Snel vet en klittend haar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Snel vet en klittend haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 19:01

Hallo bokkers,

De titel zegt het al. Ik heb sinds een maand ofzo echt super snel last van vet haar!

Ik laat het altijd netjes om de 6 weken knippen en was het ongeveer 3 keer in de week, verder MOET ik mijn haar na het wassen wel fhönen omdat als ik dat niet doe ik van dat onplofte haar. Dus ik fhön het dan zelf netjes stijl zodat ik er daarna niet meer met de stijltang in hoef. Maar nu is het een dag nadat ik mijn haar heb gewassen al een beetje vet, en het klit ook heel erg.
Ik vind het raar omdat ik hier eerder nog nooit last van heb. En ik wil niet allerlei middeltjes in mijn haar gaan smeren (serums etc) want daar word het alleen nog vetter door.

Verder gebruik ik nu ook speciale shampoo tegen vet haar en gebruik ik niet meer cremespoeling als nodig is.

Wie heeft voor mij de oplossing????

MyHu

Re: Snel vet en klittend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:05

Ik heb het ook. Verschrikkelijk. Ik was het om de dag.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:49

Hoe vaak was je, je haar en waar was je mee? Door te vaak wassen wordt je haar juist vet.

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:01

Ik had het ook, gebruik nu de crèmespoeling van Syoss (de blauwe)
In combinatie met verschillende shampoos, nu heb ik heel wat minder klitten, af en toe nog wel een paar plukjes vet haar, maar niet alles meer..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:15

Ik had het ook. In een vakantie heb ik het toen 1 hele week niet gewassen (heel ranzig :+ ) en nu hoef ik het nog maar 1x per week te wassen, de laatste dag van de week is m'n haar een beetje vettig, de rest van de dagen lijkt het pas gewassen.

Tegen klitten kan ik de nieuwe Dove lijn aanbevelen. Nutrious Oils of iets dergelijks :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:18

Zoek eens op co washing op Google. Dat is wassen met alleen conditioner. Sinds ik dat doe is mijn haar veel zachter en minder snel vet! :)

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:24

antiroos shampoo helpt erg goed bij mij, niet dat ik roos heb. Maar het stopt en houd bij mij het vettig haar tegen ;)
Succes !!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 22:48

Bedankt voor jullie adviezen..

@thatsme. Ik was mijn haar zoals in mn OP staat ongeveer 3 keer per week. Maar dat ligt er net aan hoe vies mijn haar is. Ik was het met de shampoo van loreal en dan die roze fles.

Was net op een feestje en hoorde dat als je je haar af en toe een keer (nat) insmeert met olijfolie en dan je haar in een handdoek doet, 20 min laten zitten en dan uitspoelt. Dat je haar dan echt super zacht word. Heeft iemand hier ervaring mee?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:31

Bij mijn kapper verkopen ze Matrix.
Die hebben hele goede shampoo, conditioner en serum(spray).
Door die shampoo en conditioner is mijn haar veel zachter geworden én met de spray zijn de klitten er zo uit. Pakketje shampoo en conditioner kost € 27,50 bij mijn kapper, maar je hebt er maar zo weinig van nodig dat je er MEGA lang mee doet. De serum(spray) iets van € 15,-, maar ook daar doe je weer heel lang mee.
Ik wil NIETS anders meer!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:34

CharmingS schreef:
Bedankt voor jullie adviezen..

@thatsme. Ik was mijn haar zoals in mn OP staat ongeveer 3 keer per week. Maar dat ligt er net aan hoe vies mijn haar is. Ik was het met de shampoo van loreal en dan die roze fles.

Was net op een feestje en hoorde dat als je je haar af en toe een keer (nat) insmeert met olijfolie en dan je haar in een handdoek doet, 20 min laten zitten en dan uitspoelt. Dat je haar dan echt super zacht word. Heeft iemand hier ervaring mee?

Heb het vandaag uitgeprobeerd en ja hoor het werkt. Wel de olijfolie goed uitspoelen en dan heel goed nawassen met shampoo. Desnoods 2x. :)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:17

Als je je haar zovaak wast, ontvet je het telkens.
Hierdoor gaat je hoofdhuid steeds meer vet produceren, waardoor je haar steeds sneller vet word.