Donderdag is het zover..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rOcky_lofz

Donderdag is het zover..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 19:17

Na lang twijfelen open ik toch een topic,

Donderdag is het zover, dan wordt ik geopereerd.
Vind het best spannend, het probleem is dat ik 2 nierstenen heb, die ze dan gaan verwijderen.
Heb zoiets nooit eerder meegemaakt, en vind echt steeds spannender worden hoe dichterbij het komt.
Vanmorgen brief gekregen en moet 10.00 uur in het ziekenhuis zijn, eerst nog foto om te kijken of ze niet zijn verschoven etc.

Heb ziekenhuizen etc, nooit leuk gevonden, en ben echt een angsthaas wat dat betreft.. en zie er erg tegen op en ben bang dat ik een nachtje moet blijven.
Hoe dichterbij het komt, hoe meer stress ik heb, maar ik ben blij als het klaar is.

Zijn er mensen die dit eerder hebben meegemaakt ? Hoe hebben jullie het volgehouden richting je operatie ? Viel het mee? of juist niet..

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:33

Het komt wel goed hoor. :)
Maak je geen zorgen.
Er wordt precies gezegd wat er gaat gebeuren, je hebt echt ruimte om te praten over wat je dwars zit. Maak daar ook gebruik van! *\o/*
ALLES is gericht op zo gemakkelijk en soepel mogelijk, want niemand is gebaat bij vervelende situaties. :(:)

rOcky_lofz

Re: Donderdag is het zover..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 19:35

Nee klopt, de operatie in februari is ook goed gegaan, terwijl ik toen ook vol stress was..
maar op een of andere manier vind ik het gewoon eng.. niet dat er ooit iets fout is gegaan of dergelijke..
Hoop dat het toch mee valt :)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:19

ach, lieverd, natuurlijk is het eng.
Want je geeft je over in de handen van een ander. Dat is best lastig.
Ik ga niet zeuren over statistieken, of wetenschap, of beschreven procedures.
Die zijn natuurlijk allemaal in orde.
Het gaat om hoe JIJ je je voelt, he?
Laat het maar gewoon gebeuren, dan komt het wel goed.
Slaap lekker!

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 20:25

Ja, buiten dat.. zelfs als ik naar ziekenhuis moet, en ik hoef niet geopereerd te worden, schijt ik al zowat ik me broek.. vind het zo-ie-zo eng.. -O-
ik weet niet precies wat het is, en waarom ik zoveel stress heb..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:27

Sterkte! T is ook eng :(:) maar het is wel voor het goede doel!

Ziekenhuis leuk maken is lastig, al moet ik zeggen dat ik het erg prettig vind. Maar goed, daarentegen zit ik nog steeds met klamme handjes bij de tandarts....

Het is goed dat je gaat!

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 20:34

Ik wil ook graag, graag dat ik er vanaf ben.. die pijn ben ik ook meer dan zat evenals de medicatie en pijnstillers.
zit soms echt in het ziekenhuis te trillen, idd, ook klamme handen. het nadeel is dat ik niet durf, terwijl ik eigenlijk ''moet''.

Dank je wel :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:36

Ik denk bij de tandarts altijd; als ik het heb ondergaan en ik sta weer buiten..., ben ik altijd ontzettend blij dat ik gegaan ben!
En dat voelt altijd goed, dus ik denk altijd aan het goede gevoel na die tijd. Zo blijf ik iig rustiger zitten in de wachtkamer :=

Dus volgende week vrijdag ben je heerlijk weer thuis als het goed is en richt je daar maar op! :)
En vooral rustig blijven ademhalen.

Je bent daar echt in goede handen :)

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:41

een nachtje blijven in het ziekenhuis vond ik helemaal niet erg! (al was ik niet geopereerd maar had ik een zeer zware hersenschudding)

Ik weet niet of je al is 's nachts in het ziekenhuis bent gebleven, maar je word om de 2 uur wakker gemaakt en dan kijken ze even of alles goed is. niet druk maken en alles over je heen laten komen.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 20:43

ben allang blij als ik weer wakker wordt..
hopelijk hoef ik echt geen nacht te blijven, denk dat ik dan helemaal 'gek' wordt.. :o
het is wel dat ik het weet, alleen op een een of ander manier, maakt het dat ik het zo eng vind.
hoe dichterbij het komt, hoe meer stress ik heb.

@meganproperx,

nee, ik ben nooit een nacht in het ziekenhuis gebleven, en wou graag dat zo houden, wat moet dat moet, zo denk ik wel.
maar voel me daar niet prettig bij nee..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:05

Ah meid ik begrijp je :(:)
Gaat helemaal goed komen!!
Les kennende die vermaakt jou wel voor de operatie :j
Veel succes en sterke :)

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 21:09

tja, hopelijk mag ze hier blijven, maar dat zien we wel.. als ik daar maar niet hoef te blijven slapen..
Hopelijk is het gauw donderdag middag, dat ik dan in de auto op de terugweg zit..

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:12

ik hoop voor je dat je dat inderdaad zo houd! heel veel sterkte in ieder geval !!

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 21:13

Hoop het ook, :) Dank je wel

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:14

Ik ben 9x geopereerd en ik vond het net zo erg als jij. :(:) Zag altijd vreselijk tegen die infusen op en ik moest altijd vreselijk huilen als ik in mijn bed naar de OK werd gereden...vreselijk vond ik het. Helaas moest ik na mijn operaties wel altijd een week blijven maar ik vond het daar zo erg dat ik toch altijd met 3 dagen weer thuis was. Zorgde er wel voor dat ik zo snel mogelijk ging eten en drinken en zelf naar de wc kon. Dan mocht ik naar huis namelijk. Toen ik ouder werd voelde ik mij wel anders maar allesbehalve fijn. :') Ik bleef die infusen erg vinden, heb een hekel aan naalden en het deed altijd zo'n zeer.

