MRI scan onderrug

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TiffanyJoy

MRI scan onderrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 09:30

Moet vanmiddag voor een MRI scan, heeft iemand dit al eens ondergaan?
Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden.
Mag je een t-shirt en een sportbroekje aanhouden?

Anoniem

Re: MRI scan onderrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:33

Yep! Je mag niks van ijzer/metaal aan, tshirt en broekje mag je gewoon aanhouden. Ik zou net zoals je al zegt een sportbroekje doen, dan mag je hem gewoon aanhouden omdat er geen rits inzit. En je moet heel lang stil liggen, dat vond ik het vervelendste, maar verder is er niet veel bijzonders aan hoor!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:13

Ik mocht ook gewoon mijn kleding (zonder metaal/ijzer erin) aanhouden. Lang stil liggen is inderdaad vervelend, juist omdat als ik stil moet liggen, ik ga bewegen :+

Verder is het geluid ehm.. ja.. het klonk alsof er enkele machinegeweren op mij losgelaten werden :') Maakt wel enige herrie dus.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:18

Ik mocht toen alleen bh en ondergoed aanhouden. Verder moet je heel rustig blijven en niet bewegen! Ik hield gewoon mijn ogen dicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:19

Haha jah het maakt wel veel lawaai, maar ik kreeg een koptelefoon op met muziek, weet niet of in jouwn ziekenhuis dat ook kan? Ik vond het zelf namelijk wel prettig!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:30

Dan neem ik aan dat er geen beugel in je bh zat kimberley12?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:34

Kleren zonder metaal mag je idd aanhouden :j neem ook een cd'tje mee, dan kan je die geven voor de muziek. Ik heb 2x een MRI en 1x een CT van m'n bekken en onderrug gehad, CT vond ik vele malen vervelender. Vond het niet zo heel veel herrie maken hoor, het bonkt, ratelt, zoemt en klinkt heel soms als een machinegeweer ja :') soms deed het me aan zo'n ouderwetse inbelverbinding denken weet je wel? Kan het me nog goed herinneren, maar rot vond ik het niet :n

BH moest uit overigens. Ook voor de haakjes aan de achterkant. Ik had een hemdje, joggingbroek, sokken (je krijgt koude voeten! Dus goede warme sokken aandoen) en een trui zonder metaal rond de rondjes bij de touwtjes van de capuchon.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:38

BH mag je niet aan houden omdat sommige beugels van metaal zijn en geen radioloog die het risico neemt zelfs als jij zeker bent dat het plastic beugels zijn.
Jogging mag aan blijven mits er geen metaal aan zit. Denk er ook aan dat bij sommig joggings de gaten waar de koortjes door zitten, ook van metaal zijn als afwerking. :)
Topjes zorgen dat je geen corset-achtige aan hebt. Als ze vermoeden dat er ballijnen in zitten, moet dat ook uit.

Het geluid valt op zich wel mee. Ik ben erg gevoelig voor kabaal maar met de kop telefoon kon ik het prima uit houden. :) Het is een getak af gewisseld met het geluid van inbelverbindingen inderdaad. :D
Je krijgt een belletje mee, zo snel je daar op drukt staan ze echt in no time langs je. :)
Ogen dicht, rustig ademen en gewoon denken aan leuke dingen. :) Het ziet er een stuk enger uit dan het is! :)

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 13:49

Dank jullie wel voor alle informatie, neem maar een t shirt en een sportbroekje mee (zonder koord gaatjes) en dan zie ik het verder wel..Maar sokken aanhouden dan, want ik heb al heel snel koude voeten :-)
En dan worden ze ook nog eens heel snel blauw, dus warm houden maar.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:55

Ik had de radio gewoon op. Ging prima. Alleen geluid hoor je er wel erg doorheen.
Af en toe praat die vrouw dan tegen je, hoe lang het nog duurt, dat het goed gaat etc.
Vervelend als het fout gaat, heb er toen iets van een uur onder gelegen :z
Was wel een MRI van hele rug, dus lag er helemaal in. Vond het wel wat beangstigend in zo'n kleine ruimte met mijn hoofd.. maar ik denk dat jouw hoofd er buiten ligt misschien?
Ik zou gewoon je t shirt al aandoen.. maar sportbroekje aan? :+ Nog nooit van gehoord of gezien :P Die mensen zijn wel onderbrpeken gewend geloof ik.. :')

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:59

WouOele schreef:
Dank jullie wel voor alle informatie, neem maar een t shirt en een sportbroekje mee (zonder koord gaatjes) en dan zie ik het verder wel..Maar sokken aanhouden dan, want ik heb al heel snel koude voeten :-)
En dan worden ze ook nog eens heel snel blauw, dus warm houden maar.

Als je nu al weet dat je snel koude voeten krijgt, kun je bij het klaar leggen, als de assistente/verpleegkundige je installeert in de machine, vragen of ze een laken om je benen wil slaan. Dat scheelt een heleboel.
Of een lange broek aan zonder metaal, zo'n huispak-broek zeg maar.
En er zijn ziekenhuizen die toch te vaak zich vergist hebben en dat mensen wel net 1 metalen ringetje in een broek bleken te hebben ofzo met enorm risico en schade dus dat die ziekenhuizen eigen kleding niet toestaan, maar dan wel een ziekenhuis pak aanbieden tegen bloot liggen en koude.
Sokken zal geen probleem zijn, een haar elastiekje met metalen verbindinkje, oorbellen, andere piercings wel.

