(chronische) Blaasontsteking, uitslag vaak alleen bloed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Floortje88

(chronische) Blaasontsteking, uitslag vaak alleen bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 05:42

Hoi,

Ik weet dat er heel wat topics lopen over (chronische) blaasonsteking maar mijn geval is net iets anders :+ en kan daar weinig over vinden..

Ik heb al een jaar, misschien iets langer cronische blaasonsteking. Als ik geen cranberry slik zou ik denk ik continu blaasonsteking hebben. Over het algemeen werken deze pillen bij mij erg goed! Maar ( -O- ) ik vergeet nog weleens een pil te slikken en dan is het vaak direct weer raak. Soms komt het ook door de pillen heen.

Het gekke bij mijn verhaal is, is dat iedere keer als ik weer naar de dokter ga met mijn urine ik een "vaag" verhaal krijg van de dokterassistente met dat er in mijn urine geen bacterieen worden gevonden maar wel bloed. Wat blijkbaar vreemd wordt gevonden want iedere keer zegt ze het weer verbaasd.. Ik krijg vervolgens mijn antibiotica kuur en ze sturen mijn urine voor een kweek. Soms krijg ik te horen; het was inderdaad blaasonsteking maar meestal zeggen ze dat er geen bacterieen zijn gevonden die duiden op een onsteking. Terwijl ik echt de symptonen heb (en antibiotica werkt perfect)

Heeft iemand anders hier ook "last" van?

En wat kan ik het best doen? Zorgen dat ik doorgewezen wordt? Wat vind het ergens wel vreemd.

Helaas heb ik er dus nu weer een ;( en heb ik weer de halve nacht wakker gelegen. Denk alleen dat ik dadelijk weer zo'n "vaag" verhaal te horen krijg..

Tips?

Liselot

Re: (chronische) Blaasontsteking, uitslag vaak alleen bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 06:02

bloed in je urine is niet goed, ook als er geen bacterien aanwezig zijn. Hebben ze je al wel een nagekeken op nierstenen?

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 06:05

Nee nog nooit! Ik heb alleen urine tests gehad...

Maar kan dit nierstenen zijn? Want antibiotica helpt namelijk altijd erg goed!

(en heb geen idee hoor maar kan antibiotica effect hebben op nierstenen? Of krijg je door nierstenen eerder een blaasonsteking?)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 06:20

ik neem aan dat ze dit allemaal netjes bijhouden bij je gegevens, ik zou maar eens aandringen op verder onderzoek.
Overigens heb ik ook altijd bloed in mijn urine bij blaasontsteking en dan krijg ik AB mee op basis van mijn klachten, uit de kweek komt dan echter wel meestal een infectie.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 07:59

Vraag een verwijzing naar een Uroloog, die kan dit verder onderzoeken.
Ik ben toen 3! Maanden op een lage onderhoudskuur antibiotica gezet, en (even afkloppen) heb al maanden geen blaasontsteking gehad.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 13:01

Ik word doorverwezen :) eerst nog even kangs de huisarts. Maar de assistente zei zelf al dat ik nader onderzocht moet worden. Het was nu namelijk weer hetzelfde, veel bloed geen bacterieen..

Ik ben benieuwd, heb er nu al zo lang last van -O-

Ik denk ook wel een patroon te ontdekken, ik heb het vooral als me weerstand laag is, dus al verkouden of iets of als ik "stress" heb.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:07

Gekke vraag, maar plas je na de sex?

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:14

Heel vervelend, ik heb ook chronische blaasontstekingen.

Ik slik ook al maanden een lage onderhoudskuur met antibiotica (Dat heb ik zelfs jaren gedaan, toen ik kleiner was. Loop er al mee sinds ik 5 ben) maar als ik hiermee stop is het na een tijdje ook weer raak.

Seks is bij mij echt ontzettend slecht, maar niet alleen dat is de oorzaak.

Ook een uroloog in het VU heeft mij niet echt geholpen. Ik loop nu bij een bekkenbodemfysiotherapeute, dit leek in het begin te helpen maar nu ook niet meer heel erg.
Mijn moeder denk wel (als ik mijn oefeningen doe) dat dit heel erg helpt.
Misschien voor jou een idee?

Cranberry pillen staan al klaar om te proberen zodra ik stop met antibioticakuur, maar nog niet van gekomen. Ze zijn ZO GROOT!! :Y)

Heb jij zelf ook al je eigen kuren altijd op voorraad in huis? Ik heb in elke tas een strip antibioticapillen zitten voor het geval dat...

Maar bij huisarts; aandringen blijven als het niet goed voelt! En om doorverwijzing vragen bij uroloog, misschien kunnen zij jou wel helpen.

