Vriendin opvrolijken... tips!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Vriendin opvrolijken... tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 23:39

Hallo, weet niet zeker of het goed staat want het is namelijk wel paard-gerelateerd..

Een 'paardenvriendinnetje' van mij heeft vanochtend te horen gekregen dat haar lievelingspaard/verzorgpaard, een net 3 jarige merrie, verkocht is en ze is deze avond al meteen opgehaald. Nogal heftig dus, BOEM PATS weg. Ze heeft nauwelijks afscheid kunnen nemen.

Zij was bezig met deze merrie zadelmak maken, ging steeds beter. Zij kende deze merrie al vanaf veulen, hun band was erg sterk. Nu is ze dus echt óntroostbaar, logisch. Heeft iemand een idee hoe ik haar op kan vrolijken? Beetje afleiding kan verzorgen?

Alvast bedankt!

Magrathea

Re: Vriendin opvrolijken... tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:42

Kan je niet contact zoeken met de nieuwe eigenaren? Dat je regelt dat ze haar een beetje op de hoogte houden van hoe het met haar gaat?

Verder kun je haar misschien meenemen op een strandrit, haar helpen met de zoektocht naar een nieuw vzp, dat soort dingen..

Wel naar zeg, sterkte voor haar :(:)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 23:46

Ze heeft een vzp, dat wel, maar met de verkochte merrie had ze echt een heeele goede band :j Weet helaas ook niets van de nieuwe eigenaren, heb je misschien nog enig idee hoe ik die zou kunnen vinden?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:48

Pfft, via de oude eigenaren?
De naam van de merrie hier posten, wellicht leest de nieuwe eigenaar het toevallig? (Zou zomaar kunnen! :) )

Als je de nieuwe eigenaren kan vinden zou het al een stuk schelen denk ik. Misschien kan je dan bijv een keer een fotoshoot gaan doen, waarmee ze een foto kan uitvergroten. Heeft ze een mooie herinnering.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 23:50

Oude eigenaren heb ik beetje ruzie mee :o Sorrt van dan. Die gaan in ieder geval niet de gegevens aan mij geven, er is wel een kleine kans dat ze zelf de gegevens krijgt. Tot die tijd nog ideeën, voor korte termijn zegmaar? Om het ergste verdriet een beetje af te leiden... Strandrit is inderdaad misschien wel een leuk idee!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 00:20

Als jullie beiden toevallig een weekend ov hebben, kunnen jullie zo'n dagje doen dat je kriskras door het land gaat reizen en een beetje stadjes gaat kijken :)
Als je dat niet hebt kun je dat ook met een gewoon dagkaartje doen. Of een dagje dierentuin/pretpark, daar is nu toch niemand :P

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 00:46

ik zou beetje van het paardengedachte afstappen, als je iets leuks wil doen. dan heeft ze iets heel anders aan haar hoofd. zoals magrathea al zei naar de zoo of pretpark. dat is een heel goed idee. wat ik met een vriendin heb gedaan was een boekje gemaakt met foto's en tekst erbij. en de lege pagina's daar kan ze haar nieuwe doelen of andere vzp plakken. met eigen tekstjes. ons boekje staat nu volledig vol met foto's van eigenlijk alles, altijd leuk om in terug te kijken en misschien dat ze dan even minder aan haar paardje denkt. en op bokt zoeken werkt misschien ook.
weet je ook niet of het paardje in de buurt staat, of weet je helemaal niks ?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:21