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 14:05

Macs schreef:
Ik had de radio gewoon op. Ging prima. Alleen geluid hoor je er wel erg doorheen.
Af en toe praat die vrouw dan tegen je, hoe lang het nog duurt, dat het goed gaat etc.
Was wel een MRI van hele rug, dus lag er helemaal in. Vond het wel wat beangstigend in zo'n kleine ruimte met mijn hoofd.. maar ik denk dat jouw hoofd er buiten ligt misschien?
Ik zou gewoon je t shirt al aandoen.. maar sportbroekje aan? :+ Nog nooit van gehoord of gezien :P Die mensen zijn wel onderbrpeken gewend geloof ik.. :')

Dat geloof ik best hoor dat ze onderbroeken gewent zijn :D
Maar krijg het zelf nogal snel koud en zeker als ik stil moet liggen (slechte doorbloeding)
Dus hoop dat ik toch een broek of iets mag aanhouden. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:12

Macs schreef:
Ik zou gewoon je t shirt al aandoen.. maar sportbroekje aan? :+ Nog nooit van gehoord of gezien :P Die mensen zijn wel onderbroeken gewend geloof ik.. :')

Zij wel maar daarom jij toch niet? :? Ik had ook gewoon mijn sportbroek aan. Tis behoorlijk koud in die kamers als je moet stil liggen.
Als ze zich daar mee meer op haar gemak voelt?
Moest er ook altijd behoorlijk lang onder liggen. Ik mocht altijd gewoon mijn sokken ook aan houden. _O- Had dan van die lekker dikke en gewoon een lange broek. :j

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:13

ik ben al een paar keer in slaap gevallen, koptelefoontje op en snoozen maar :')
en idd je mag kleding aan als er maar geen ijzer in zit.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:14

Ja maar voor hun is het ook ongunstig als jij het koud krijgt, je gaat rillen of in elk geval wat meer bewegen en friemelen dus dan is de scan niet optimaal en duurt dat weer langer.
Zij zijn alleen al daarom gebaat bij dat jij het comfortabel warm hebt, naast dat dat gewoon een stukje klantvriendelijkheid is.
Dus als het beleid is dat jij je eigen kleding niet aan mag houden, dan voorzien ze je echt wel van een ziekenhuis pak, een laken of is de ruimte warm genoeg.
En als de assistente/verpleegkundige het niet helemaal door heeft, zou ik er gewoon om vragen, bij voorbaat al.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:19

ik had ook lange trainingsbroek aan. vond het best wel beetje... euhhh krappig om me heen zeg maar :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:23

Gewoon aan geven dat je het snel koud hebt, je krijg dat heus wel een lakentje om.

Verder gewoon geen metalen in je kleren, dus ook met je haarelestiekje e.d. er om denken. Sportbroekje met een tshirt is prima. :) En muziekje mee nemen als je dat zelf prettig vind. Ik val zelf altijd gewoon in slaap en heb dan liever geen muziek.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:58

Heb maandag nog een mri gehad voor mijn enkel.

Man ik had het koud en moest pissen als een rund..... :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:39

Ayasha schreef:
Macs schreef:
Ik zou gewoon je t shirt al aandoen.. maar sportbroekje aan? :+ Nog nooit van gehoord of gezien :P Die mensen zijn wel onderbroeken gewend geloof ik.. :')

Zij wel maar daarom jij toch niet? :? Ik had ook gewoon mijn sportbroek aan. Tis behoorlijk koud in die kamers als je moet stil liggen.
Als ze zich daar mee meer op haar gemak voelt?
Moest er ook altijd behoorlijk lang onder liggen. Ik mocht altijd gewoon mijn sokken ook aan houden. _O- Had dan van die lekker dikke en gewoon een lange broek. :j

Nou nou.. rustig aan. Ik zeg toch nergens dat ze het niet moet doen?
Als het mag, dan vooral doen. Alleen ik had een miep waar ik em wel uit moest doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:57

De meeste zijn zulke miepen. Als je een wenkbrauw op trekt en zegt dat er géén metaal aan zit geven ze vaak wel toe. Ben er zelfs met mijn piercings onder geweest.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:20

pffff ik mag niet meer op dit soort topics reageren := ben zelf ook binnen (hopelijk) niet al te lange tijd weer aan de beurt :+

TS heb je het al ondergaan? hoe ging het?

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:39

Ik heb een scan gehad van mijn beide knieën en moest zo'n ziekenhuis kleed aantrekken. De verpleegster zei dat het geluid net zo als een drilboor is maar vond het heel erg meevallen. Muziekje aan, en in 5 min. was ik in slaap gevallen.

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 08:04

Ariebombarie schreef:
pffff ik mag niet meer op dit soort topics reageren := ben zelf ook binnen (hopelijk) niet al te lange tijd weer aan de beurt :+

TS heb je het al ondergaan? hoe ging het?

Heb de scan al gehad en het is me alles meegevallen hoor!
Vond de herrie ook wel meevallen. Lekker muziekje op en voordat ik het wist
waren de 20 minuten alweer voorbij *D

Kan me wel voorstellen als je hoofd er helemaal in moet dat het erg claustrofobisch word allemaal
Maar mijn hoofd zat er half nog uit, was wel prettig :D

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:14

Fijn dat het goed is gegaan en je mee viel :)