Sterkte!!

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:15

Oh, sorry, lees nu dat je al doorverwijzing hebt gekregen. Stress is bij mij ook een slechte voor blaasontstekingen ja.. kan volgens bekkenbodem vrouwtje allemaal te maken hebben dat je je niet goed ontspant en alles op slot zet beneden.

Is opzich wel aan te raden om iig een keertje heen te gaan. :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:20

als ik na de sex niet ga plassen kan ik er de donder op zeggen dat ik de volgende dag een blaasontsteking heb.

vitamine C slikken werkt ook als "onderhoud" dit maakt je urine zuurder en dus minder aantrekkelijk voor bacteriën

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 21:51

Liselot schreef:
Gekke vraag, maar plas je na de sex?

9 van de 10 keer wel :+

Heeft bij ook zeker invloed.. Zijn allemaal verschillrnde factoren bij elkaar denk ik, die bij elke keer de ontsteking veroorzaken. Gzd werkt die antibiotica bij mij als een trein, nu al klachten vrij +:)+

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 21:54

Britt90 schreef:
Heel vervelend, ik heb ook chronische blaasontstekingen.

Ik slik ook al maanden een lage onderhoudskuur met antibiotica (Dat heb ik zelfs jaren gedaan, toen ik kleiner was. Loop er al mee sinds ik 5 ben) maar als ik hiermee stop is het na een tijdje ook weer raak.

Seks is bij mij echt ontzettend slecht, maar niet alleen dat is de oorzaak.

Ook een uroloog in het VU heeft mij niet echt geholpen. Ik loop nu bij een bekkenbodemfysiotherapeute, dit leek in het begin te helpen maar nu ook niet meer heel erg.
Mijn moeder denk wel (als ik mijn oefeningen doe) dat dit heel erg helpt.
Misschien voor jou een idee?

Cranberry pillen staan al klaar om te proberen zodra ik stop met antibioticakuur, maar nog niet van gekomen. Ze zijn ZO GROOT!! :Y)

Heb jij zelf ook al je eigen kuren altijd op voorraad in huis? Ik heb in elke tas een strip antibioticapillen zitten voor het geval dat...

Maar bij huisarts; aandringen blijven als het niet goed voelt! En om doorverwijzing vragen bij uroloog, misschien kunnen zij jou wel helpen.

Sterkte!!

Jeetje, zolang al!

De cranberry pillen werken bij mij erg goed, maar ik vergeet ze soms en dan is het direct raak. Indien ik stress heb oid dan komt het er helaas doorheen, maar niet vaak!

Ik ben geen fan van onderhoudskuren, die heb ik niet. Hoewel ik jou geval heel goed begrijp dat je daar aan begonnen bent!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 09:35

Is je urine wel eens op kweek gezet om te kijken of je wel de juiste kuur krijgt? En niet alleen om te kijken of de ontsteking er nog is.

Idd wat er al gezegt wordt, plassen na sex.
Voordat je gaat slapen altijd gaan plassen en goed leegplassen. Kijk ook eens of je geen kracht hoeft te zetten om te gaan plassen.
Neem ook altijd voordat je gaat slapen een slok water.
Cranberry, vitamine C zijn ook allemaal dingen om het iets te voorkomen.

Mijn oudste zoon heeft ook een hele lange tijd gekampt met blaasontstekingen.
Ze waren bij hem ook altijd heel slecht weg te krijgen. De urine leek schoon maar de kweek zei wat anders.
Uiteindelijk heeft hij een half jaar aan de ab gezeten voordat hij schoon was.
Wel hebben ze bij hem diverse dineg na gekeken. Echo om de stroming van de urine van de nieren naar de blaas te bekijken. Om uit te sluiten of er geen urine van de blaas terug stroomde naar de nieren (reflux). Maar ook te kijken of zijn blaas goed leeg is na het plassen. Ook een onderzoek met een catheter met contrast vloeistof.
Onderzoek met een radioactief goedje om z'n nieren op de foto te kunnen zetten.
Uiteindelijk zelfs een kijk operatie van z'n urine wegen.
Uiteindelijk bleek hij niet werkende klepjes (en missende)en een vernauwing te hebben.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 09:42

Mijn vriendin had dit ook al tijden ook bloed in de urine, vaak lijkt het dan alsof zij een soort griep kreeg.
Na veel onderzoeken bij gynocoloog en nog wat artsen, blijkt zij een heel zeldzame aandoening aan haar nieren te hebben.
Het enige wat ze eraan kan doen is een vrij zout en suikerloos dieet volgen en dan gaat het redelijk.