

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 08:11

Ow maar hij is wel trailermak. Hij loopt er zo op, doet daar niet moeilijk over. We zijn al 3x bij Garijp geweest, dat is een rit van zo'n 1,5 uur. Maar hij is tijdens het rijden echt vreselijk aan het stampen, maakt zich ook ontzettend druk en kan niet rustig eruit lopen. Hij komt standaard helemaal bezweet aan op de plek van bestemming.
Verder heb ik geen trailer en mag ik er zelf ook niet mee rijden, dus dat is balen.

Ja...die leuke dingen doen...ik weet niet zo goed hoe ik dat allemaal moet aanpakken. Niemand op stal doet leuke dingen met z'n paard, dus ik kan ook niemand om hulp vragen. Neem bijv. die Parelli spellen. Heel leuk, maar ik heb echt geen idee hoe ik moet beginnen en of ik de dingen goed doe. Straks verpest ik het!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:36

Vanavond inderdaad laatste avond kermis! moest jij niet te kermissen dan?
Weet niet waar je woont bij de zee, is een ruim begrip haha!

Ach als vandaag voorbij is moet ik ook gaan zoeken wat ik kan doen, kom niet ver met ideeën, verder ook geen rijbewijs dus kom ook niet ver weg :=
ach nog tijd zat om wat te bedenken

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 11:27

Nee...ik ken niemand in anna paulowna. Ben er 1x geweest en ik vond er echt helemaal niks aan, maar dat kwam dus vooral omdat ik niemand ken.
Er is altijd nog openbaar vervoer en de fiets, dus je kunt op zich best een eind komen. Ik heb net in de tuin gewerkt en eigenlijk moet het huis nog gedaan worden, maar daar heb ik geen zin in. Als de wind een beetje gaat liggen, dan ga ik lekker in de tuin zitten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:32

Ik zoek nog iemand die een week op mijn huis en kat wilt passen _O-

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:35

Dagje pretpark ofzo?
verder films doen spelletje op de pc
lekker buiten zitten
taart maken/ extra moeilijk koken
gaan hardlopen

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:35

Oh dan is het inderdaad niet leuk nee!

@Joolien; welke week zoek je nog oppas :=

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 11:37

mymy schreef:
Dagje pretpark ofzo?
verder films doen spelletje op de pc
lekker buiten zitten
taart maken/ extra moeilijk koken
gaan hardlopen

Taart maken/extra moeilijk koken...dat zou ik wel eens kunnen uitproberen! Klinkt leuk en ik kan redelijk koken.

Hardlopen kan ik niet, dan krijg ik pijn in mijn knieen. Ik loop denk ik verkeerd, dus hardlopen gaat m niet worden.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:39

moelly schreef:
@Enyaa: Je woont enigzins uit de richting,. ik woon in Friesland namelijk :P

Groningen dichtbij genoeg? :))

Taarten maken is echt leuk! Er loopt ook een topic op Voedertijd, misschien daar even kijken voor ideeën en tips? :)