Ringworm gaat niet weg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Ringworm gaat niet weg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 16:41

Hallo!

Ik heb al een week of 9 - 10 last van Ringworm op mijn bovenarm.
Heb er crème voor gekregen en heb elke dag twee keer gesmeerd. Na 7 weken ongeveer was het weg, maar daarna moest ik nog 1 week doorsmeren.
Dus gedaan..
Nu zag ik dus dat het weer teruggekomen is en nu veel groter. Dit is ongeveer 2 weken nadat ik gestopt ben gebeurd.

Ben nu maar weer aan het smeren, maar moet binnenkort denk ik een tweede tube kopen?

Heb het trouwens gekregen van een cavia met schimmelinfectie. Had al handschoenen aan, maar blijkbaar ben ik toch op de één of andere manier ermee in aanraking gekomen.

Het is echt heel vervelend, ... want ik kan nu geen enkel truitje passen! En nu met korte mouwen word ik telkens aangesproken wat ik daar heb.

Iemand enig idee wanneer dit weggaat?
Huisarts heeft nu 3 weken vakantie. Je mag alleen voor spoedgevallen bellen.

Peppertree

Re: Ringworm gaat niet weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:43

Klinkt heel gek, maar heb je al eens Imaverol geprobeerd? Is eigenlijk niet voor mensen maar voor dieren. Schijnt beter te werken dan de mensenmiddeltjes. Wel goed verdunnen!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 16:44

Heb nu Sandoz hydrofiele crème

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:44

Ik zou niet zo maar Imaverol op je smeren.. ik heb dat eens gedaan en toen kreeg ik een allergische reactie: allemaal rode jeukende bulten op mijn lichaam. Das nog veel lelijker dan 1 zo'n plek!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:44

Vooral blijven smeren, ik had hem in mijn nek dat ding was zo groot dat ik me niet meer durfde te vertonen. Toen hij weg was heb ik uit angst 6(!) weken doorgesmeerd en ik heb hem niet meer gezien. ;)

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:46

Ik denk toch dat het verstandig is om de vervanger van jouw huisarts te bellen, want waarschijnlijk heb je of nieuwe zalf nodig of een ander soort. Ik zou hier echt geen 3 weken mee wachten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:47

In de gebruiksaanwijzing staat dat je minimaal 10 dagen moet doorsmeren.
Dus 7 dagen was te kort.

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:48

Sandoz is een merk, geen geneesmiddel ;) Je hebt verschillende middeltjes tegen schimmelinfecties op de huid, het kan best dat de creme die je nu smeert gewoon niet goed genoeg werkt. Je mag hiervoor best de vervangende huisarts bellen. Gewoon uitleggen dat je al een poos gesmeerd hebt en dat het terug gekomen is en dat je het niet ziet zitten om er nog 3 weken mee door te lopen.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 16:49

Oh. De apotheker zei één weekje doorsmeren als het weg is. Dus dat heb ik gedaan.

Is er nog iets sterkers voor te krijgen dan?
Met die crème voor dieren.. hm.. heb wel nog de crème van de cavia haha. Maar die smeer ik maar niet op mijn arm :P.
De cavia is trouwens er vanaf, maar ik niet :(.

Zal morgen eens bellen of ik iets sterkers kan krijgen.
Maar ik wist toen al dat ik ringworm had, maar ik moest evengoed nog naar de huisarts voor bevestiging voordat ik iets kreeg. Heb ik daar 35 minuten in de wachtkamer gezeten... daar heb ik eigenlijk geen zin in lol.
Laatst bijgewerkt door Laptopmuis op 19-07-12 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:49

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:51

Ook moet je uitkijken voor herbesmetting door bv je kleding (denk ook aan je jas!). Deze kun je ook bestrooien met de poedervorm.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:52

Als ondersteuning kan je regelmatig een bad nemen met daarin opgelost 'Dode Zeezout'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:56

Heb je al laten testen op lyme? Ik had als kind ook ringworm. Na tich smeerseltjes van de huisarts verder te zijn zag mijn moeder een grote dikke vette teek lopen. Oorzaak gevonden en de ringworm bleek dus de tekenbeet te zijn.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 17:51

Nee.. maar denk dat het van de cavia is. Schimmelinfectie bij cavia's is ook besmettelijk voor mensen. Ik had dus al handschoenen aangedaan toen ik de cavia insmeerde. Maar toch zijn er schilfers op mijn arm terecht gekomen (geen idee hoe..).
Twee weken na het insmeren zag ik het kringetje.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:56

Ik heb het zelfde gehad en ik heb idd imaverol gebruikt in combinatie met een zalf en dat heeft gewerkt. Ik heb geen reactie op de imaverol gehad en heb het zelfs minder vaak verdund dan er op staat. Zal als je het de eerste keer gebruikt wel de officieel verdunning gebruiken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:59

ik heb ringworm gehad op mijn bovenbeen en het smeren met dezelfde zalf die jij hebt werkte voor geen meter.
Heb toen een keer in de zee gezwommen en na een paar dagen wat het weg.
Halfjaar later het nog een keer gehad en heb toen een pak zout in bad leeggegooid en toen was het weer zo weg :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:19

Even bellen naar de HA. Ik heb jaren geleden ook ringworm gehad, creme werkte niet.. Uiteindelijk moest ik toen antiobiotica slikken en toen is het pas over gegaan. Ik zou echt niet zelf gaan rommelen met crempjes e.d. hier is de huisarts voor. :)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:21

Ik had het ook, op mijn pols weliswaar. Ik bleef maar smeren en smeren en het ging niet weg, totdat ik tussen mijn tenen ook een heel klein schimmelplekje vond. Dan samen beginnen opsmeren en het was na een paar dagen helemaal weg. Heel zeker dat je nergens anders nog een plekje hebt? Want dat blijft het voeden naar mijn ervaring...

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:25

afgezien van wat je er op smeert: wacht idd niet te lang met nieuw zalfje. Ik heb ooit verkeerde zalfje meegehad voor ringworm, met als gevolg dat echt mn hele lijf er onder zat... rug, buik, armen, benen, zelfs op mn borsten! Ik werd er GEK van, en zie dat allemaal nog maar eens in te smeren.. Dus: vervangende huisarts bellen!
En goed opletten dat je niet je cavia stiekum weer terug besmet, want die optie is er ook nog. Dan blijf je elkaar steeds besmetten en dan blijf je bezig.