Sinds een aantal jaar wordt de buitenkant van mijn rechter dijbeen gevoelloos als ik langere tijd in het zadel zit. Bijvoorbeeld bij een buitenrit. Het gaat om de bovenste cm huid ongeveer. Eerder was het alleen irritant en gevoelloos, maar de laatste paar keer merkte ik dat mijn heup ook zeer deed en ik een branderig gevoel in mijn been had. Als ik mijn been vooruit over de kniewrong leg, dat kom het gevoel langzaam wel terug. Als ik een stuk ga lopen ook. Maar als ik dan verder rijdt, dan krijg ik al snel weer last.
Een jaar of 6 geleden ben ik van mijn paard gevallen, op het asfalt met mijn rechterheup. Ik heb daar echt veel pijn aan gehad, maar nooit mij naar een arts geweest (lekker dom). Ik vraag me af of mijn klachten daar mee te maken zouden kunne hebben. Ik heb wel de indruk dat de klacht toeneemt.
Verder vraag ik me af wat ik hiermee kan. Ik kan alles qua beweging en bewegen doet geen pijn. Het gaat alleen mis met langer paardrijden. En soms "zit die heup op slot" en dan kort ik hem even knakken en dan is de "druk" eraf. Ook dat doet geen pijn, maar het is raar dat mijn linkerheup het allemaal niet heeft.
Ik kan er wel mee naar een dokter gaan.maar ik heb geen echte pijn en je ziet er niets aan. Ik kan hem het probleem niet laten zien.
Niemand die een idee heeft wat ik hiermee kan? Jammer, had graag meningen gehoord zodat ik kan beslissen of ik contact opneem met een arts oid. Toch bedankt voor de mensen die het gelezen hebben;)
haboshof
Geplaatst: 22-07-12 17:55
Ik herken het gevoel. Maar ik heb een aantal hernia's in mijn rug. Er zit dan een zenuw in de knel. Het kan best dat het te maken heeft met je val. Misschien moet je toch maar eens een dokter raadplegen?