Ik wens je heel veel sterkte!!! :*

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 21:20

infusen vind ik nog niet eens zo erg, dat is het rare eraan, mondkapje daarin tegen, juist weer heel erg.
Ja, eten, drinken en naar wc wil ik ook zo snel mogelijk. naar de operatie kamer is ook iets wat ik vervelend vind. Bah! als ik bij kom van de narcose dan wil ik ook zo snel mogelijk het infuus eruit hebben, dat wordt dan vervelend..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:25

Mondkapje heb ik nog nooit gehad. Altijd infuus...

Maar het komt vast goed. :j

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:26

De eerste keer dat ik in het ziekenhuis lag om geopereerd te worden (24 jr geleden, aan mijn knie), hielp zelfs het "LMR-sapje" (lik me r**t-sapje :+ ) voor de nacht niet eens en heb ik geen oog dicht gedaan.
Ik was zó bang, dat de anesthesist me al onder narcose bracht toen ik nog niet eens de operatiezaal binnen was := :o ...
Toen alles achter de rug was, was ik zo opgelucht, dat het me niet eens zoveel uitmaakte dat ik een paar nachten moest blijven.
In een z'huis slapen vond ik niet echt relaxed; om de haverklap komt er wel iemand binnen om te kijken of alles ok is en je bent ook weer relatief vroeg wakker omdat ze met het ontbijt komen, evtl. de mensen komen wassen enz. maar ik ben er maar van uit gegaan dat als ik weer thuis was, ik genoeg kon uitrusten ;) .
Een troost, het is maar een nachtje ;) !
Ik wens je iig sterkte :(:) !

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:29

Ja, vreselijk dat wakker maken om die paar uur...hoe kan je nou je 8 uur slaap halen als ze je steeds wakker maken? :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:30

En dan om 7 uur al de boterham weg kauwen :') 'goedemorgen! Wat wil je eten?' eh huh? Ehhh nu al?

Dat vond ik het ergste, niet dat ik moest blijven maar dat er bij mij om het uur de bloeddruk werd gemeten en inderdaad... Uitrusten doe je thuis :j

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 22:03

Sterre, dat is ook niet niks, tja, dat is waar, wat is 1 nachtje, maartoch, maak me om zoveel dingen zorgen als dat moet, Dank je wel :)

Bellatrix, volgens mij krijg je wel een mondkapje op, toen ik in feb. werd geopereerd lag dat al naast me, kreeg hem pas op toen ik onder de narcose was, merkte er zelf gelukkig niks van, maar het idee, nee, liever niet, de narcose zelf gaat wel altijd bij mij via infuus, dat geef ik al vroeg van te voren aan, dat ik dat zo wil.

vuurneon, de nacht op woensdag-donderdag mag ik vanaf 00.00 uur niet meer roken, tot 6 uur niet meer eten( mag overigens alleen beschuit eten met honing/jam etc) , en vanaf 09.30 niks meer drinken, en alleen die ochtend helder drinken ( water, thee ( zonder suiker, melk :r )

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:07

Als het goed is krijg je ook een pilletje waarvan je rustig wordt. Goed aangeven dat je erg gespannen bent, dan komt het echt goed.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:08

Ik vond het niet eng om geopereerd te moeten worden (september, eerste operatie, blindedarmontsteking), tot... het bleek dat ik geen anesthesist had, maar een chirurg die me onder narcose bracht, en die dat deed alvorens de andere mensen in de operatiekamer klaar waren, me vervolgens dus ook geen zuurstof toediende, waardoor ik voor mijn gevoel doodging en stikte, waarbij men vervolgens ook nog eens tegen elkaar begon ruzie te maken over het toedienen van die narcose...

Maar toen een zeer lieve mevrouw me vervolgens snel een zuurstofmasker opzette, me toesprak dat alles in orde zou komen... ja, toen viel ik wel in slaap :+

Toen ik wakker werd, had ik erg veel pijn en heeft men mij veel moeten bijspuiten om rustig te blijven. Ik heb een paar weken meer ziekteverlof gekregen dan normaal is bij deze procedure. In het verslag staat dat alles normaal en zonder complicaties is gegaan ;)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:10

Ik heb al 13 operaties gehad, en het is even kl*te inderdaad, maar onthoud, het gaat weer voorbij!
Ik ga altijd iets doen voor dat ik naar de operatie kamer moet waardoor ik ontspannen van word,
Muziekie luisteren ofzo, en roken :') I know niet goed van me zelf, maar heb er echt nooit last van gehad!
Je kan ook vragen, voordat je de operatie kamer in moet, dat ze zo snel mogenlijk willen zijn,
Ik heb wel eens dik een half uur moeten wachten, en gingen ze me al lekker rustig vast leggen,
Ja toen dacht ik ook, ik word gek!

Laat het over je heen komen, en het is zo voorbij, even een prikje, en binnen no time ben je weg!
Heel veel sterkte!!

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:12

Nierstenen heb ik niet mee gemaakt, wel gal stenen. Bij mijn operatie is gelijk mijn hele galblaas verwijder, ik heb heerlijk geslapen tijdens de operatie, en heb zelf verder nergens last van gehad.